شکست آبرومند ایران مقابل قهرمان جهان

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی مقابل اسپانیا شکست خورد . این باخت در حالی رقم خورد که تیم ملی عملکرد درخشانی مقابل ماتادورها داشت .

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۲:۳۰ امروز چهارشنبه در دومین دیدار خود در جام جهانی روسیه در ورزشگاه کازان به مصاف اسپانیا رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ی یک بر صفر به سود اسپانیا تمام شد . دیگو کاستا در دقیقه ی ۵۴ برای اسپانیا گلزنی کرد . 

ایران با این باخت ۳ امتیازی باقی ماند و به رده ی سوم جدول گروه B رفت . پرتغال و اسپانیا اول و دوم این گروه هستند . مراکش هم با قبول شکست برابر پرتغال از این مسابقات حذف شد . 

گزارش بازی در ذیل می آید :

ترکیب تیم ملی ایران :
بیرانوند ، حاجی صفی ، پورعلی گنجی ، عزت اللهی ، ابراهیمی ، انصاریفرد ، امیری ، طارمی ، حسینی ، آزمون ، رضاییان

ترکیب تیم ملی اسپانیا :
دخیا ، سرخیو راموس ، جرارد پیکه ، دنی کارواخال ، یوردی آلبا ، اینیستا ، بوسکتس ، لوکاس واسکز ، ایسکو ، داوید سیلوا و دیگو کاستا

در دقیقه ی ۲ اولین خطای بازی روی سعید عزت اللهی رخ داد .  

بازی دو تیم در دقایق ابتدایی متعادل است . ایران با ترکیبی دفاعی ، در یک سوم دفاعی خود متمرکز است .

اولین شوت بازی توسط بازیکنان اسپانیا زده شد و از بالای دروازه به بیرون رفت .  

در دقیقه ی ۵ بازیکنان تیم ملی ایران حمله ی خطرناکی را روی دروازه ی اسپانیا تدارک دیدند که این حمله به یک ضربه ی کاشته کنار محوطه ی جریمه اسپانیا ختم شد . این ضربه ی ایستگاهی هم در برگشت با شوت وحید امیری به اوت رفت .  

در دقیقه ی ۸ سردار آزمون با سرخیو راموس برای زدن ضربه ی سر به هوا پرید که داور خطای راموس را اعلام کرد . راموس هم به شدت به داور اروگوئه یی اعتراض کرد .  

در دقیقه ی ۱۰ یک ضربه ی ایستگاهی پشت محوطه ی ایران و نزدیک به خط برای اسپانیا به دست آمد . سانتر خطرناک اسپانیا بعد از برخورد با سر پیکه و کاستا راهی اوت شد .  

در دقیقه ی ۱۲ سردار آزمون روی بوسکتس مرتکب خطا شد . اعتراض احسان حاج صفی کاپیتان ایران به داور با واکنش تند داور و تذکر جدی وی به حاج صفی رو به رو شد .  

برنامه ی ایران تجمع در جلوی دروازه است و ملی پوشان با تعداد زیاد در حال دفاع هستند . اسپانیا برای بازکردن این گره دفاعی ، به ارسال توپ های بلند روی آورد .  

blank

در دقیقه ی ۱۷ امید ابراهیمی پاس بسیار خوبی را برای مهدی طارمی فرستاد . طارمی که تصور می کرد در آفساید است ، لحظه یی مکث کرد ولی در ادامه توپی را روی دروازه ی اسپانیا ارسال کرد که هیچ بازیکنی نبود تا از این توپ استفاده کند .  

شوت داوید سیلوا به سمت دروازه ی ایران توسط سیدمجید حسینی دفع شد .  

ضربه ی کاشته ی راموس در دقیقه ی ۲۲ به دیوار دفاعی ایران خورد و در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت .  

سردار آزمون در دقیقه ی ۲۳ روی بوسکتس مرتکب خطا شد . سیلوا پشت این توپ قرار گرفت و ضربه ی او را علیرضا بیرانوند از آن خود کرد .  

باوجود حملات اسپانیا ، دفاع منسجم تیم ملی اجازه ی نفوذ به بازیکنان اسپانیا در ۳۰ دقیقه ی اول نداده است .  

در دقیقه ی ۳۰ تیکی تاکای بازیکنان اسپانیا با محوریت اینیستا روی دروازه ی ایران سانتر شد که بعد از یک رفت و برگشت ، سیلوا توپ را از محوطه ی شش قدم ایران به بالای دروازه زد .  

blank

در دقیقه ی ۳۶ ، پاسکاری عالی بازیکنان ایران و حرکت زیبای مهدی طارمی توپ را به رامین رضاییان در سمت راست رساند که سانتر رامین هم با دفع بازیکنان اسپانیا راهی کرنر شد .  

در دقیقه ی ۳۷ احسان حاج صفی در برخورد با یکی دیگر از بازیکنان ایران دچار مصدومیت شد . کی روش هم از میلاد محمدی خواست خودش را آماده ی ورود به زمین کند ولی حاج صفی به بازی بازگشت .

