رفیع نیا : تمام همت و تلاشم را به کار می گیرم تا ملوان را به شرایط ایده آل برسانیم

میلاد رفیع نیا : ما همه ی سعی و تلاش خود را برای اصلاح ساختار مدیریتی ملوان انجام می دهیم .

مصاحبه ی صمیمانه ی دکتر میلاد رفیع‌ نیا مدیرعامل باشگاه ملوان و پاسخ ایشان به بخشی از دغدغه های هواداران خونگرم ملوان از نظرتان می گذرد .

– میلاد رفیع نیا مدیرعامل ملوان با شنیدن این جمله چه حسی به شما دست می دهد ؟

اول از همه سلام عرض می کنم خدمت تمام همشهریان عزیزم . با شنیدن این جمله ، حس عزت ، غرور و مسوولیت به بنده دست می دهد . ملوان همیشه باعث ایجاد غرور و عزت و احترام برای انزلیچی ها و حتی استان گیلان بوده و همواره با شنیدن اسم ملوان به انزلیچی بودن خود افتخار می کنم و تیم ملوان هم همیشه با بازی های خوب باعث بالاتر رفتن عزت انزلیچی ها بوده است .
حس مسوولیت نیز به من دست می دهد ، به دلیل این که با قبول پست مدیرعاملی باشگاه ، بار سنگینی را بر دوش خود حس می کنم و باید تمام همت و تلاشم را به کار بگیرم تا اول از همه با کمک خدا ، تلاش خودم و حمایت های مسوولان و از همه مهم تر مردم ، ملوان را به شرایط ایده آل برسانیم تا این قوی سپید دوباره در آسمان فوتبال ایران پرواز کند .

– چه طور شد که برادران رفیع نیا تصمیم به حمایت از ملوان گرفتند ؟ از کجا شروع شد ؟

ما اهل انزلی هستیم و در همین شهر زندگی می کنیم . عشق و علاقه ی مردم را به ملوان می دیدیم . می دیدیم افرادی بودند که حتی برای نان شب خود مشکل داشتند اما تمام فکر و توجه ی آن ها به ملوان بود . در واقع مردم این شهر با ملوان زندگی می کنند . از طرفی مشکلات باشگاه را هم می شناختیم و این توانایی را در خود دیدیم که می توانیم این مشکلات را بر طرف کنیم . به عنوان یک عضو کوچک از این شهر زیبای ساحلی تصمیم گرفتیم که به مردم و شهر دوست داشتنی انزلی خدمتی کنیم و ملوان را به روزهای اوج آن بازگردانیم .

– برنامه ی شما برای ساختار مدیریتی باشگاه چیست ؟ ملوان همیشه از ضعف ساختار مدیریتی رنج می برد . مثلاً طی یکی دو فصل گذشته تمام موارد از قرارداد بازیکن تا بلیط هواپیما تا رزرو هتل همه بر عهده ی یک نفر بود .

ما همه ی سعی و تلاش خود را برای اصلاح ساختار مدیریتی ملوان انجام می دهیم و در همین جهت به عنوان مثال بنده از آقای صالح نیا که پدر فوتبال گیلان و خانواده ی بزرگ ملوان هستند ، خواهش کردم که به عنوان مشاور به من کمک کنند و ایشان هم لطف کرده و قبول نمودند . در این راستا ما از همه ی افراد با تجربه و ورزشی استفاده خواهیم کرد تا انشاالله بتوانیم ساختار مدیریتی درست و محکمی ایجاد کنیم .

– پارامترهای انتخاب مدیرعامل توسط هیات مدیره چه بود ؟ چه طور شد که شما به عنوان مدیرعامل انتخاب شدید ؟ آیا گزینه های دیگری هم بودند ؟

بله گزینه های دیگری هم بودند که البته از شهر انزلی نبودند . در جلسه یی که با هیات مدیره داشتیم ، اتفاق نظر اعضا بر انتخاب من به عنوان مدیرعامل بود . به دلیل این که در انزلی ساکن هستم و با مردم و ساختار اداری شهر آشنا هستم و بنده هم این مسوولیت سنگین را قبول کردم .

– یکی از انتقاداتی که به شما می شود ، مسایل مالی است . منتقدان شما اعتقاد دارند شما از لحاظ مالی آن اندازه که باید قوی نیستید و در طول فصل باشگاه به مشکل برخواهد خورد . مثلاً اگر روزی تحریم ها شروع و واردات قطع بشود ، شما منبعی برای تامین مالی باشگاه نخواهید داشت .

ما از همان روز اولی که وارد باشگاه شدیم ، تمام مشکلات و مسایل را در نظر گرفته بودیم و با آگاهی کامل وارد کار شدیم . مسایل مالی را به طور کامل در نظر گرفته بودیم و تمامِ موارد و مسایل را برای تامین اعتبارهای مالی پیش بینی کردیم . اگر همین فردا وارداتِ خودرو قطع شود ، با موارد و مسایلی که در نظر گرفته ایم ، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد . با امور اقتصادی که انجام می دهیم برای پرداخت هزینه ها تا آخر فصل هیچ مشکلی ملوان را تهدید نخواهد کرد . اعتقاد ما بر این است که هیچ گونه کاری بدون برنامه ریزی پیش نمی رود که ما نیز برای مدیریت باشگاه برنامه ریزی خوب و دقیقی را انجام داده ایم .

– پس این اطمینان خاطر را می دهید که مشکلی به وجود نیاید ؟

بله ما این قول را می دهیم که هیچ مشکلی از لحاظ مالی به وجود نخواهد آمد . فقط از مردم می خواهیم که از ما حمایت کنند ، با حمایت مردم و دل گرمی که از آن ها می گیریم ، این قول را می دهم که تا زمانی که ما هستیم در ملوان شاهد تهدیدات مالی نخواهیم بود .

– برنامه ی شما برای تیم های پایه و بانوان ملوان چیست ؟

همان طور که پیش‌تر گفتم ، ما برنامه‌ی خوب و دقیقی برای اصلاح ساختار باشگاه داریم . یکی از آن موارد ، تیم های پایه و بانوان هستند . برنامه ریزی دقیقی برای قوی شدن تیم های پایه داریم و انشاالله با گذشت زمان تاثیر این برنامه و تصمیمات را خواهید دید . برای تشکیل تیم بانوان و حضور پرقدرت آن ها در لیگ هم تمهیداتی اندیشیده‌ایم که انشاالله مردم انزلی در عمل خواهند دید .

– از دیگر انتقاداتی که به شما می شود ، این است که شما مدیر ورزشی نیستید و به مسایل ورزشی احاطه ندارید . چه پاسخی به این انتقاد دارید ؟

درست است که من تجربه ی ورزشی ندارم اما در این زمینه علاقه ی زیادی دارم . ضمن این که ورزشی بودن یکی از شروط لازم برای مدیریت ورزش است اما شرط تام نیست و مسایل و موارد مهم دیگری هم وجود دارند که در مدیریت صحیح ورزش دخیل هستند . برای از بین بردن این ضعف بنده همان طور که قبلاً گفتم ، از آقای صالح نیا کمک خواستم و ایشان نیز پذیرفتند که در کنار ما باشند ، ما از سایر پیشکسوتان ملوان هم استفاده می کنیم . ضمن این که من به شخصه چند مشاور ورزشی در سطح کشوری دارم که در روزهای آینده انشاالله آن ها را نیز معرفی خواهم کرد .

– کمی درباره ی جذب بازیکنان و خواسته های آقای پورغلامی به ما بگویید . آیا خواسته های آقای پورغلامی کاملاً انجام شده اند ؟

ما در جذب بازیکن دست آقای پورغلامی را کاملاً باز گذاشتیم و اعتقاد داریم که خود ایشان باید تصمیم بگیرند . مانند مدیران قبلی نگفتیم این بازیکن باشد یا آن بازیکن نباشد . نظرات خودمان را به ایشان انتقال دادیم اما تصمیم گیرنده ی نهایی خود ایشان هستند و استقلال کامل دارند . تیم هنوز کامل بسته نشده است . چند بازیکن لیگ برتری به تیم اضافه خواهند شد ، چند بازیکن سرباز هم جذب باشگاه می شوند و در کل بازیکنان خوبی را به باشگاه خواهیم آورد . تمام سعی ما این است که تیم خوبی را تشکیل دهیم و حضوری قوی در لیگ را تجربه نماییم .

– ملوان همیشه در جذب بازیکن سرباز مشکل داشت و آن طور که باید و شاید به حق خود در جذب بازیکنان سرباز نرسیده است . آیا می توانیم امیدوار باشیم که در این قسمت با مدیریت جدید قوی تر عمل کنیم ؟

در فصل های قبل در باشگاه های دیگر به دلیل حضور مدیرانی که نفوذ بالایی در نظام وظیفه داشتند ، باشگاه ملوان برای جذب بازیکن سرباز به مشکل بر می خورد . این فرآیند ، یک فرآیند زمان بر است و انشاالله ما با کمک امیر طاهری عزیز فرمانده ی منطقه ی چهارم دریایی ، این مشکل را حل نموده و با گذشت زمان در این مورد قوی‌تر خواهیم شد .

– حرف آخر

به عنوان صحبت آخر می خواهم خدمت همشهریان عزیزم عرض کنم که از روز اولی که این کار را شروع کردیم ، خودمان را مالک باشگاه نمی دانستیم و به عنوان یک ملوانی و خدمت گزار در خدمت تیم و شهر می دانستیم و همه ی توان و تلاش خود را برای تیم خواهیم گذاشت .

"گیل پرس - نقل از سایت رسمی ملوان بندرانزلی"

0 replies on “رفیع نیا : تمام همت و تلاشم را به کار می گیرم تا ملوان را به شرایط ایده آل برسانیم”

  • حجت
    31 تیر 1397 at 12:14 ق.ظ

    با آرزوی موفقیت برای آقای رفیع نیا و تیم های ملوان (در همه ی رده ها) ، به نظر من انتخاب یک مشاور اقتصادی خوب و مجرب و مطالعه و به کارگیری تجربیات باشگاه های حرفه یی دنیا می تواند به ایجاد و توسعه ی منابع تامین درآمد پایدار برای باشگاه ملوان کمک شایانی نماید .

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها