هنگ‌کنگ ۲ – ایران ۴ ؛ پیروزی پُرگل در روز تزلزلِ خطِ دفاعی

تیم ملی فوتبال در دور برگشت انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ برابر هنگ‌کنگ به پیروزی رسید .

تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ و تیم ملی کشورمان در چارچوب دور برگشت بازی‌های گروه E مرحله ی اول انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه ملی هنگ‌کنگ به مصاف هم رفتند .

در حالی قاسم مطر از عمان با کمک‌های ناصر سالم و حامد طالب قضاوت این مسابقه را برعهده داشت که تیم کشورمان در بازی رفت توانسته بود تیم هنگ‌کنگ را با نتیجه ی ۴ بر صفر شکست دهد و در بازی برگشت به دنبال تکرار بُرد بود .

امیر قلعه‌نویی در بازی عصر امروز تیم ملی را با ترکیب جوان شده به میدان فرستاد و از خط دروازه و دفاع گرفته تا خط هافبک ، تیم کشورمان را با چهره‌های جدیدی روانه ی میدان کرد . پیام نیازمند ، محمدامین حزباوی ، آریا یوسفی ، سید ابوالفضل جلالی و محمد قربانی ، بازیکنان جدیدی هستند که نسبت به ترکیب تیم کشورمان در مسابقات قبلی ، در بازی مقابل هنگ‌کنگ به میدان رفتند .

هنگ‌کنگ ۲- ایران ۴؛ پیروزی پرگل در روز تزلزل خط دفاعی

مسابقه با حملات تیم کشورمان آغازشد و در دقیقه ی ۵ تیر دروازه مانع گل زودهنگام مهدی طارمی شد . در دقیقه ی ۱۲ ، برخورد سانتر کوتاه ارسالی مهدی قایدی به دست بازیکن هنگ‌کنگ در محوطه ی جریمه ی این تیم ، تیم کشورمان را صاحب یک ضربه ی پنالتی کرد که طارمی این ضربه را تبدیل به گل اول ایران کرد تا تیم کشورمان یک بر صفر پیش بیفتد .

۲ دقیقه سلسله اشتباهات بازیکنان تیم کشورمان سبب شد تا هنگ‌کنگ روی یک ضدحمله ، گل مساوی را توسط «هی وی‌ما» وارد دروازه ی نیازمند کند و نتیجه ی مسابقه یک – یک مساوی شود .

در ادامه حملات ایران برای زدن گل برتری ادامه پیداکرد و در دقیقه ی ۳۴ تیم کشورمان بار دیگر صاحب یک ضربه ی پنالتی شد و این بار هم طارمی توپ را وارد دروازه ی یاپ هونگ فای کرد تا تیم کشورمان دو بر یک از هنگ‌کنگ جلو بیفتد . در نهایت نیمه ی اول با برتری ۲ بر یک تیم ملی ایران برای هنگ‌کنگ به پایان رسید .

نیمه ی دوم هم با حملات تیم کشورمان آغازشد و در دقیقه ی ۵۶ ، طارمی روی پاس قایدی ، با یک ضربه ی بغل پای دقیق از پشت شش قدم ، گل سوم ایران و خودش را وارد دروازه ی هنگ کنگ کرد تا اختلاف به ۲ گل برسد .

هنگ‌کنگ که در خانه نمی‌خواست بازنده باشد ، روی ضعف خط دفاعی ایران ، توانست در دقیقه ی ۶۰ گل دوم را وارد دروازه ی تیم کشورمان کند تا نتیجه ی بازی ۳ بر ۲ به نفع ایران شود و اختلاف به یک گل برسد .

هنگ‌کنگ ۲- ایران ۴؛ پیروزی پرگل در روز تزلزل خط دفاعی

با این حال همچنان برتری با تیم کشورمان بود و سردار آزمون در دقیقه ی ۶۵ توانست دروازه ی هنگ‌کنگ را باز کند تا تیم کشورمان ۴ بر ۲ از حریفش پیش بیفتد . در ادامه تلاش هنگ‌کنگی‌ها برای جبران گل‌های خورده و کم‌کردن اختلاف به نتیجه نرسید تا تیم ملی فوتبال در نهایت با نتیجه ی ۴ بر ۲ هنگ‌کنگ را شکست دهد .

تیم ملی ایران با این برد ۱۳ امتیازی شد و جایگاهش را در صدرجدول گروه E تثبیت کرد . هنگ‌کنگ هم با یک امتیاز در رده ی چهارم و انتهای جدول قرارگرفت .

در دیگر دیدار این گروه از ساعت ۱۸ ، تیم‌های ازبکستان و ترکمنستان به مصاف هم می‌روند .

ترکیب اولیه ی تیم ملی هنگ‌کنگ :

یاپ هونگ فای ، لئون جونز ، ژوزه د سوزا گونکالوس ، زی‌نام یوئه ، وان سیو جان ، تان چون لوک ، چان شینیچی ، جونینیو ، چان‌مینگ رابی وو ، هی وی ما و مت او

سرمربی : ولفگانگ لویسر

ترکیب اولیه ی تیم ملی ایران :

پیام نیازمند ، محمدامین حزباوی ، شجاع خلیل‌زاده ، آریا یوسفی ، سیدابوالفضل جلالی ، محمد قربانی ، سامان قدوس ، علیرضا جهانبخش ، مهدی قایدی ، مهدی طارمی و سردار آزمون

سرمربی : امیر قلعه‌نویی

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها