لیگ دسته اول «پدیده ی» آشفتگی است

فصل جدید رقابت های فوتبال لیگ دسته اول درحالی از هفته ی آینده کلید می خورد که هنوز تکلیف سه تیم برای حضور در این مسابقات مشخص نیست و اوضاع بلاتکلیفی دارند !

فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول از روز شانزدهم مرداد آغاز می‌شود و این در حالی است که هنوز تکلیف ۳ تیم از ۱۸ تیم حاضر در این مسابقات مشخص نیست . در این لیگ البته تیم‌هایی هم هستند که با برنامه‌یی مناسب برای حضور در مسابقات این فصل دورخیز داشته و قبل از شروع فصل چهره ی یک مدعی صعود را به خود گرفته‌اند .

تیم‌هایی مثل نساجی ، بادران ، گل گهر سیرجان ، ماشین سازی و مس رفسنجان . همچنین تیم‌هایی هم در این مسابقات حاضرند که اولویت اول شان بقا در لیگ دسته اول است و به نظر می‌رسد که برای این منظور ظرفیت‌های لازم را هم دارند .

اما در این لیگ تیم هایی هم هستند که در فاصله ی کم تر از یک هفته مانده به شروع مسابقات هنوز تاحدود زیادی بلاتکلیف هستند . تیم هایی مثل آلومینیوم اراک ، صبای قم و راه آهن تهران . سه تیمی که با وجود بهره بردن از سوابق خوب در فوتبال ایران ، به نظر نمی رسد فصل خوبی را پیش رو داشته باشند . 

گرچه اراکی‌ها چندی پیش علی حنطه را به عنوان سرمربی تیم شان انتخاب کردند ، اما آن ها هنوز به درستی نمی‌دانند که در روز شانزدهم دیدارشان برابر صبا برگزار می‌شود یا خیر . آخرین دیدار این تیم در فصل گذشته مقابل فجرسپاسی با حاشیه‌های زیادی همراه بود که شایبه‌هایی هم ایجاد کرد . پیروزی سوال برانگیز فجرسپاسی با نتیجه ی ۳-۲ در خانه ی آلومینیوم در حالی که این بازی در سرنوشت تیم میزبان بی تاثیر بود اما برای فجرسپاسی حیاتی و بقای این تیم در گروی پیروزی در این دیدار بود . 

پیروزی فجرسپاسی در خانه ی آلومینیوم منجر به بقای این تیم و سقوط خیبرخرم آباد به لیگ دسته دوم کشور شد و این سرآغازی بود بر حرف و حدیث‌های پیرامون این بازی . در این رابطه پای یکی دو چهره ی مطرح فوتبال کشور به کمیته ی اخلاق هم باز شد تا این موضوع جدی تر از آنی باشد که به نظر می‌رسید .

از یک سو خیبری‌ها که بسیار امیدوارند تیم شان به جای آلومینیوم در در لیگ دسته اول باشد ، تیمی در حد و اندازه ی این مسابقات بسته‌اند و تمرینات شان را هم برای این مسابقات انجام می‌دهند . از سوی دیگر آلومینیومی‌ها تا حدودی نسبت به لیگ یک خود را دست کم گرفته‌اند . گویی خودشان هم انتظار زیادی برای حضور در این مسابقات را ندارند .

صبای قم اما تیمی است بس عجیب در مسابقات لیگ یک . این تیم سه شنبه شب تغییراتی اساسی داشت و از مالکیت تا کادرفنی‌اش به یک باره تغییر کرد و طبیعی است دامنه ی این تغییرات به بازیکنان این تیم هم خواهد کشید . 

بعد از آن که رضا کشوری مدیرعامل سابق صبا به نشانه ی اعتراض به فقر امکانات و از آن بدتر بی اعتنایی مسوولین استانی به این تیم از سمت خود استعفا داد ، سه شنبه شب در جلسه‌یی درون استانی وی در نهایت با مسوولین استان قم برای ادامه ی همکاری به توافق نرسید و مسوولیت این تیم به عهده ی اداره ی کل ورزش و جوانان استان قم واگذار شد . این اداره نیز در اولین اقدام بلافاصله سهراب بختیاری زاده که چهارشنبه ی گذشته حکم مربی گری‌اش را از کشوری گرفته بود ، برکنار و به جای او اسماعیل اسماعیلی (معروف به دبیر) را به عنوان سرمربی انتصاب کرد .

تمرینات جدید تیم صبا از امروز آغاز می شود و اسماعیلی باید در یک فرصت ۴ روزه بازیکنان جدید را به خدمت گرفته و تیمش را آماده ی ورود به فصل جدید نماید . بعید به نظر می‌رسد با شرایطی که بر تیم صبا حاکم است ، این تیم سرنوشت روشنی در فصل جدید لیگ برتر داشته باشد و امیدی به بازگشت دوباره به لیگ برتر داشته باشد .

اما از این دو تیم بلاتکلیف تر تیم راه آهن تهران است . پس از آن که در اواسط فصل گذشته پیمان کیانیان مالک قبلی تیم نتوانست به تعهداتش در قبال آن و حتی دادستانی عمل کند ، دادستانی تهران تیم راه آهن را که از اموال مصادره شده ی یکی از مفسدان اقتصادی بود ، از وی پس گرفت و مسوولیت این تیم در حال حاضر هم با دادستانی است . راه آهن فصل گذشته هم به زحمت توانست در لیگ دسته اول باقی بماند و یکی از نیمکت‌های پر رفت و آمد به این تیم اختصاص داشت .

در حالی که این تیم طبق برنامه باید روز دوشنبه در خانه ی خود از تیم تازه لیگ یکی شده ی شهرداری ماهشهر پذیرایی کند ، هنوز تکلیف مالکیت این تیم به درستی مشخص نیست . امکان این که تا قبل از شروع مسابقات تغییراتی در نحوه ی اداره ی این تیم و یا مالک آن ایجاد شود ، وجود دارد .

اما مشکلات راه آهن فقط به این جا ختم نمی شود . این تیم در حال حاضر زیر نظر سیروس دین‌محمدی تمرین می‌کند ، اما مشخص نیست که آیا دین‌محمدی سرمربی این تیم برای فصل بعد هست یا خیر . این تیم به خاطر بدهی‌های گذشته‌اش از نقل و انتقالات محروم است و کل بازیکنانی که از فصل گذشته برای این تیم باقی مانده با ارفاق به عدد ۱۳ می‌رسد .

گرچه این باشگاه توافقی شفاهی با مسوولین ورزشگاه صباشهر داشته‌اند ، اما ورزشگاه خانگی این تیم هنوز به درستی مشخص نیست و بسیاری پرسش های بی پاسخ در خصوص این تیم قدیمی و ریشه دار تهران که بسیاری از چهره‌های بزرگ و ملی پوشان کشور در سال‌های گذشته از این باشگاه به فوتبال ایران معرفی شده‌اند ، وجود دارد . 

"خبرگزاری مهر"

telegram

نوشته‌های تازه

مهر 1403
ش ی د س چ پ ج
 10111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304
0506070809  

بایگانی‌ها