کی روش : بازیکنان پرسپولیس را دعوت نمی کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که با برانکو ایوانکوویچ اختلاف زیادی پیدا کرده است ، در تازه‌ترین اظهارنظرش گفت : دیگر بازیکنان پرسپولیس را به اردوی تیم ملی دعوت نمی کنم .

کارلوس کی‌روش در نشست خبری بعدازظهر امروز خود در فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت : از این که به این نشست آمده اید ، تشکر می کنم . در روزهای اخیر جلساتی را با مهدی تاج رییس فدراسیون برگزار کردیم .

درباره ی جزییات صحبت نمی کنم
وی افزود : البته در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره ی جزییات جلسات صحبت کنم . فقط می توانم بگویم که جلسات خوبی را پشت سرگذاشتیم . ما مطالعاتی داشتیم و موقعیت خودمان را آنالیز کردیم . از جلسه ی آخر که با مهدی تاج داشتیم ، تغییرات عمده یی رخ نداده است .

برنامه های آماده سازی بسیار محدود است
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد : برنامه ی آماده‌سازی برای جام جهانی بسیار محدود و بر اساس قوانین فیفا انجام خواهد شد . باید بگویم این قوانین نباید فقط برای تیم ملی اجرا شود . برای باشگاه ها هم باید به همین شیوه اجرا شود . این روند باید برای باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا ادامه داشته باشد و قطع نشود .

این تصمیم عواقب بدی خواهد داشت
کی روش سپس با کنایه ادامه داد : خواهیم دید که با تبعیت از قوانین فیفا ، یک تعداد از افراد را خوشحال خواهیم کرد ! با توجه به عواقبی که گفته شد ، افرادی که این شرایط را برای تیم ملی ایجاد کردند ، مسوول خواهند بود . می خواهم دوباره تاکید کنم که این برنامه چیزی نبود که به آن اعتقاد داشته باشم . برنامه ی من چیز دیگری بود . مطمئنم این تصمیمی که برای پیروی از قوانین فیفا گرفته شده است ، قطعاً عواقب جدی را برای این تیم و یکسری بازیکنان خواهد داشت ، چرا که تعدادی از آن ها نمی توانند به تیم ملی بیایند .

در تعطیلات به سر نمی برم
وی همچنین به خبری که امروز صبح مبنی بر سفرش به خارج از ایران منتشر شده بود ، واکنش نشان داد و یادآور شد : همان گونه که می بینید ، من اینجا هستم و در تعطیلات به سر نمی برم ! اگر هم به خارج می روم ، به دلیل بازیکنانی است که خارج از ایران حضور دارند تا آن ها را زیر نظر بگیرم و حتی گاهی برای پیگیری برنامه های تیم ملی و بازی های تدارکاتی .

برنامه های تیم ملی تغییر نمی کند
سرمربی تیم ملی تصریح کرد : برنامه ی آماده سازی تیم ملی تغییر نخواهد کرد و ما کار را بر اساس استانداردها و قوانین فیفا پیش خواهیم برد .

این برنامه برای بازی با قطر خطرناک است ؟
کی روش درباره ی این که این برنامه می تواند برای مسابقات آینده ی تیم ملی به خصوص برای بازی با قطر خطرناک باشد ، گفت : شما نظر مرا می دانید و اطلاع دارید در ۶ سال اخیر کار کرده ام . عملکرد من در ایران مشخص است . مطمئنم برنامه یی که داریم ، بهترین برنامه در راه آماده سازی تیم ملی و گرفتن بهترین نتیجه نخواهد بود .

لیگ را تعطیل نکنند
وی با کنایه ادامه داد : در ایران افراد و کارشناسانی وجود دارند که به عقیده ی آن ها برنامه ی ما خوب نبود . به نوعی که در کشور خودشان یک برنامه ی دیگر پیاده می شود و در ایران بحث دیگری را مطرح می کنند تا همه خوشحال باشند ! من باید به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال توصیه کنم که در برنامه های آینده ی خود ، باشگاه ها و لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش بینی کنند و  قوانین فیفا را در خصوص باشگاه ها هم رعایت کنند . به خاطر چهار باشگاه ، لیگ را تعطیل نکنند که ۱۲ تیم فعالیت نداشته باشند .

