در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند !

کمک داور مطرح فوتبال ایران مدعی است که اشتباهات تاثیرگذار داوری در لیگ برتر را می‌پذیرد و قبول دارد اما مشکل در جایی دیگر است .

 محمدرضا منصوری می‌گوید ؛ قطعاً وقتی اشتباهی رخ می‌دهد و اگر هر بار تکرارمی‌شود باید به دنبال حل آن بود . چه به وسیله ی آموزش بیشتر و چه تحقیق و البته برگزاری جلسه برای ریشه‌کن کردن آن . اما این موضوع در فوتبال ایران اتفاق نمی‌افتد و همه چیز با یک محرومیت و دوباره ابلاغ مجدد و احیاناً اشتباهی ، تکرار سیکل تکراری فوتبال ایران را تشکیل می‌دهد.

منصوری درباره ی اعتراض دامنه‌دار به داوران در فوتبال ایران می‌گوید : داوران همان داوران هستند . شاید تغییراتی از 5 سال پیش داشتیم اما تغییرات زیادی نداشتیم . پس داوران همان‌ها هستند و داور از مریخ که نمی‌توانیم بیاوریم . من ایراد را تشکیلات و ساختار می‌بینم نه فقط کمیته ی داوران یا دپارتمان داوری . فدراسیون باعث شده فوتبال و طرفداران فوتبال و عوامل فوتبال این دید را به داوری داشته باشند . متاسفانه به جایی رسیدیم که فکرکنم اگر این رویه ادامه داشته باشد ، آینده بدتری هم خواهدبود . من الان کارمند شهرداری و در حوزه ی اجتماعی هستم ، شما فکرکنید مرا بگذارند در حوزه ی شهرسازی . چه اتفاقی می‌افتد ؟ وقتی در این بخش تخصص ندارم چه اتفاقی می‌افتد ؟ این بزرگ ترین مشکل ماست ؛ این که انتخاب‌های درستی نداریم . شاید نوع آمدن دوستان درست نبوده که البته همه ی این موارد برمی‌گردد به آن تشکیلات .

وی ادامه داد : وقتی هر هفته اشتباه رخ می‌دهد ، چرا جلسه نمی‌گذارند و از خبره‌ها بهره نمی‌گیرند برای حل آن ؟ این موضوعی است که در تمام سطوح اتفاق می‌افتد . ولی در این بخش کلاً پشت گوش می‌افتد . شاید این طور فکرمی‌کنند که زمان همه چیز را حل می‌کند . مثل یک قاضی که برای دادن حکم قصاص به دنبال وقت دادن است تا شاید اولیای دم نظرشان تغییرپیداکند . اما این طور نیست . شما ببینید هیچ هفته‌یی نبوده که نتیجه تغییر پیدانکند . داور اشتباه می‌کند ، تیم A ضرر کرده و چرا کسی درباره ی تیم B حرف نمی‌زند ؟ چرا حریفانی که سودکردند کسی حرف نمی‌زند از آن ها ؟ خوشبختانه امتیازی به داوران نمی‌رسد و اگر جدول امتیاز داوران داشتیم الان قهرمان بودند !

منصوری با اشاره به این موضوع که برای ریشه‌کن کردن مشکلات باید از اساتید بهره برد ، می‌گوید : وقتی اشتباهات تکرار می‌شود ، چرا هیچ وقت درباره ی آن جلسه‌یی تشکیل نمی‌شود ؟ چرا از داوران قدیمی مشورت گرفته نمی‌شود ؟ این که هیچ هفته‌یی نبوده که شاهد اشتباه داوری نباشیم ، خوب نیست .

وی درباره ی این که آیا تاکنون با پیشنهادی پشت پرده مواجه شده نیز این طور واکنش نشان داد : والله خوشبختانه که کسی تا به امروز به من چنین چیزی نگفته و نخواسته است و چنین تجربه‌یی را نداشتم . حرف زیاد بوده ولی من خودم به شخصه وجداناً تا حالا چیزی تجربه نکردم . ولی یک سری مثل پازل هست اما هیچ قابل اثبات هم نیست و شاید ردپایی نمی‌گذارند ! به نظر من یک مشکلی که وجود دارد این است که آدم‌های متخصص را به کار نمی‌گیرند . این مثل پازل می‌ماند ، وقتی شما یک نفر غیرمتخصص را بالا می‌گذارید روی تمامی عوامل تاثیر می‌گذارد و مشکلات بعدی را شکل می‌دهد .

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها