عبور یوزها از خوان اول با صدرنشینی

تیم ملی فوتبال ایران که در دو دیدار ابتدایی خود در هفدهمین دوره ی رقابت های جام ملت های آسیا برابر یمن و ویتنام به پیروزی رسیده بود ، با تساوی برابر عراق به عنوان صدرنشین راهی مرحله ی بعد شد .

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عراق در مرحله ی گروهی جام ملت های آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز چهارشنبه در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی آغاز شد که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید . تیم ملی ایران با این تساوی ۷ امتیازی شد و به عنوان تیم اول راهی مرحله ی بعد شد . سامان قدوس و وحید امیری در این دیدار کارت زرد دریافت کردند .

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند ، محمدحسین کنعانی‌زادگان ، سیدمجید حسینی ، وریا غفوری ، میلاد محمدی ، روزبه چشمی (۸۰ اشکان دژاگه) ، امید ابراهیمی (کاپیتان) ، علیرضا جهانبخش (۶۲ مهدی طارمی) ، وحید امیری ، سامان قدوس (۷۴ مهدی ترابی) و سردار آزمون به میدان رفت .

دقیقه ی ۳ : دو تیم که انگیزه ی بالایی برای رسیدن به دروازه ی یکدیگر داشتند ، فوتبال سرعتی را در دستور کار قرار دادند که هیجانات اول بازی بر میدان حاکم بود و موقعیت خطرناکی ایجاد نشد .

دقیقه ی ۱۰ : بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق که نمی خواستند به ایران فرصت پی ریزی حمله را بدهند ، پرس شدیدی را روی بازیکنان ایران گذاشتند .

دقیقه ی ۱۲ : بهترین فرصت برای ایران ایجاد شد که توپ ارسالی وحید امیری را در دهانه ی دروازه سردار آزمون با سر به زمین کوبید تا توپ از کنار دروازه به بیرون برود .

دقیقه ی ۲۰ : دو تیم که از ابتدای بازی تلاش زیادی برای در اختیار گرفتن میدان می کردند ، بازی متعادل اما پرسرعتی را به نمایش گذاشتند و توپ در زمین دو تیم در رفت و برگشت بود .

دقیقه ی ۲۲ : خطایی که پشت محوطه ی جریمه روی امید ابراهیمی صورت گرفت ، فرصت مناسبی را در اختیار ایران قرار داد تا از یک ضربه ی ایستگاهی به گل برسد که ضربه ی سامان قدوس به بدن بازیکنان عراق خورد و راه به دروازه نبرد .

دقیقه ی ۲۶ : امید ابراهیمی که در این دیدار کاپیتان ایران بود ، درون محوطه ی جریمه ی عراق سرنگون شد و در حالی که او اعتقاد به پنالتی داشت ، روشن ایرماتف دستور به ادامه ی بازی داد .

دقیقه ی ۳۵ : عراقی ها در معدود حملاتی که روی دروازه ی ایران ایجاد کردند ، شوتی را به سمت دروازه شلیک کردند که با فاصله ی کمی از کنار دروازه به بیرون رفت .

دقیقه ی ۳۹ : سامان قدوس در مرکز زمین روی بازیکن عراق مرتکب خطا شد و از داور ازبکستانی کارت زرد دریافت کرد . در این صحنه بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیری کوتاهی داشتند .

دقیقه ی ۴۲ : توپ در یک رفت و برگشت درون محوطه ی جریمه به علیرضا جهانبخش رسید و درحالی که این بازیکن فرصت باز کردن دروازه ی عراق را داشت ، توپ را با فاصله ی کمی به بالای دروازه زد .

دقیقه ی ۴۵ : دو تیم که با انگیزه های یکسان نیمه ی اول را دنبال کردند ، بازی پرفشار و سرعتی را در دستور کار قرار دادند ، به گونه یی که توپ در زمین دو تیم در حال رفت و برگشت بود . در وقت های اضافه ی نیمه ی اول ضربه ی سردار آزمون به دست بازیکن عراق برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت .

دقیقه ی ۴۷ : پرتاب اوت بلند از سوی وحید امیری درون محوطه ی جریمه ی عراق در یک رفت و برگشت با ضربه ی چشمی مواجه شد که توپ به دست مدافع عراق برخورد کرد اما بازهم داور اعتقادی به پنالتی نداشت . 

دقیقه ی ۵۵ : پرتابی دیگر از وحید امیری توپ را درون محوطه ی جریمه به شلوغی بازیکنان رسید اما دفاع پرلایه ی عراقی ها اجازه نداد بازیکنان ایران از این فرصت استفاده کنند . 

دقیقه ی ۶۵ : پس از ورود مهدی طارمی به جای جهانبخش تیم ایران قصد داشت حملاتش را روی دروازه ی عراق بیشتر کند اما مصدومیت بازیکن تیم ملی عراق چند دقیقه یی در بازی وقفه ایجاد کرد . 

دقیقه ی ۶۷ : برخورد وحید امیری و طارق همام در کنار خط طولی زمین باعث شد ایرماتف به امیری کارت زرد نشان دهد . مصدومیت این دو بازیکن لحظاتی در بازی تاخیر ایجاد کرد .

دقیقه ی ۷۶ : عراق صاحب بهترین فرصت برای باز کردن دروازه ی ایران شد که توپ ارسالی طارق همام را مهاجم عراق با ضربه ی سر به سمت دروازه ی ایران زد که بیرانوند با کف دست توپ را به کرنر فرستاد . 

دقیقه ی ۸۰ : با ورود اشکان دژاگه به زمین بازوبند کاپیتانی در اختیار وی قرار گرفت . تیم ملی در همین دقیقه صاحب یک ضربه ی ایستگاهی شد که توپ ارسالی را سردار آزمون با ضربه ی سر به بالای دروازه زد . 

دقیقه ی ۹۰ : جنگ دو تیم  که از ابتدای بازی وجود داشت ، در دقیقه ی پایانی هم ادامه داشت و دو تیم نبرد نزدیکی داشتند اما نتوانستند دروازه ها را با خطر جدی مواجه کنند . با این تساوی ایران و عراق ۷ امتیازی شدند اما تیم ایران به خاطر تفاضل گل بهتر به عنوان صدرنشین راهی مرحله ی بعد شد .

 

"خبرگزاری مهر"

 

 

 

نوشته‌های تازه

فروردین 1403
ش ی د س چ پ ج
 1314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
0809101112  

بایگانی‌ها