در دقیقه ی ۳۹ دیگو کاستا عمداً و در شرایطی که درگیر بازی نبود ، ضربه یی به پای علیرضا بیرانوند زد ودروازه بان ایران روی زمین افتاد و لحظاتی بین بازیکنان دو تیم درگیری ایجاد شد . باوجود این که بازیکنان ایران توپ را به بیرون زده بودند ، اسپانیایی ها از انجام بازی جوانمردانه خودداری کردند .  

یک دقیقه بعد اسپانیا صاحب بهترین موقعیت خود در محوطه ی جریمه ی ایران شد ولی عزت اللهی خودش را جلوی شوت سیلوا قرار داد و مانع گلزنی اسپانیا شد .

سیلوا ستاره ی تیم اسپانیا در این نیمه بود . او در دقیقه ی ۲+۴۵ شوت دیگری را به سمت دروازه ی ایران زد که بعد از برخورد با یکی از بازیکنان کشورمان به کرنر رفت .  

نیمه ی دوم در شرایطی آغاز شد که همانند نیمه ی اول ، اسپانیا مالک توپ و میدان است .  

در دقیقه ی ۴۹ اسپانیا صاحب یک ضربه ی کرنر شد . ضربه ی سر پیکه را بازیکنان ایران از روی خط برگردانند . لحظاتی بعد بوسکتس از پشت محوطه ی جریمه شوتزنی کرد که بیرانوند یک بار توپ را دفع کرد و در برگشت واسکز با دروازه بان ایران برخورد کرد و این خطر هم رفع شد .  

blank

حملات تیم اسپانیا در نیمه ی دوم از سمت راست تیم ایران و از جایی که رامین رضاییان بازی می کرد ، متمرکز است .

در دقیقه ی ۵۳ کریم انصاریفرد از پشت محوطه ی جریمه ی اسپانیا اقدام به شوتزنی کرد که توپ وی با اختلاف بسیار کم به اوت رفت . این بهترین موقعیت ایران در این بازی بود .

یک دقیقه بعد ، اسپانیا توسط کاستا در محوطه ی جریمه ی ایران صاحب موقعیت شد . رامین رضاییان قصد دور کردن توپ از جلوی پای کاستا را داشت که توپ وی به پای مهاجم اسپانیا خورد و وارد دروازه ی بیرانوند شد .

ایران بعد از گل بازی شجاعانه تری ارایه کرد . در دقیقه ی ۶۰ سانتر امید ابراهیمی از سمت راست زمین با ضربه ی سر مهدی طارمی همراه شد که این ضربه با اختلاف کم از کنار دروازه ی اسپانیا بیرون رفت . 

تیم ایران پشت محوطه ی جریمه صاحب یک ضربه ی کاشته شد . رامین رضاییان این توپ را ارسال کرد و سعید عزت اللهی موفق شد این توپ را به گل تبدیل کند اما داور این گل را رد کرد . بازیکنان ایران در حال شادی بودند ولی داور روی رای خود پافشاری کرد . بعد از بازبینی صحنه داور تایید کرد که عزت اللهی در آفساید بوده و این گل مردود شد . 

ایران بازی شجاعانه یی را در دستور کار قرار داد و توسط وحید امیری و کریم انصاریفرد به اسپانیا فشار می آورد .

در دقیقه ی ۶۹ احسان حاج صفی بعد از مصدومیت مجدد از زمین خارج شد و میلاد محمدی جای او را گرفت . 

در دقیقه ی ۷۰ بازیکنان اسپانیا به صورت برنامه ریزی شده کرنر را داخل محوطه ایران آوردند و به سمت دروازه شوت کردند . رامین رضاییان خودش را جلوی توپ انداخت و روی خط آن را نگه داشت . علیرضا بیرانوند و سعید عزت اللهی هم خودشان را جلوی توپ انداختند و در نهایت داور به سود ایران خطا گرفت . 

در دقیقه ی ۷۵ علیرضا جهانبخش به جای کریم انصاریفرد وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی را گرفت .

در دقیقه ی ۷۶ سانتر وحید امیری روی دروازه ی اسپانیا از جلوی پای طارمی عبور کرد .

وحید امیری بازیکن تیم ملی ایران از داور بازی کارت گرفت . 

وحید امیری ستاره ی ایران در دقایق پایانی است . او بعد از لایی انداختن به پیکه مدافع اسپانیا توپ بسیار خوبی را روی دروازه ی حریف سانتر کرد که ضربه ی سر مهدی طارمی از بالای دروازه بیرون رفت .

در دقیقه ی ۸۶ سامان قدوس به جای وحید امیری به زمین آمد . امیری عملکرد بسیار خوبی در این مسابقه داشت و دوندگی او در زمین مشهود بود .

در دقایق پایانی ، اسپانیا بازی را آرام کرد تا از برتری اش محافظت کند .

امید ابراهیمی در دقیقه ی ۹۲ از داور بازی کارت زرد گرفت .

تلاش ایران برای جبران نتیجه ثمری نداشت و بازی با همان یک گل تمام شد . 

 

"خبرگزاری مهر"

 

 

نوشته‌های تازه

مهر 1403
ش ی د س چ پ ج
 10111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304
0506070809  

بایگانی‌ها