واکنش کارشناس داوری به حرکت بیرانوند / با این گونه قضاوت اتفاقات بدی برای بازی می‌افتد

کارشناس داوری در مورد بازی ملوان و پرسپولیس توضیحاتی را ارایه کرد .

حسین عسگری  درباره ی عملکرد تیم داوری بازی ملوان و پرسپولیس ، اظهار داشت : برخلاف دیدارهای گذشته این دو تیم که همیشه از حساسیت و جذابیت برخوردار بوده تا قبل از گل لوکادیا ، این بازی از لحاظ فوتبالی ، اتفاقات داوری و حتی کیفیت فیلم‌برداری به لیگ برتر نمی‌خورد . کیفیت فیلم‌برداری تا پایان مسابقه بسیار ضعیف بود و ظاهراً با یک دوربین کم کیفیت و دستی فیلم گرفتند .

وی افزود : همه ی اتفاقات پس از گل و در نیمه ی دوم افتاد . روی آن صحنه بین بیرانوند و مهدی مومنی هم نمی‌توان قطعی نظر داد ، زیرا همان گونه که گفتم کیفیت فیلم‌برداری خیلی پایین بود . باید فیلمی را ببینم که واضح صحنه را نشان بدهد . البته با توجه به این که علی صفایی در تست اول مردود شد ، نمی‌دانم چه گونه از او تست گرفتند و این داور را قبول کرده‌اند که در نیمه ی دوم فوق‌العاده کم تحرک و از دور قضاوت می‌کرد . در همان صحنه‌یی که ملوانی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند ، 25 تا 30 متر از صحنه دور بود .

کارشناس داوری فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد : وقتی داور از صحنه دور باشد ، به بازیکن و مربی اجازه می‌دهد با هر تصمیمی حتی درست اعتراض کنند . این یکی از نکات ضعف داوری بود . با این گونه قضاوت کردن اتفاقات بدی برای بازی می‌افتد . درباره ی اخراج مازیار زارع هم نمی‌توانیم به دلیل کیفیت فیلمبرداری دقیق بگوییم چه اتفاقی افتاد و باید به صحبت‌های گزارشگر اکتفا کنیم . او هم می‌گفت زارع به داور گفته با بازیکنان خودم صحبت کردم و به چه دلیل کارت دادی ؟ البته اگر سرمربی در زمان صحبت با بازیکن خودش حرف ناشایستی به کار ببرد هم داور می‌تواند او را اخراج کند . 

عسگری خاطرنشان کرد : هر تصمیمی داور بگیرد حتی اگر اشتباه باشد ، بازیکن و مربی حق ندارند به این شکل اعتراض کنند و سرمربی با آمدن وسط زمین ، با دست به سینه ی داور بزند . این حرکت فوق العاده بد قابل قبول نیست و باید دید ارکان انضباطی چه تصمیمی می‌گیرند . با این وجود صفایی به دلیل از صحنه دور بودن در نیمه ی دوم دست کم 5-4 خطا را اعلام نکرد . مثلاً در یک صحنه نزدیک کمک داور دوم ، بازیکن ملوان بازیکن پرسپولیس را به وضوح هل داد اما داور و کمکش آن را خطا نگرفتند .  

یک پاسخ در “واکنش کارشناس داوری به حرکت بیرانوند / با این گونه قضاوت اتفاقات بدی برای بازی می‌افتد”

  • احسان
    30 مهر 1401 at 3:36 ب.ظ

    ملوان خیلی خوب ولی با استرس بازی می کنه . بهتره که این استرس مشکل ساز رو از خودشون دور کنند . بازیکنان و مربیان ملوان خسته نباشید ! فقط به نظر من یک درس خوبی که مهاجم خوب و تکنیکی ملوان (آقای مومنی) باید از لوکادیا یاد بگیره ، اینه که در محوطه ی جریمه نباید معطل کنه ، و بیشتر از آن که فکر نفوذ بیشتر یا پنالتی گرفتن باشد باید با تمام قدرت به توپ ضربه بزند .

نظرات بسته شده است.

نوشته‌های تازه

فروردین 1403
ش ی د س چ پ ج
 1314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
0809101112  

بایگانی‌ها