تفاوت زمین تا آسمان دو دربی گیلان + تصاویر

در مرحله ی یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ، دو دربی در گیلان برگزار شد که از نظر حواشی بازی ، تفاوت زیادی با هم داشتند .

مرحله ی یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ، از چهارشنبه ی هفته ی گذشته آغاز شد و شنبه هم به پایان رسید . در این مرحله ، 4 تیم گیلانی حضور داشتند که باید با هم رقابت می‌کردند ، سپیدرود رشت در انزلی با ملوان و چوکای تالش با داماش گیلانیان .

سپیدرود تنها تیم گیلانی در لیگ برتر است و ملوان هم در لیگ دسته اول تلاش می‌کند دوباره به سطح اول مسابقات فوتبال بازگردد . چوکا که زمانی به قلعه ی عقاب‌ها معروف بود و حتی پرسپولیس را در زمین خودش سه بر یک شکست داد ، به همراه داماش در لیگ دسته دوم حضور دارد . در مصاف این دو بازی ، سپیدرود با یک گل از سد ملوان گذشت و داماش هم در ضیافت پنالتی‌ها موفق به عبور از چوکا شد .

فارغ از نتیجه ی به دست آمده ، تفاوت زیادی در حواشی دو بازی بود . از مدت‌ها قبل پیش بینی می‌شد که دربی اول گیلان تا چه حد حساسیت‌های زیادی در پی خواهد داشت . از چند روز مانده به آغاز بازی ، هواداران دو تیم در صفحات مجازی علیه هم خط و نشان کشیده بودند . پیش از آغاز بازی ، برخی از تماشاگران سپیدرود اجازه ی حضور در ورزشگاه را پیدا نکرده تا به شکل عجیبی اعتراض کرده و ناسزا بگویند . در ورزشگاه هم ، هواداران دو تیم از خجالت هم در آمده و بارها علیه هم شعار سر دادند. ، بازار سنگ پرانی هم داغ بود و سر علیرضا عزت کرامت مدافع سپیدرود در پی پرتاب سنگ از سوی تماشاگران ملوان شکست .

علی کریمی سرمربی سپیدرود هم اواخر نیمه ی اول ، تیمش را از زمین بیرون کشید تا با آرام شدن فضای ورزشگاه ، بازی دوباره از سر گرفته شود . در این میان ، سر تعدادی از تماشاگران هم در پی سنگ پرانی ، شکست . پس از پایان بازی ، هم بین تماشاگران کتک‌کاری شد . اکنون با گذشت چند روز از این بازی ، در صفحات مجازی فیلم‌هایی منتشر می‌شود که هواداران دو تیم به شکل زننده‌یی به همدیگر توهین می‌کنند .

این برای اولین بار نیست و احتمالاً آخرین بار هم نخواهد بود که چنین اتفاقاتی می‌افتد و مشخص نیست چه زمانی قرار است جلوی این اتفاقات گرفته شود . تعصبات بیش از اندازه ، باعث شده که حتی رقابت ملوان و سپیدرود به خانواده‌ها هم کشیده شود و علیه هم موضع بگیرند .

blankblank

فردای این بازی ، دربی کوچکی در ورزشگاه پوریای ولی تالش برگزار شد . هواداران داماش هم خودشان را به این ورزشگاه رسانده بودند ، اما برخلاف دیدار ملوان – سپیدرود ، نه خبری از شعار دادن بود ، نه سنگ پرانی . هواداران چوکا در ابتدای بازی به تماشاگران رشتی خوش آمد گفته و به تشویق این تیم پرداختند . در پایان این دیدار ، بازیکنان داماش به سمت هواداران چوکا رفته و برای آن ها دست زدند . در ادامه ، هواداران داماش که شاهد ناراحتی چوکایی‌ها از حذف تیم‌شان بودند ، در اقدامی جالب به تشویق بازیکنان چوکا پرداختند تا ورزشگاه شکل زیبایی به خود بگیرد . فضای ورزشگاه به شکلی بود که حتی گزارشگران تلویزیون هم در گزارش‌های خود به این موضوع اشاره کردند .

در این دیدار ، مردم تالش پس از سال‌ها ، استقبال قابل توجهی از تیم‌شان کردند و در پشت بام منازل اطراف ورزشگاه هم حضور داشتند . در کوه‌های اطراف این ورزشگاه هم باز هم شاهد جمعیت بودیم .

blankblankblankblankblankblankblankblankblank

 

باید ریشه‌یابی شود که چرا دیدار ملوان و سپیدرود همیشه با تنش زیادی رو به رو بوده و حتی کار از دست مسوولان برگزاری بازی هم خارج می‌شود . مسوولان استانی و شهری باید خیلی زود به این مسایل رسیدگی کنند ، چرا که در سال‌های بعد هم باز هم از این نوع ماجراها رخ می‌دهد و اتفاقی خواهد افتاد که نباید بیفتد . پس ، مسوولان استان تا دیر نشده باید فکری به حال فضای مسمومِ بین تماشاگران رشت و انزلی بکنند .
"خبرگزاری تسنیم"

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها