کریستیانو رونالدو اسطوره ی فوتبال جهان و پُرطرفدارترین چهره در اینستاگرام ، با تیمی ۲۱ نفره به یوتیوب قدم گذاشته تا ابعادی جدید از زندگی خود را به طرفداران نشان دهد ؛ با اینحال ، فعالیت او در شبکههای اجتماعی همچنان برایش بیشتر جنبه سرگرمی دارد .
این فوقستاره ی پرتغالی در جولای گذشته کانال UR Cristiano را در یوتیوب راهاندازی کرد و در کم تر از ۹۰ دقیقه به یک میلیون دنبالکننده رسید . تعداد دنبالکنندگان او اکنون به بیش از ۶۶ میلیون رسیده است . رونالدو که در حال حاضر برای باشگاه النصر در لیگ حرفهیی عربستان بازی میکند ، با تیم یوتیوب ، شرکت Dentsu Creative Iberia و تولیدکنندگانی از خاورمیانه همکاری میکند تا محتوایی متفاوت و جذاب ارایه دهد .
توماس فروئس ، مدیرعامل Dentsu، در این خصوص گفت : «رونالدو در نظر من بزرگ ترین ستاره ی دنیاست . او شناختهشدهترین شخص در سیارهیی است که ما میدانیم در آن حیات وجود دارد . و یوتیوب نیز کاملاً به این موضوع آگاه است» . او اشاره کرد که ۱۶ نفر در تیم یوتیوب رونالدو فعالیت میکنند و پنج عضو دیگر از شرکت بریتانیایی Whisper به طور ویژه در ریاض مستقر شدهاند تا محتوای مرتبط با او تولیدکنند .
فروئس افزود که رونالدو قصددارد از طریق ویدیوهایش چهرهیی متفاوت از خود را به نمایش بگذارد . او گفت : «ما باور داریم که برای نمایش رونالدویی که طرفداران تاکنون ندیدهاند ، به زمان نیاز است . او میخواهد زندگی خارج از فوتبال خود را نشان دهد . رونالدو یوتیوبر نیست و نخواهدبود . او در درجه ی اول یک بازیکن حرفهیی است و سپس یک تاجر» .
پدرو پینتا ، معاون یوتیوب در اروپا ، خاورمیانه و آفریقا ، نیز از این همکاری ابراز خرسندی کرد و گفت : «همکاری یوتیوب با کریستیانو رونالدو یک پروژه ی پُر از عشق و تعهد بوده است . این فقط آغاز یک ماجراجویی حماسی است و ما برای ادامه ی آن هیجانزدهایم» .
کریستیانو رونالدو با چشماندازی به آینده ی حرفهیی خود که تا ۴۰ سالگیاش در فوریه ۲۰۲۵ و شاید فراتر از آن ادامه خواهدداشت ، برنامه دارد تا از طریق یوتیوب ارتباط نزدیکتری با طرفدارانش برقرارکند و بُعد دیگری از شخصیتش را به نمایش بگذارد .
“نسیم فرزین”