اعلام نمایندگان ایران در لیگ نخبگان توسط AFC

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا ، مجوز حرفه‌یی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تاییدشد .

بالاخره و پس از هفته‌ها بحث و گمانه زنی ، کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اسامی باشگاه‌هایی که موفق شده‌اند مجوز حرفه‌یی حضور در مسابقات قاره‌یی را دریافت کنند ، اعلام کرد که استقلال پس از 2 دوره غیبت در این تورنمنت ، به بالاترین سطح از مسابقات آسیایی بازگشت .

2043480

کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اسامی باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌یی جهت حضور در لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرده‌اند ، اعلام کرد که باشگاه‌های استقلال ، پرسپولیس ، آلومینیوم اراک ، فولاد خوزستان ، سپاهان ، گل گهر و تراکتور موفق به دریافت مجوز حرفه‌یی شدند .

پرسپولیس به عنوان قهرمان آخرین دوره ی لیگ برتر به همراه استقلال که عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد ، به صورت مستقیم جواز حضور در مرحله ی گروهی لیگ نخبگان را کسب کردند و نماینده ی سوم نیز پس از قهرمان جام حذفی مشخص خواهدشد که این تیم باید در دیدار پلی آف ، به مصاف شباب الاهلی برود و در صورت پیروزی نیز با الغرافه ی قطر رو به رو خواهدشد .

چنان چه مس رفسنجان بتواند عنوان قهرمانی جام حذفی را کسب کند ، طبیعتاً به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌یی ، توانایی شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد و فدراسیون باید درخصوص نماینده ی سوم ایران تصمیم گیری کند که به احتمال فراوان ، تیم سوم لیگ یعنی سپاهان خواهدبود که در آن صورت نیز تیم چهارم لیگ یعنی تراکتور راهی سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا می‌شود . طبیعتاً قهرمانی سپاهان در جام حذفی نیز به معنای همین معادله‌یی است که ذکرشد .

اما چنان چه یکی از تیم‌های آلومینیوم یا گل گهر به عنوان قهرمانی جام حذفی برسد ، آن تیم راهی دیدار پلی آف لیگ نخبگان خواهدشد و آن گاه سپاهان باید در سطح دوم  لیگ قهرمانان آسیا حضوریابد . لازم به ذکر است ، چنان چه نماینده ی سوم ایران در هر کدام از دورهای اول یا دوم مسابقه پلی آف لیگ نخبگان برابر شباب الاهلی یا الغرافه مغلوب شود ، راهی سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا می‌شود و آن گاه ایران در این تورنمنت 2 نماینده خواهدداشت .

یک بار دیگر در زیر به ساز و کار برگزاری لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان می‌پردازیم :

🔹 لیگ نخبگان :
در مرحله ی نخست لیگ نخبگان ۱۲ تیم در هر منطقه در یک گروه قرارخواهندگرفت و هر تیم ۸ دیدار انجام خواهدداد ، ۴ دیدار خانگی و ۴ دیدار خارج از خانه . پس از انجام مسابقات ، هشت تیم برتر هر منطقه به مرحله ی یک هشتم نهایی صعودمی‌کنند .

مرحله ی یک هشتم به صورت رفت و برگشت انجام خواهدشد ، تیم اول هر جدول با تیم هشتم ، تیم دوم و هفتم ، تیم سوم و ششم و تیم‌های چهارم و پنجم برابر هم قرارخواهندگرفت تا چهره ی ۴ تیم برتر از هر منطقه مشخص شود .

در مرحله ی یک چهارم نهایی نیز چهار تیم برتر هر منطقه در یک گوی قرارخواهندگرفت تا تیم‌ها دو به دو مقابل هم قراربگیرند و البته این دیدارها به صورت تک بازی خواهدبود . طبق اعلام رسمی AFC ، مراحل یک چهارم نهایی ، نیمه نهایی و فینال به صورت تک بازی در عربستان برگزارمی‌شود . قهرمان این رقابت‌ها جایزه‌یی با ارزش تقریباً ۲۰ میلیون دلار را کسب می‌کند .

🔹 سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا :
در سطح دوم ۳۲ تیم در ۸ گروه حاضرخواهندبود . در‌ مرحله ی گروهی مسابقات به صورت رفت و برگشت انجام خواهدشد . دو ‌تیم نخست هر گروه راهی دور بعد شده و ۱۶ تیم برتر را تشکیل خواهندداد . دیدارهای مرحله ی یک‌هشتم تا نیمه‌نهایی به صورت رفت و برگشت انجام خواهدشد و دیدار فینال تک بازی خواهدبود .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها