ملوان و منطقه ی آزاد ؛ دوباره خوشبختی ؟

انزلی‌چی‌ها بار دیگر بر سر نام ملوان با یکدیگر متحد شده‌اند ؛ اتحادی که هر وقت به وقوع پیوسته است به نتایج خوبی ختم شده . حال باید منتظر ماند و دید که آیا مدیران سازمان منطقه ی آزاد انزلی به این خواسته ی هواداران ملوان تن خواهند داد یا خیر ؟

انزلی‌چی‌ها با ایجاد یک کمپین که به سرعت در فضای مجازی با استقبال مواجه و فراگیر شده ، خواهان تحت پوشش قرار گرفتن ملوان توسط منطقه ی آزاد انزلی هستند . آیا ملوان و منطقه ی آزاد انزلی که پیش از این ، تجربه‌یی بسیار شیرین از همکاری با یکدیگر دارند ، بار دیگر به یکدگیر می‌پیوندند ؟

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی پس از سقوط ناباورانه به لیگ دسته اول فوتبال ایران با مشکلات مالی و مدیریتی فراوانی رو به رو شده است ، این تیم پس از خروج احمد دنیامالی عضو پیشین شورای شهر تهران از هیات مدیره ، این روزها برای انجام امورات روزمره ی خود تصمیم به برگزاری مراسم گلریزان می‌گیرد و این اتفاق برای تیمی که در شهری بندری با مراکز و ادارات مهم همچون منطقه ی آزاد انزلی قرار دارد کمی عجیب و دور از انتظار به نظر می‌رسد .

ملوان در سال ۱۳۸۷ با حکم محمود احمدی نژاد رییس جمهور پیشین ایران از نیروی دریایی به منطقه ی آزاد انزلی واگذار شد و این انتقال نقطه ی شکوفایی قوهای سپید بندرانزلی پس از حدود ۲۰ سال افول در فوتبال ایران بود . ثمره ی دو فصل مدیریت سازمان منطقه ی آزاد انزلی بر ملوان مقام هشتمی این تیم با انجام بازی های زیبا ، تماشاگر پسند و شناور در لیگ برتر و همچنین رقابت تنگاتنگ این تیم با پرسپولیس در فینال جام حذفی بود که البته قوهای سپید بندرانزلی ضمن شایستگی نایب‌قهرمان شدند .

پس از پایان قرارداد منطقه ی آزاد انزلی و نیروی دریایی ، ملوان به بخش خصوصی واگذار شد . حسین هدایتی به عنوان اولین مالک خصوصی ملوان به بندرانزلی رفت اما مشکلات و موانع اجازه ی همکاری او با ملوان را نداد . پس از آن صادق درودگر یک فصل بدون مالک ملوان را مدیریت کرد که آن سال نیز یکی از بهترین فصول ملوان در لیگ برتر فوتبال ایران بود که با عنوان هشتمی به پایان رسید . سپس نوبت به سیروس محجوب به عنوان مالک جدید ملوان رسید اما او هم نتوانست بیش از یک فصل در فوتبال ایران دوام بیاورد . سپس کمپینی در بندرانزلی شکل گرفت تا احمد دنیامالی به هیات مدیره ی این تیم اضافه شود و بتواند با روابطی که دارد مشکلات مالی این تیم را حل کند . ملوان در پایان فصل پانزدهم لیگ برتر در آخرین ثانیه‌های دیدار با سیاه جامگان با دریافت گل دوم راهی لیگ دسته اول شد تا بندرانزلی در غم و ماتم فرو برود .
در دو فصل اخیر ملوانان شایسته ی بازگشت مجدد به لیگ برتر بوده اند اما مشکلات مالی و مدیریتی این باشگاه اجازه نداد تا قوهای سپید زود بتوانند به سطح اول فوتبال ایران باز گردند .

حالا مجدداً کمپینی در بندرانزلی شکل گرفته است . این کمپین خواهان حمایت دوباره ی سازمان منطقه ی آزاد انزلی از ملوان است و یک رصد ساده در فضای مجازی نشان می‌دهد که این خواسته ی هواداران ملوان تا چه حد جدی است . انزلی‌چی‌ها می‌گویند تیم فوتبال صنعت نفت آبادان علاوه بر حمایت‌های همه‌جانبه ی هواداران پرشمارش ، حمایت سازمان منطقه ی آزاد اروند را نیز به همراه دارد ؛ از سوی دیگر آن ها معتقدند یکی از دلایل اصلی صعود تیم فوتبال پارس جنوبی به لیگ برتر ، حمایت منطقه ی ویژه ی اقتصادی پارس از این تیم بوده است ؛ پس چرا با توجه به چنین سرمایه‌گذاری‌هایی از سوی مناطق آزاد کشور ، سازمان منطقه ی آزاد انزلی از ملوان حمایتی به عمل نمی‌آورد ؟

این کمپین در ۲۴ ساعت اول فعالیت خود توانست در میان مردم بندرانزلی فراگیر شود . حالا به نظر می‌رسد فصل تازه‌یی برای باشگاه ملوان در پیش خواهد بود ؛ انزلی‌چی‌ها بار دیگر بر سر نام ملوان با یکدیگر متحد شده‌اند ؛ اتحادی که هر وقت به وقوع پیوسته است به نتایج خوبی ختم شده . حال باید منتظر ماند و دید که آیا مدیران سازمان منطقه ی آزاد انزلی به این خواسته ی هواداران ملوان تن خواهند داد یا خیر ؟

"آی اسپورت"

telegram

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها