اسپانیا با کامبک فینالیست شد / بازگشت فرانسه به خانه

اسپانیا با پیروزی مقابل فرانسه در مرحله ی نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا ، به فینال صعودکرد .

تیم‌های اسپانیا و فرانسه از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه شب در چارچوب مرحله ی نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا در ورزشگاه آلیانز آره‌نا شهر مونیخ به مصاف هم رفتند تا از اولین فینالیست یورو رونمایی شود .

۲ مدعی جام در شرایطی با سوت اسلاوکو وینچیچ ، داور اهل اسلوونی به مصاف هم رفتند که فرانسه با حذف پرتغال و اسپانیا با پیروزی برابر آلمان راهی فینال شده بودند .

بازی با حملات اسپانیا آغازشد و لاروخا که تا اینجای جام یکی از آماده‌ترین تیم‌ها نشان داده است ، به دنبال رسیدن به دروازه ی خروس‌ها بود . با این حال برخلاف جریان مسابقه ، این فرانسه بود که به گل رسید . رندال کولو موآنی در دقیقه ی ۹ با یک ضربه ی سر از پشت شش قدم روی سانتر کیلیان امباپه دروازه ی اونای سیمون را بازکرد تا فرانسه یک بر صفر از اسپانیا پیش بیفتد .

اسپانیا با کامبک فینالیست شد/ بازگشت فرانسه به خانه

در ادامه فشار ماتادورها برای جبران گل خورده بیشترشد و لامین یامال در دقیقه ی ۲۱ با یک ضربه ی بغل پای دیدنی از پشت محوطه ی جریمه ، گل مساوی را وارد دروازه ی تئو هرناندز کرد تا اسپانیا و فرانسه یک – یک مساوی شوند .

اسپانیا با کامبک فینالیست شد/ بازگشت فرانسه به خانه

اسپانیا با کامبک فینالیست شد/ بازگشت فرانسه به خانه

اسپانیا که روان‌تر و بهتر توپ را در زمین مسابقه به چرخش درمی‌آورد ، پس از تساوی همچنان به فشار روی دروازه ی فرانسه ادامه داد . تنها ۴ دقیقه پس از گل اول ، اسپانیا توانست گل دوم را هم به ثمر برساند و با یک کامبک ۲ بر یک از فرانسه جلو بیفتد . در دقیقه ی ۲۵ ، دنی اولمو پس از جا گذاشتن اورلین شوامنی ، با یک ضربه ی دیدنی که میانه ی راه به پای مدافع فرانسه هم برخوردکرد ، توپ را برای دومین بار به دروازه ی شاگردان دیدیه دشان چسباند .

اسپانیا با کامبک فینالیست شد/ بازگشت فرانسه به خانه

در ادامه تلاش دو تیم نتیجه‌یی در برنداشت و نیمه ی اول با برتری ۲ بر یک اسپانیا برابر فرانسه به پایان رسید .

نیمه ی دوم با فشار و حملات بیشتر فرانسه آغازشد اما ضعف این تیم در خلق موقعیت خطرناک روی دروازه ی لاروخا و همچنین حفظ بازی از سوی اسپانیایی‌ها سبب شد تا فشار آن ها نتیجه‌یی در برنداشته باشد . در نیمه ی دوم برخلاف نیمه ی اول توپی از خط دروازه‌ها عبورنکرد و در نهایت اسپانیا توانست با نتیجه ی ۲ بر یک فرانسه را شکست دهد و به فینال یورو ۲۰۲۴ صعودکند و فرانسه در یک قدمی بازی نهایی به خانه برگردد .

در دیگر بازی مرحله ی نیمه‌نهایی ، امشب(چهارشنبه) تیم‌های هلند و انگلیس از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم می‌روند تا دومین فینالیست مشخص شود .

ترکیب اولیه ی تیم ملی فرانسه :

تئو هرناندز ، ویلیام سالیبا ، دایو اوپامکانو ، ژول کنده ، آدرین رابیو ، اورلین شوامنی ، انگولو کانته ، کیلیان امباپه ، رندال کولو موآنی و عثمان دمبله

سرمربی : دیدیه دشان

ترکیب اولیه ی تیم ملی اسپانیا :

اونای سیمون ، خسوس ناواس ، ناچو فرناندز ، آیمریک لاپورت ، مارک کوکوریا ، رودری ، فابین رویز ، لامین یامال ، دنی اولمو و نیکو ویلیامز

سرمربی : لوییس دلافوئنته

نوشته‌های تازه

مهر 1403
ش ی د س چ پ ج
 10111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304
0506070809  

بایگانی‌ها