بازیکنان پرسپولیس را دعوت نمی کنم
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از متضرر شدن بعضی از بازیکنان ، بازیکنان پرسپولیس است که ممکن است به تیم ملی دعوت نشوند ؟ گفت : وقتی برنامه ی آماده سازی خود را به صورت مختصر کاهش می دهید ، نمی توانید از بازیکنان جوان استفاده کنید و فرصت حضور در تیم ملی را به آن ها بدهید تا خودشان را نشان بدهند و تجربه کسب کنند . در گذشته بازیکنانی مثل سعید عزت اللهی ، رامین رضاییان ، وحید امیری و مهدی ترابی را در همین برنامه ها وارد تیم ملی کردیم ولی متاسفانه با شرایط جدید ، نمی توانیم این کار را تکرار کنیم .

مثل کرواسی نیستیم
کی روش که از انتقادات برانکو هنوز هم شاکی است ، بازهم به کنایه ، گفت : مثل بعضی از کشورها از قبیل کرواسی نیستیم که در چین اردو بگذاریم و بخواهیم برای بازی تدارکاتی به آن ها فرصت بدهیم ! اگر بخواهیم قوانین فیفا را اجرا کنیم ، نمی توانیم به بازیکنان جوان فرصت بدهیم . درباره ی بازیکنان پرسپولیس باید بگویم که این یک بحث متفاوتی است . پرسپولیس باشگاه بزرگی است و احترام زیادی برای این تیم قایلم . رنگ لباس پرسپولیس رنگ لباس منچستریونایتد است و من آن را خیلی دوست دارم .

بازیکنان پرسپولیس با سه کیلو اضافه وزن برمی گردند
وی یادآور شد : بازیکنان پرسپولیس را به این دلیل نمی توانم به تیم ملی دعوت کنم ، چون با سه کیلو اضافه وزن به تیم شان بر می گردند . بازیکنانی که وزن زیادی دارند را به تیم ملی دعوت نمی کنم . اصلاً خوب نیست تیم ملی مقابل قطر با بازیکنانی بازی کنید که سه کیلوگرم اضافه وزن دارند . از سرمربی پرسپولیس شنیده ام که بازیکنان این تیم زیاد غذا و کوکاکولا می خورند و ما با این شرایط نمی توانیم آن ها را به تیم ملی دعوت کنیم !

نمی توانم پرسپولیسی ها را دعوت کنم
کی روش در پاسخ به این سوال که آیا دیگر بازیکنان پرسپولیس را دعوت نمی کنید ، گفت : شما بازیکنانی که اضافه وزن دارند و حرفه یی نیستند را نمی توانید به تیم ملی دعوت کنید . این نظر من نیست . برای پرسپولیس احترام قایلم ولی مربی این تیم به من درس داد که بازیکنان این تیم حرفه یی نیستند . این بازیکنان اضافه وزن دارند و نمی توانم آن ها را دعوت کنم .

هیچ وقت به بازیکنان توهین نکردم
وی در خصوص این که آیا نمی ترسد با این تصمیم مقابل تماشاگران پرسپولیس قرار بگیرد ؟ گفت : تماشاگران پرسپولیس مقابل کسی قرار می گیرند که می گوید بازیکنانش شرایط مناسبی ندارند . من هیچ موقع به بازیکنان توهین نکردم و برای آن ها احترام زیادی قایلم . این بازیکنان همیشه در تیم ملی بهترین عملکرد را داشتند و قطعاً حضورشان در پرسپولیس مثمر ثمر است ولی مربی آن ها نظر دیگری دارد . 

یک سال و نیم است نباخته ایم
سرمربی تیم ملی درباره ی کنار گذاشتن دستیاران ایرانی اش هم خاطرنشان کرد : مربیان هم شرایطی شبیه به بازیکنان دارند ، چون زمان کافی برای آموزش و زیر نظر گرفتن بازیکنان با این کادر نداریم . ما در ماه نوامبر با سوریه بازی داریم . تیم ایران در جایگاه اول گروه قرار دارد و بیشترین امتیاز را در گروه کسب کرده است . این یک واقعیت است . بیش از چهار سال است که تیم اول آسیا هستیم . تقریباً یکسال و نیم است که حتی یک بازی هم نباخته ایم . کشور از نتایجی که تیم ملی کسب کرده ، خوشحال است . برنامه یی که من دنبال می کردم ، برای تیم ملی طراحی شده بود .

تلاش می کنیم با اتحاد کار کنیم
کی روش ادامه داد : در ماه دسامبر شرایطی ایجاد شد و افرادی باعث شدند که برنامه های مان بهم بریزد . مجبور شدیم بر اساس قوانین فیفا عمل کنیم . این بسیار ساده است . بعد از سال ها هماهنگی به فوتبال ایران بازگشته است . باید از افرادی در این خصوص سوال کنید که این مشکلات را ایجاد کردند . من و رییس (مهدی تاج) حداکثر تلاش مان را می کنیم که راه حل ها را پیدا کنیم . به شکل متحد کار می کنیم . در حال حاضر ، این تنها راه حلی است که وجود دارد .

نمی شود به تمام اخبار رسانه ها اعتماد کرد
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیشنهاد کشور الجزایر که رسانه یی شده است ، تصریح کرد : شما نمی توانید به تمام اخباری که در رسانه ها منتشر می شود ، اعتماد کنید . اگر این طور باشد الان  من  باید در تعطیلات باشم !

کنایه عجیب به برانکو
سرمربی تیم ملی درباره ی این که اختلافاتش با برانکو باعث ضربه خوردن به تیم ملی می شود ، یادآور شد : من اصولاً با مربیانی که رودرو صحبت می کنند ، رابطه ی خوبی دارم مثل کونته ، ونگر ، اسکولاری ، دونگا ، فرگوسن ، مورینیو و دیگران . با مربیانی که در نشست های خبری شروع به سرزنش می کنند و با طوفانی از سرزنش ها کارشان را پیش می برند ، هیچ رابطه یی ندارم . مجدداً درباره ی عواقبی که با این روش برای تیم ملی رقم می خورد باید بگویم ، این برنامه ی آماده سازی طبق قواعد فیفا پیش می رود و برای تیم ملی سودمند نیست و نظر من را هم تامین نمی کند . قطعاً حداکثر تلاشم را برای آماده سازی تیم ملی به کار می برم ولی قطعاً با برنامه هایی که قطر ، ازبکستان و چین دارند ، شانس موفقیت مان کم است .

با مربیانی که در سطح من نیستند صحبت نمی کنم
کی روش در خصوص این که مهدی تاج بعد از اردوی امارات با باشگاه پرسپولیس و علی اکبر طاهری جلسه داشته و آن ها را به آرامش دعوت کرده است ؛ چرا درخواست جلسه یی با برانکو برای حل این اختلافات ندارد ؟ گفت : وقتی شما درباره ی فرگوسن ، کونته و ونگر صحبت می کنید ، حاضرم با این مربیان رو در رو صحبت کنم ، چون این ها در سطح من هستند . آماده صحبت با افرادی نیستم که در سطح من قرار ندارند .

"خبرگزاری مهر"

0 replies on “کی روش : بازیکنان پرسپولیس را دعوت نمی کنم”

  • مهدي
    16 بهمن 1395 at 8:12 ب.ظ

    حالا جواب برانكو را نميدي ، اشكالي نداره ! اما جواب مربي ملوان را حتماً بده ، چون شان ايشان از فرگوسن و ونگر و … خيلي بالاتره !

نوشته‌های تازه

مهر 1403
ش ی د س چ پ ج
 10111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304
0506070809  

بایگانی‌ها