خداحافظی کی روش از تیم ملی فوتبال ایران

کارلوس کی روش قصد دارد به همکاری اش با فدراسیون فوتبال ایران پایان دهد .

کارلوس کی روش سرمربی 64 ساله ی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از برگزاری رقابت های جام جهانی 2018 روسیه ، قصدی برای ادامه ی همکاری با فدراسیون فوتبال ایران ندارد و پس از جام جهانی از نیمکت تیم ملی خداحافظی می کند .

 کی روش که اخیراً در مصاحبه یی با نشریه ی نوتیسیاس دی ناوارو پرتغالی ، فوتبال ایران را به قبل و بعد از خود تقسیم کرده و اشاره کرده است که به دلایلی همچون بیماری ، مشکلات خانوادگی و پرداختن به فعالیت های اقتصادی در جام جهانی 2018 روسیه برای آخرین بار هدایت تیم ملی را بر عهده می گیرد .

 سرمربی پرتغالی بارها دلخوری اش را از برخی مسوولان سابق و فعلی فدراسیون فوتبال و بعضی از مربیان لیگ برتری ، محدودیت های مالی فدراسیون ، کمبود امکانات سخت افزاری و … نشان داده و به نظر می رسد ، ادامه ی این مشکلات نیز در تصمیمش بی تاثیر نبوده است . کی روش درباره ی کمبود امکانات سخت افزاری و وجود محدودیت های مالی در فوتبال ایران گفته است : « ما حتی زمین تمرین مناسبی نداریم . درست است که ما در زمینی که سبزرنگ است ، تمرین می‌کنیم ، اما طول آن تنها 60 متر است . ما محدویت‌های مالی و اجرایی زیادی در تیم ملی ایران داریم که به دلیل تحریم‌هایی است که علیه ایران وضع شده است که به عقیده ی من بی‌عدالتی محض است و هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ ورزشی به منافع جامعه ضربه می‌زند . فدراسیون فوتبال ایران حتی نمی‌تواند پاداش حضورش در مسابقات جام جهانی را دریافت کند ، نمی‌تواند پول مستقیمی به دست آورد و همه ی این‌ها به خاطر شرایط بین‌المللی ایران است . »

  او در یکی از اظهارات اخیرش در پاسخ به سوالی در مورد این که قصد دارد پس از جام جهانی چه تصمیمی اتخاذ کند ، گفته است : « فعلاً فکر خاصی در سر ندارم . پس از جام جهانی روسیه ، باید بازگشتی جدی به زندگی شخصی ام داشته باشم ، تا به امروز به خاطر فوتبال ، خانواده‌ام را مجبور کرده‌ام که دنبال من بیایند . » 

 این سخنان کی روش به معنی آن است که او نه تنها پس از جام جهانی از نیمکت تیم ملی ایران خداحافظی می کند ، بلکه حتی ممکن است به طور کلی قید مربی گری را زده و بازنشسته شود . سرمربی پرتغالی تاکنون 4 بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده و از این نظر در بین مربیان فوتبال جهان رکورددار محسوب می شود . کی روش از 15 فروردین 1390 سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و در بین تمامی مربیانی که تاکنون هدایت تیم ملی را برعهده داشته اند ، طولانی ترین دوران مربی گری را تجربه کرده است .

 با رفتن کی روش از نیمکت تیم ملی ، چند گروه از پایان دوران حضور او در ایران خوشحال می شوند ، دسته ی نخست برخی از مربیان وطنی هستند که اساساً با آمدن مربیان و بازیکنان خارجی به فوتبال ایران مخالفند و آنان را اجنبی می دانند . این مربیان که احساس می کنند با آمدن کی روش از نیمکت تیم ملی دور شده اند ، در طول چند سال گذشته همواره با تمام اقدامات سرمربی تیم ملی مخالفت کرده اند و به حامیان کی روش لقب «اجنبی پرست» می دهند .

 دسته ی دوم بازیکنانی هستند که در طول مدت حضور کی روش در تیم ملی به اردوها دعوت نشده اند ، آنان معتقدند سرمربی 64 ساله ی پرتغالی برای بازیکنان لیگ جایگاه چندانی در تیم ملی قایل نیست و تنها به لژیونرها بها می دهد . این بازیکنان پشت خط مانده که شانس کمی برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه دارند ، با جدایی کی روش احتمالاً به دعوت شدن به اردوهای تیم ملی (پس از جام جهانی) امیدوارتر خواهند شد .

 دسته ی سوم افرادی هستند که سبک بازی تیم ملی را نمی پسندند و اعتقاد دارند تیم ملی در زمان کی روش با ارایه ی یک بازی بسته برابر حریفان ، تنها به دنبال کسب نتیجه بوده و بازی زیبا و هجومی را از دستور کار خود خارج کرده است . این افراد خواهان تغییر اساسی سبک بازی تیم ملی از بازی دفاعی و کنترل شده به بازی زیبا و تماشاگر پسند هستند ، تغییری که جز با ترک نیمکت تیم ملی از سوی کی روش ممکن نمی شود .

"باشگاه خبرنگاران جوان"

telegram

0 replies on “خداحافظی کی روش از تیم ملی فوتبال ایران”

  • blank
    پویان
    26 شهریور 1396 at 12:49 ق.ظ

    واقعاً افسوس که این مربی بزرگ میره … بالاخره یه روزی میرفت اما حیف و از همین حالا دلم تنگ میشه بابت نبودنش و پرستیژ و دیسیپلینی که داشت و به تیم تزریق می کرد … و باز باید یه مربی وطنی پر ادعا و طبل توخالی رو تحمل کنیم … نمونه ی منتقدین کیروش مایلی کهن هستش که خودش ملوان رو نتونست بیاره لیگ برتر اما مدام از کی روش انتقاد می کرد …

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها