نشست مطبوعاتی توفانی مهدی طارمی !

مهدی طارمی کاپیتان تیم ملی ایران جنجالی‌ترین نشست مطبوعاتی خود را پس از بازی مقابل قرقیزستان برگزارکرد .

اتفاقات دقایق پایانی بازی ایران و قرقیزستان با خشم کاپیتان تیم ملی مواجه شد و او در صحبت‌هایش با لحنی تند اما غمخوارانه از هواداران تیم ملی درخواست حمایت  و در عین حال از برخی از حاضران در ورزشگاه بابت فحاشی و شعارهای تند به شدت انتقادکرد . 
طارمی در این مصاحبه خطاب به مشوقین تیم ملی ، به آن ها یادآوری کرد جبهه‌یی بین بازیکنات و مردم وجودندارد و نسبت ها و فحاشی‌ها حق بازیکنانی که چهارمین صعود مستقیم به جام جهانی را رقم خواهندزد ، نیست . 

مشروح این صحبت‌ها را بخوانید :

فوتبال ایران فقط حاشیه است
شما این را درنظربگیرید که بازی اول همان‌جور که امیرخان گفت ، همیشه شرایط سخت است و این که قطر که دو دوره ی جام ملت‌ها قهرمان شده باخته . کره آن اتفاق برایش افتاد و استرالیا و تیم‌های دیگر . من نمی‌خواهم خودمان را با کسی مقایسه کنیم ولی سوال از شما دارم . در کل ایران ، در کل باشگاه‌های ایران ، چه امکاناتی برای بازیکنان فراهم می‌کنیم ؟ زمین داریم ؟ امکانات سخت‌افزاری یا چی داریم ؟ چه چیزی دادیم به بازیکنان که ازشان پیشرفت می‌خواهیم ؟ فقط حاشیه . فقط و فقط حاشیه . فوتبال ایران فقط شده حاشیه .

در یک زمین افتضاح بازی کردیم
او در مورد زمین فولادشهر به صراحت گفت : در یک زمین افتضاح بازی کردیم . فقط می‌آیند به ما می‌گویند که آقا بگویید زمین خوب است ! این خوبه آن خوبه ، تا کی بگویم خوب است ، چی خوب است ؟

2077389

الان کره بدترین تیم آسیاست ؟
طارمی ادامه می‌دهد : این زمین با زمین زمانی که امیرخان بازی می‌کرد تقریباً مساوی است یعنی هیچ پیشرفتی نکرده و هیچ اتفاقی هم نیفتاده . بدتر هم شده . چه انتظاری داریم ؟ یک سوال دارم ؛ مگر چند دوره ی پیاپی نرفتیم جام جهانی ؟ تو یک تورنمنت هفت ، هشت تا بازی است ، مگر به یک بازی است . یک بازی خوب می‌شود و یک بازی بد . الان کره مساوی کرده ، بدترین تیم آسیاست ؟ ما که یک هیچ بردیم می‌شویم بدترین تیم ؟ با این امکانات افتضاحی که می‌دهیم به باشگاه‌ها . خودتان دارید می‌بینید دیگر ! از خودتان سوال می‌کنم که خبرنگار هستید . توی باشگاه‌های ایران چند تا زمین خوب داریم ؟ نداریم دیگر . چه می‌خواهید از تیم ملی ؟

به زور به جام جهانی صعودکرده بودید !
مهاجم تیم ملی با کنایه ی تند به پیشکسوت فوتبال ادامه می‌دهد : این را می‌خواهید که زمانی که به قول دوست مان ، که می‌رود توی شبکه می‌نشیند و می‌گوید ، نمی‌دانم با یک دست و یک پا صعود می‌کنیم … دو دست و پا نبردید شما ! به زور نمی‌دانم دقیقه ی ۹۰ چه کار کردید رفتید پلی آف و این داستان‌ها ! ۴ دوره پشت هم تیم دارد می‌رود جام جهانی . آن موقع در کل تاریخ از ۲۰۰ سال پیش ، ۱۰۰ سال پیش ، چهار بار هم نرفتیم ، چهار بار به زور رفتیم !

ما مثل شماییم
ستاره ی ایران با عصبانیت و صدای بلند ادامه می‌دهد : به من گفتند نگو ، ولی بی‌شرف کلمه ی سنگینی است . نمی‌توانیم به هم بگوییم بی‌شرف . کسان دیگر کشور را چیز کردند و به ما چه ربطی دارد که ما بی‌شرفیم . یا مگر مثلاً به خاطر ما کشور این اتفاقات برایش افتاده که ما بشویم بی‌شرف ! “هی نگیم هی نگیم هی نگیم” . ما بی‌شرف نیستیم . به والله کلمه ی سنگینی است . من نباید به شما بگویم و شما هم نباید به من بگویید . وضعیت اقتصادی ، من می‌دانم برای همه ی مردم خراب است . ما هم شکایت داریم از این اتفاقاتی که وجود دارد . باید بهتربشود . امیر خان هزار بار گفته باید بهتربشود . من و همه می‌دانیم که باید بهتربشود . با این عقده‌ها و فشاری که روی مردم است ، طبیعی است که بیایند خالی کنند یک جا . ولی دیگر در این حد نه . ما خانواده داریم ؛ ما ، نمی‌دانم … ما مثل شماییم .

این مسایل به ما ربطی ندارد
مهدی طارمی در ادامه ی حرف‌هایش گفت : ما هیچ کس نیستیم . همه دوست داریم این کشور را . دوست داریم موفق شود در همه ی رشته‌ها . در همه ی رشته‌ها امکانات بدهیم . کشور را این بلا را سرش آوردید بعد ما می‌آییم فحشش را می‌خوریم . ورزشکارهای دیگر می‌آیند نمی‌دانم اینجوری می‌گویند . آقا به والله به ما ربطی ندارد . به والله به ما ربطی ندارد . نه من نه هزار تا گنده‌تر از من نمی‌تواند هیچ اتفاقی رقم بزند . چه سلبریتی ، چه ورزشکار ، چه بازیگر ، چه نمی‌دانم … به ما ربطی ندارد . دست کسانی دیگر است . هیچ چیز نداریم فقط می‌گویید این کار را کنید آن کار کنید .

2077399

بطری پرت کردن قدیمی شده است !
طارمی در مورد میزبانی و مردم اصفهان اضافه کرد : من در کنفرانس قبل از بازی گفتم مردم از ما ویدیو می‌گرفتند . من خودم به شخصه دو بار از مردم فیلم گرفتم گفتم هیجان زده شدیم ، آمدیم اصفهان و اتفاق جدید است و از مردم تشکرکردم . آخر بازی هم رفتیم سمت خانم‌ها تشویق کردند ، تشکر کردم . من نمی‌گویم همه ، جمع نمی‌بندم اما یک سری چیزها که شاید هم هدایت شده بود ، نباید باشد . باز هم تشکرمی‌کنم از مردم و فیلم را می‌گذارم ببینید . یک فرهنگ بدی که پیش آمده ، بازیکن قرقیزستان رفته کرنر بزند ، بطری آب می‌اندازند . بابا لیگ ایران هم نباید این کار را بکنید . خیلی دیگر قدیمی شده است . یک سری چیزها را باید رعایت کرد . از مردم اصفهان دوباره تشکرمی‌کنیم . ما عادت داریم به این شرایط که اتفاقات بدی برای مان بیفتد و هرکس هرچی می‌خواهد بگوید . باز هم دست‌شان دردنکند ولی حرف من کلی است و برای همه می‌گویم نه فقط مردم اصفهان . کیفیت زمین را خودتان دیدید اگر شما می‌توانستید بازی کنید ، ما هم می‌توانستیم .

تیم‌های اروپایی هم زمین خوب می‌خواهند
او در مورد این که طارمی از کیفیت بازی‌اش در اروپا فاصله داشت و بازی کسل‌کننده شده بود ، گفت : من را قبول دارید که یک‌سری چیزها را در آن سطح اروپا بیشتردیدم ؟ می‌توانید به من اعتمادکنید که اگر چمن خوب نباشد ، نمی‌شود بازی کرد ؟ ما تاکتیک داریم و می‌خواهیم روی زمین بازی کنیم پس باید زمین خوب باشد . ما می‌توانیم سه نفر را جلو بگذاریم و بگوییم از این‌ور آن‌ور بریز و سه تا گل هم بزنیم . ولی وقتی می‌خواهیم بازی خوب ببینیم باید زمین خوب باشد . اگر نباشد همان تیم‌های اروپایی هم نمی‌توانند بازی کنند . این را همه ی مردم از من بپذیرند . ما برای همین می‌گوییم زمین خوب باشد که مردم لذت ببرند . ما هم قبول داریم و نمی‌گوییم نه و باید امکاناتش باشد . شما یک زمین خوب تو ایران پیدا کن تا ما بازی کنیم . مگر در کافا ۵ تا به قرقیزستان نزدیم ؟ چه فرقی می‌کند ؟

باز هم به جام جهانی صعود می‌کنیم
طارمی در پایان گفت : چهار دوره صعودکردیم و حالا هم صعودمی‌کنیم . بازی اول را بردیم و سه امتیازیم .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها