مالکین استقلال و پرسپولیس مشخص شدند !

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا یک هفته ی آینده تسلیم مالکین جدید خود خواهندشد .

با توجه به اعلامیه‌های قبلی دو بانک مشهور ایران ، ملت و تجارت با خرید اکثریت سهام به صورت بلوکی عاملیت هدایت دو باشگاه مشهور و پُرهوادار ایرانی را در دست خواهندگرفت . این موضوع به صورت قطعی از سوی دولت و سازمان خصوصی‌سازی در حال قطعی شدن است .

در صورت رخ دادن این اتفاق تا هفته ی آینده برای اولین بار این دو قطب بزرگ فوتبال ایران نه به صورت شکلی که بنابر الزامات حرفه‌یی‌سازی با شکل و شمایلی خصوصی و مدیریتی کاملاً متفاوت با یکدیگر به کار ادامه خواهندداد .

با انتشار این خبر در وبسایت ورزش سه هواداران دو باشگاه به دنبال منابعی برای تخمین توانایی این دو بانک برای اداره ی باشگاه‌های شان هستند .

نکته ی جالب این که بانک تجارت قبلاً در عرصه ی تیمداری حضورداشته و در اواخر دهه ی ۶۰ با استخدام ناصر حجازی به عنوان سرمربی در مسابقات باشگاهی تهران برای خود نامی دست و پا کرده که از بازیکنان مهم آن دوره می‌شود به علی دایی اشاره کرد که به نوعی این تیم زمینه‌ساز حضور علی دایی در تیم ملی و سپس انتقال پرسپولیس برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران شد .

از نکته‌های دیگر قابل اشاره در این واگذاری مساله ی مطرح شدن نام‌های بزرگ دیگری مثل شستا و هلدینگ خلیج فارس برای دراختیارگرفتن سهام دو باشگاه استقلال پرسپولیس است که این مساله بعد از نهایی شدن دوباره دچار تغییرشد و در نهایت انتقال سهام به دو بانک معروف ایران به عنوان راه حل نهایی درنظرگرفته شده . البته که این روش‌ها قبلاً در فوتبال ایران امتحان شده و به نتیجه نرسیده است کما این که استقلال در دوره ی ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به وزارت رفاه واگذارشد ، اما این مساله بلافاصله با واکنش‌های تند از داخل خود دولت مواجه شد تا رفاه از اداره ی تیم فوتبال استقلال عقب بکشد .

در عین حال نکته ی دیگر به عدم اعتماد سیستم اداره کننده فوتبال خصوصی‌سازی به اشخاص برای برای مالکیت این دو باشگاه برمی‌گردد که همانا سالم‌ترین و مورد اعتمادترین شیوه ی باشگاه داری در سراسر جهان محسوب می‌شود ؛ به این دلیل که این مساله علتی جز تعریف فوتبال به عنوان یک تجارت پولساز ندارد .

همچنین ششم فروردین به عنوان آخرین مهلت شرکت در مزایده ی دو باشگاه تهرانی اعلام شده و خریداران پرسپولیس و استقلال ، تا پایان روز اداری امروز فرصت خواهندداشت تا تقاضای خود برای خرید سرخابی‌ها را نهایی کنند .

نکته ی مهم این که خریدار پرسپولیس و استقلال باید 20 درصد مبلغ را که چیزی حدود 500 میلیارد تومان است ، به صورت نقدی پرداخت کند و برای مابقی امکان پرداخت اقساطی تا شش سال و 12 قسط خواهدداشت .

در نهایت به نظر می‌رسد پیش از 11 فروردین مالکان جدید پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی معرفی خواهندشد تا با رفع آخرین مانع کنفدراسیون فوتبال آسیا ، پرسپولیس و استقلال آماده ی ورود به لیگ نخبگان و قهرمانان بشوند .

در هر صورت تا اعلام رسمی این واگذاری تکلیفی باید در انتظار واکنش‌های هواداران به این مساله ماند .

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها