عسگری : داور مسابقه ی استقلال و ملوان در جزییات مشکل داشت

رییس اسبق کمیته ی داوران فدراسیون فوتبال گفت : داور مسابقه ی ملوان و استقلال در جزییات مشکل داشت اما قضاوتش قابل قبول بود .
حسین عسگری در مورد نحوه ی قضاوت علی اصغر مومنی در بازی ملوان و استقلال اظهارداشت : داوری مشکل جدی نداشت و صحنه ی حساس و پیچیده‌یی در محوطه ی جریمه ی دو تیم هم رخ نداد . قضاوت مسابقه قابل قبول و خوب بود .
وی افزود : البته داور مسابقه در جزییات و برخی تصمیماتی که خیلی مهم نبودند اشتباهات و اشکالاتی داشت . سه پرتاب اوت را داور به اشتباه به سود استقلال اعلام کرد . اوت صحنه ی مهمی نیست اما وقتی سه بار داور و کمک داور در اعلام اوت مرتکب اشتباه می شوند باعث اعتراض بازیکنان ملوان می شود و فشار روی خود داور زیاد می شود . یک صحنه هم توپ با ضربه ی داسیلوا مدافع برزیلی استقلال راهی کرنر شد که کمک داور و داور ضربه ی دروازه اعلام کردند . در واقع کارت زرد به بازیکن ملوان به خاطر اشتباه داوری بود که بازیکن معترض شد .
رییس اسبق کمیته ی داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به درگیری بازیکنان در محوطه ی جریمه گفت : در کرنرها و ضربات کاشته بازیکنان دو تیم همدیگر را بغل می کردند و می گرفتند که فقط یک بار داور به آن ها تذکر داد و خیلی به این موضوع توجهی نداشت در حالی که همین تفاوت ها در قضاوت در لیگ برتر ما و مسابقات بین المللی باعث می شود که بازیکنان ما در خارج از کشور و مسابقات بین المللی مرتکب اشتباه شوند .
وی در مورد پرتاب اشیا از سوی تماشاگران به سمت زمین عنوان کرد : داور نمی‌تواند با تماشاگران کلنجار برود ولی وقتی چنین اتفاقاتی در ورزشگاه رخ می‌دهد ، داور باید بازی را متوقف کند و تذکر جدی بدهد . متاسفانه از دقیقه ی 30-20 مسابقه شاهد چنین رفتاری از سوی تماشاگران بودیم .
عسگری با اشاره به دراپ بال گفت : در قانون آمده داور باید توپ را نزدیک دروازه بان رها کند نه این که از فاصله ی 10متری توپ را به سمت دروازه بان پرتاب کند ، این جزییات در داوری اهمیت فراوانی دارد .

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها