نساج‌ها لیگ یک را به لیگ برتر دوختند

نساج ها پس از 24 سال موفق شدند راهی سطح اول فوتبال ایران شوند . آن ها در بازی پایانی موفق شدند شش بار دروازه ی راه آهن را باز کنند و به عنوان نایب قهرمان لیگ یک به لیگ برتر برسند .

بدون تردید یکی از مهم ترین و حساس ترین بازی های امسال لیگ دسته اول امروز در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد . جایی که تیم نساجی مازندران در یکی از بازی های هفته ی پایانی لیگ دسته اول باید به مصاف راه آهن تهران می رفت . دیداری که در آن ، سرخ پوشان علاوه بر کسب سه امتیاز باید با حداقل پنج گل به پیروزی می رسیدند تا خیال خود را از صعود راحت کنند .

بازی این دو تیم در حالی آغاز شد که چشم و گوش نیمکت نشینان اغلب تیم ها به بازی دیگر بود ، چرا که نتایج آن دیدارها نیز در انتخاب نام تیم صعود کننده موثر بود . نساج ها بازی را با حملات خود آغاز کردند تا بتوانند در همان نیمه ی اول کار را یکسره کنند . حملات فراوان نساج ها در میانه های نیمه ی اول بالاخره جواب داد و محمد عباس زاده از روی نقطه ی پنالتی در دقیقه ی 29 گل را به ثمر رساند . پس از این گل بود که موتور گلزنی سرخ پوشان روشن شد و آن ها در حملات بعدی خود طعم باز کردن دروازه ی حریف خود را می چشیدند تا در نهایت به هدف نهایی خود رسیدند .

مجتبی ممشلی در دقیقه ی 41 بازی دومین گل بازی را برای مازنی ها به ثمر رساند و در حالی که بازی با همین نتیجه در حال رسیدن به پایان نیمه ی اول بود ، دومین پنالتی نیز نصیب قایمشهری ها شد . توپی که می توانست خیال این تیم را بابت نیمه ی دوم راحت کند اما این اتفاق نیفتاد و این بار محمد عباس زاده نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند .

در نیمه ی دوم نیز همان طور که پیش بینی می شد ، حملات پیاپی بازیکنان نساجی آغاز نیمه یی پرتلاطم را نوید می داد . شاگردان نکونام پس از آمدن میدان تنها 8 دقیقه زمان می خواستند تا بتوانند به دروازه ی حریف خود برسند و در دقیقه ی 53 باز هم محمد عباس زاده توانست برای تیمش گلزنی کند . گلی که ادامه ی بازی را برای تیم مهمان تسهیل می کرد و آن ها را همچنان به صعود به لیگ برتر امیدوار نگه می داشت .

نساج ها که برای صعود باید حداقل 5 گل وارد دروازه ی حریف می کردند ، همچنان تیم راه آهن را به توپ می بستند تا در نهایت بتوانند به نتیجه ی مورد نظر خود دست پیدا کنند . نتیجه یی که در دقیقه ی 72 و با گلزنی احسان پیرهادی رسیدن به آن راحت تر شد . پس از این گل نساجی هنوز یک گل برای قطعی کردن صعود خود می خواست و 7 دقیقه بعد این اتفاق افتاد و احسان پیرهادی این بار توانست با گلزنی دوباره ی خود شادی را به اردوی مازندرانی ها بیاورد .

پس از این گل خیال شاگردان نکونام تا حد زیادی از صعود راحت شد اما با توجه به غیرمترقبه بودن نتایج بازی های دیگر ، آن ها نمی توانستند خیال خود را راحت ببینند ، علی الخصوص که در بابل ، تیم رقیب موفق شده بود از حریف خود پیش بیفتد اما در وقت های تلف شده آب پاکی روی دست همه ی پیگیران لیگ یک ریخته شد و یک ضربه ی سر زیبا ششمین گل را برای قایمشهری ها به دنبال داشت تا با توجه به زمان باقی مانده در بازی های مختلف ، نساجی خود را لیگ برتری شده بداند .

دقیقه یی بعد همین اتفاق رسماً افتاد و داور با به صدا درآوردن سوت پایان بازی ، خیال همه قایمشهری ها را از حضور در لیگ برتر راحت کرد . پیروزی پرگل سرخ پوشان شمالی در نهایت این تیم را برای اولین بار لیگ برتری کرد . اتفاقی که باعث شد تا نساج ها پس از 24 سال باز هم به سطح اول فوتبال ایران باز گردند .

نکته ی جالب و البته خوشحال کننده در این بازی حضور تعداد کثیری از هواداران نساجی در ورزشگاه تختی تهران بود . هوادارانی که زندگی خود را وقف فوتبال و نساجی کردند و در نهایت نیز مزد حمایت های خود را گرفتند . حمایت هایی که باعث شد تا این تیم بالاخره بتواند به لیگ برتر برسد . درست به مانند تیم سپیدرود در پایان بازی های فصل قبل .

"ورزش سه"

telegram

نوشته‌های تازه

مهر 1403
ش ی د س چ پ ج
 10111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304
0506070809  

بایگانی‌ها