تارتار : استقلال هم قهرمان می‌شد تبریک می گفتم

مهدی تارتار می‌گوید باوجود شایستگی تیم استقلال ، پرسپولیس با تجربه و حرفه‌یی‌گری موفق شد قهرمان لیگ برتر شود .

 لیگ بیست و سوم در حالی به پایان رسید که مهدی تارتار و ملوان با قرارگیری در رتبه ی ششم ، توجهات را به خود جلب کردند . با این حال پایان قرارداد تارتار و پیام اینستاگرامی او ، از سوی هواداران ملوان خداحافظی این سرمربی از جمع سفیدپوشان انزلی برداشت شده است .

اما تارتار در گفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید در صورت بهبود امکانات و زیرساخت‌های تیم ملوان ، قرارداد خود را با این تیم امضاخواهدکرد تا برای فصل آینده موقعیت ملوان در بین تیم‌های بالای جدول را بهبودبخشد .

صحبت‌های سرمربی 51 ساله ی ملوان را که سومین مربی باتجربه ی لیگ ایران محسوب می‌شود ، بخوانید :

* فصل بیست و سوم به پایان رسید ، در مورد این فصل چه نظری دارید ؟
تنها ایرادی که می‌شود به این فصل گرفت ، همان بحث تعطیلات زیاد به خاطر جام ملت های آسیا بود . همچنین نبود وی ای آر و تنش‌هایی که به وجود آمد ، خیلی کار را سخت کرد و همه در مورد همدیگر صحبت می‌کردند و این موضوع زیاد جالب نبود . با این حال به نظر من از نظر کیفیت و رقابت ، فصل بهتری را داشتیم و امیدوارم در فصل آینده کیفیت لیگ بالاتر هم برود .

* ملوان هم به رتبه ی ششم رسید که بهترین رتبه ی تاریخ لیگ برتری این باشگاه است . خودتان این پیشبینی را داشتید ؟
ما خودمان هم فکر نمی‌کردیم که این اتفاق رخ دهد . ما دیرترین معارفه را داشتیم و در نقل و انتقالات کاری نکرده بودیم و از نظر بودجه هم عقب بودیم . با خیلی از بازیکنان صحبت کردیم اما به ما پاسخ مثبت ندادند . اما به هر حال ما بازیکنان خوبی گرفتیم و وقتی پیش فصل تمام شد ، دیدیم که تیم مان چه قدر خوب شده است . راستش را بگویم در شروع کار فکر نمی کردم ششم شویم اما وقتی فصل شروع شد و کیفیت تیم را در مسابقات رسمی دیدم ، خیلی امیدوار شدم .

* شاید هواداران ملوان هم چنین فکری نداشتند .
هیچ کس فکرنمی‌کرد که ملوان بعد از سال ها چنین جایگاهی را کسب کند و باید از همه ی کسانی که برای کسب این رتبه تلاش کردند ، تشکرکنم . از مدیریت باشگاه ، کادرفنی ، بازیکنان ، کادر پزشکی ، تیم تدارکات ، بچه‌های رسانه و همه کسانی که در تیم ما زحمت کشیدند و همچنین هواداران که تا روز آخر حمایت کردند ، تشکرمی‌کنم .

* در اینستاگرام هم از تیم ملوان خداحافظی کردید .
من بحث خداحافظی را نداشتم و بیشتر بحث قدردانی و تشکر بود . الان هم منتظرم ببینم چه اتفاقی برای ملوان رخ می‌دهد چون شخصیت تیم شکل گرفته و زحمات زیادی برای این جایگاه کشیده شده و باید حفظ شود . همچنین پیام هواداران مسوولیت ما را سنگین کرده اما اگر زیرساخت برای تمرینات درست نشود و بودجه ی خوبی نگیریم ، باید تصمیم دیگری بگیریم .

* پرسپولیس هم قهرمان لیگ برتر شد ، در این مورد چه نظری دارید ؟
الان که قراردادی با هیچ باشگاهی ندارم ، می‌توانم راحت‌تر صحبت کنم . من در مورد قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی استقلال باید بگویم که هر دو تیم شایسته بودند . پرسپولیس این فصل عملکرد باکیفیتی داشت و حقش بود که قهرمان شود . پرسپولیس در نیم فصل خیلی خوب تقویت شد و تیم کاملی بود و باید این را به مدیریت باشگاه و همین طور کادرفنی تبریک گفت . من قهرمانی را به هواداران پرسپولیس تبریک می گویم اما استقلال هم تیم باکیفیتی بود و به نظرم حضور همزمان این دو تیم در کورس ، به پیشرفت هر دو کمک کرد .

* شاید همین تبریک که گفتید برای تان دردسرساز شود .
فضای مجازی واقعاً مسموم است و خیلی تهمت‌ها زده می‌شود اما اصل پهلوانی این است که موفقیت یک تیم را تبریک بگوییم ، من قهرمانی خیبر را هم تبریک می‌گویم و امیدوارم این تیم هم عملکرد خوبی در لیگ برتر داشته باشد ، چون مردم این خطه شایسته هستند . تا وقتی با ملوان قرارداد داشتم به تیم های دیگر فکر هم نمی کردم اما بنده چهار سال در پرسپولیس بازی کردم و آن جا مربی گری هم کردم و حالا که باشگاهی ندارم می توانم قهرمانی پرسپولیس را تبریک بگویم . انصافاً باید به تیم استقلال هم تبریک گفت ، چون تعداد امتیازاتی که این تیم گرفت در حد قهرمانی بود . اگر پیکان ، ذوب آهن ، نفت و پارس جنوبی هم یک روزی به موفقیت برسند ، وظیفه دارم تبریک بگویم .

2010099

* تیم سابق شما پیکان هم در حالی سقوط کرد که شما با این تیم هفتم شده بودید .
سقوط پیکان خیلی ناراحت‌کننده است . من یک فصل آن جا بودم و درست می‌گویید هفتم شدیم که فکر کنم بهترین رتبه ی پیکان در این سال هاست . از سقوط پیکان خیلی ناراحت شدم چون باوجود این که این تیم هوادار خاصی ندارد اما ریشه‌دار است و واقعاً باید در لیگ برتر ایران بماند . مطمئنم پیکان به سطح اول فوتبال ایران بازخواهدگشت . ما در آن جا بازیکنان جوان زیادی داشتیم که هر کدام حالا در تیم های دیگر بازی می‌کنند و حیف است چنین تیم بازیکن سازی در لیگ برتر نباشد .

* فکر کنم یکی از این بازیکنان محمد خدابنده‌لو باشد که حالا در پرسپولیس است .
محمد خدابنده‌لو یکی از بازیکنان باکیفیت فوتبال ایران است و تا الان هم به جایی که باید می‌رسید ، نرسیده . او باید زندگی حرفه‌یی داشته باشد و خیلی خوب تمرین کند و مطمئنم همین طور هم خواهدشد . این را به صورت خصوصی هم به بازیکنانم گفتم ، نه تنها محمد بلکه همه ی بازیکنان جوان . برای محمد خدابنده لو هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم او با تیمش به هر موفقیتی که دوست دارد ، برسد .

* در چند بازی آخر هم از بازیکنان جوان استفاده کردید ، این چه دستاوردی برای شما داشت ؟
ما وقتی سهمیه ی آسیا را از دست دادیم دیگر برای مان پنجمی و ششمی تفاوتی نداشت و به همین خاطر دوست داشتیم از بازیکنان جوان تر استفاده کنیم . من دوست داشتم به آن ها بها بدهم ، حالا یک عده ناراحت شدند که نتایج آخر فصل خوب نبود اما الان بازیکنانی که از تیم امید و جوانان آمدند در لیگ برتر بازی کردند ، یک سرمایه برای ملوان هستند . ما این جرقه را زدیم و انشالله در آینده برای شان بهتر از این هم خواهدشد .

* در مورد تیم ملی چه نظری دارید ؟
این بازی‌ها بیشتر شبیه بازی‌های تدارکاتی است و هرچه بازیکنان بیشتر زیر نظرکادرفنی تیم ملی باشند ، تفکرات یکدیگر را بیشتر خواهندشناخت و برای مراحل نهایی مقدماتی جام جهانی آماده خواهندشد .

* این که بازیکنی از ملوان در تیم ملی نبود ، آزارتان نمی‌دهد ؟
من بارها در این مورد صحبت کردم و به نظرم بچه‌ها لیاقت این را داشتند که در تیم ملی نماینده داشته باشند . در نهایت باید به سلیقه ی کادرفنی احترام گذاشت اما تیم ما واقعاً بازیکنان باکیفیتی داشت .

* شاید دوست نداشته باشید در این مورد صحبت کنید اما بعد از حدود 300 بازی در لیگ برتر و نتایج خوب با پیکان و پارس جنوبی و ملوان و … فکر نمی کنید وقتش رسیده در یک تیم مدعی کار کنید ؟
من خودم دوست دارم همیشه پیشرفت کنم . شاید چند سال پیش وقتی صحبت می‌کردم می‌گفتم کم تجربه هستم اما الان دوست دارم سرمربی تیمی باشم که برای کسب رتبه ی بهتر از پنجمی بجنگم . امیدوارم مسوولان انزلی کمک کنند که ملوان در چنین موقعیتی قراربگیرد و همین جا بمانیم و بجنگیم اما اگر نه هم گفتم که در خودم می‌بینم برای کسب رتبه ی بهتر از پنجمی تلاش کنم .

* در مورد سقف 325 میلیاردی چه نظری دارید ؟
به نظر من بودجه ی مناسبی است اما به شرطی که دور نزنند . باید نظارت‌ها شدید باشد تا هیچ کسی هزینه ی غیرقانونی انجام ندهد . در این صورت فکرمی‌کنم کیفیت‌ها بیشتر آشکارشود .

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها