آغاز بهترین لیگ قهرمانان تاریخ فوتبال

از امشب لیگ قهرمانان فوتبال اروپا شروع می شود ، اما دیگر شباهتی به سال‌های قبل ندارد . رقابتی نفس‌گیر برای رسیدن به تاج و تخت اروپا .

روزی که بسیاری از فوتبال‌دوستان با تمام وجود آرزوی آن را دارند بالاخره فرارسید . از 32 تیم در 8 گروه چهار تیمی به لیگی 36 تیمی رسیده است که هشت تیم برتر به طور مستقیم به مرحله ی یک هشتم نهایی خواهندرفت . از نهم تا بیست‌وچهارم رده‌بندی در پلی آف به مصاف یکدیگر می‌روند و برنده‌ها مکان‌های باقی مانده در مرحله ی یک هشتم نهایی را به خود اختصاص می‌دهند . از آن جا ، فُرمت مانند نسخه قبلی خواهد بود ، با چشم به 31 می 2025 ، جایی که فینال بزرگ در آلیانز آرنا در مونیخ برگزارمی‌شود .

در آخرین دوره ، رئال مادرید پس از شکست 2-0 بروسیا دورتموند در ومبلی ، بار دیگر به‌عنوان پادشاه اروپا تاج‌گذاری کرد . شاگردان کارلو آنچلوتی دو سال پس از انجام این کار در پاریس ، با کامبک‌های معروف لیگ قهرمانان اروپا ، بار دیگر در رقابت‌های برتر اروپا تاج‌گذاری کردند .

نامزدهای اصلی تاج و تخت اروپا

رئال مادرید ، قهرمان فعلی این رقابت‌ها ، با وجود این که ابرکامپیوتر اُپتا آن را با شانس 18.2 درصد در رده ی دوم قرارمی‌دهد ، یکی از بالاترین شانس‌های قهرمانی است . شروع محتاطانه ی تیم آنچلوتی در لالیگا اهمیتی ندارد ، زیرا زمانی که سرود لیگ قهرمانان اروپا پخش می‌شود ، باشگاه مادریدی و برنابئو به هیولایی دیگر تبدیل می‌شوند .

در لالیگا ، بارسلونا با پیروزی‌های متوالی و با لامین یامال ، دنی اولمو و رافینیا در سطح فوق‌العاده‌یی است و با هدف پشت سر گذاشتن کابوس‌های گذشته در اروپا لیگ قهرمانان را از پنجشنبه شروع خواهدکرد ، بر اساس تجزیه و تحلیل اپتا ، تیم فلیک 5.2 درصد شانس دارد .

ابرکامپیوتر اپتا با 25.3 درصد شانس ، منچسترسیتی پپ گواردیولا را به‌عنوان شانس اصلی قرارمی‌دهد . و کاندیدای بزرگ دیگر برای فتح اروپا ، بایرن مونیخ است که شانس 4.1 درصدی برایش پیش‌بینی شده است . بایرن میزبان فینال در ورزشگاه خود ، آلیانز آرنا ، در 31 مه 2025 خواهدبود . 

2080774

مدعیان بالقوه ی لیگ قهرمانان
جدا از قدرت‌های سنتی ، به تیم‌هایی می‌رسیم که عادت کرده‌اند در سطح باشگاهی در رقابت‌های برتر اروپا نقش بزرگی ایفاکنند . اینترمیلان به دلیل قدرت سال‌های اخیر در سری آ و نقش بزرگش در سال 2023 ، جایی که در فینال به منچسترسیتی باخت ، با 10.9 درصد سومین شانس قهرمانی است . پشت سر اینتر ، تیم‌هایی با قد و قامت آرسنال و لورکوزن قراردارند . تیم دیگری که می‌تواند در این گروه باشد لیورپول است که بعد از یک سال غیبت برمی‌گردد ، اما بدون یورگن کلوپ . آرنه اشلوت با فوتبالی بسیار شبیه به کلوپ ، تیم را تحویل گرفته است و اگرچه آن ها به تازگی مغلوب فارست شده‌اند ، اما در لیگ برتر 9 امتیاز از 12 امتیاز ممکن را به دست آورده‌اند . پاری سن ژرمن لوییز انریکه با اولین فصل خود در دوران “پسا امباپه” رو به رو می‌شود که باعث شده شانسش را برای کسب قهرمانی کاهش دهد .

بالاخره اتلتیکو مادرید . با تیمی جدید با نام‌هایی مانند لونورمان ، سورلوث ، گلگر و خولین آلوارز ، آن ها می‌خواهند بار دیگر آن تیم رقابتی در اروپا باشند ، همان طور که زمانی به دو فینال برسند و باشگاه‌هایی مانند بارسلونا یا بایرن مونیخ را حذف کنند .

2081718

سورپرایزهای این نسخه
اما در لیگ قهرمانان همیشه یک سری تیم هستند که علی‌رغم این که در میان مدعیان حضورندارند ، در نهایت می‌توانند غافلگیرکننده باشند . آن‌ها تیم‌های سخت‌کوشی هستند که شکست دادن شان دشواراست . مثل لایپزیش که رئال مادرید را در مرحله ی یک هشتم نهایی تا مرز حذف برد . بروسیا دورتموند که شگفتی بزرگ دوره ی گذشته بود و به فینال رسید و نیوکسل و میلان .

تیم دیگری که به لیگ قهرمانان بازمی‌گردد ، یوونتوس است . بانوی پیر با چهره‌های جدید زیاد بازمی‌گردد . چهره‌های جدیدی که از نیمکت شروع می‌شود . تیاگو موتا پس از فصل عالی او با بولونیا ، جای آلگری را گرفت و کوپماینرز ، کونسیسائو ، نیکو گونزالس و داگلاس لوییز را با خود آورد . آن ها وعده می‌دهند تیمی دشوار برای همه ی رقبا باشند .

کم شانس‌های لیگ قهرمانان
در نهایت متواضع‌ترین تیم‌های مسابقات ظاهرمی‌شوند . اسلووان براتیسلاوا ، اشتورم گراتس ، یانگ بویز ، برست یا بولونیا باشگاه‌هایی هستند که با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان از 32 به 36 ، به معجزه ی صعود دست یافته‌اند ، اما با اشتیاق فراوان تمام تلاش خود را به کار خواهندگرفت .

به بهترین نسخه ی تاریخ لیگ قهرمانان خوش آمدید .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها