ایران – قطر / مرهمی برای آن شبِ تلخ

ملی‌پوشان فوتبال ایران برای حفظ جایگاه یا صعود به صدرجدول گروه A رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ نیاز به شکست قطر دارند .

در ادامه ی دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره ی آسیا ، تیم ملی فوتبال ایران ، یکی از تیم‌های بدون شکست رقابت‌ها با هدف تثبیت جایگاهش در گروه A یا رسیدن به صدرجدول ، سه‌شنبه شب از قطر در ورزشگاه راشد شهر دوبی میزبانی خواهدکرد . ملی‌پوشان در دیدار قبلی برابر ازبکستان به تساوی بدون گل رسیدند و قطر نیز در هفته ی گذشته اولین بُردش را به دست آورد و توانست قرقیزستان را شکست دهد .

ایران پس از جام ملت‌های آسیا و ناکامی در رسیدن به دیدار نهایی ، کارش را برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ شروع کرد و توانست در دو دیدار نخست برابر قرقیزستان و امارات به برتری برسد و در سومین دیدار نیز مقابل ازبکستان به تساوی بدون گل رسید .

هر چند ملی‌پوشان در این سه بازی دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند ولی نکته ی نگران‌کننده این است که تنها دو گل به ثمر رسانده‌اند که آمار خوبی محسوب نمی‌شود . ژاپن در همین تعداد بازی ۱۴ گل به ثمر رسانده است .

ایران پس از کسب ۷ امتیاز از سه بازی ابتدایی و به دلیل گل زده ی کم تر ، در رده ی دوم جدول ۶ تیمی قراردارد . دو تیم برتر گروه A پس از ۱۰ مسابقه به طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ راه پیدا خواهندکرد و تیم‌های سوم و چهارم راهی دور بعدی می‌شوند .

قطر پس از میزبانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی در زمستان ۲۰۲۲ ، در جستجوی حضور متوالی در جام جهانی است . قطر که رقابت‌ها را خوب شروع نکرده ، می‌خواهد برای نخستین بار از طریق بازی‌های انتخابی سهمیه ی حضور در جام جهانی را به دست بیاورد .

«عنابی‌ها» پس از شکست برابر امارات و توقف مقابل کره شمالی ، اولین پیروزی‌شان را برابر قرقیزستان به دست آوردند . المعز علی توانست در این دیدار یکی از گل‌های قطر را به ثمر برساند . او اکنون با ۹ گل زده برترین گلزن انتخابی جام جهانی در قاره ی آسیاست .

صالح حردانی پس از دریافت کارت قرمز در بازی برابر ازبکستان قادر به همراهی ایران در این دیدار نیست . سامان قدوس نیز دو اخطاره شده و دیگر غایب ایران برابر قطر محسوب می‌شود . به نظر می‌رسد محمدامین حزباوی در دیدار برابر قطر به ترکیب خط دفاعی ایران اضافه شود . در این صورت مدافع ۲۱ ساله احتمالاً مهم ترین دیدار ملی‌اش را در این مسابقه تجربه خواهدکرد .

مهم ترین وظایف ملی‌پوشان ، کنترل اکرم عفیف بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیاست که چندی پیش نیز توانست برابر استقلال در لیگ نخبگان گلزنی کند .

تیم ملی پس از ناکامی در گلزنی مقابل ازبکستان ، می‌تواند روی بازیکنانی مثل مهدی قایدی و شهریار مقانلو در دیدار با قطر حساب کند . پیروزی در این دیدار شاید نتواند انتقام شب تلخ نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا باشد ولی می‌تواند مرهمی باشد تا ملی‌پوشان و مردم باخت تلخ مقابل قطر را فراموش کنند .

نوشته‌های تازه

مهر 1403
ش ی د س چ پ ج
 10111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304
0506070809  

بایگانی‌ها