قلعه‌نویی : فوتبال در حال تنبیه ما بود ، بزرگ‌ترهای تیم بزرگی نکردند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت : داوران ما را با کوچک‌ترین حرکتی ، سختگیرانه جریمه می‌کنند و از اتفاق مشابه آن برای بازیکن حریف می‌گذرند .

 امیر قلعه‌نویی پس از برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در ضربات پنالتی و صعود ایران به مرحله ی یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ، اظهارداشت : خدا را شکر می‌کنم و از بازیکنانم نهایت تشکر را دارم که نظم خوبی در بازی داشتند به ویژه وقتی 10 نفره شدیم ، خیلی دویدند ، ولی باید این بازی را با اختلاف چهار پنج گل می‌بردیم و فکر کنم یکی از بهترین بازی‌های ما بود ، با این حال متاسفانه برخی از بازیکنان طوری بازی کردند که فشار زیادی به تیم وارد شد . برخی از رفتارها باید تغییرکند و طوری رفتارکنیم که در تیم تکرار نشود . درست است بردیم ، ولی خیلی به ما فشارآمد . بزرگ‌ترهای تیم باید بزرگی می‌کردند که نکردند .

وی در مورد دیدار بعدی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ژاپن در مرحله ی یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تصریح کرد : ما 120 دقیقه بازی کردیم و به تیم فشار آمد ، ولی به همراه تیم پزشکی سعی می‌کنیم ریکاوری خوبی انجام دهیم . رسانه‌ها همراهی کردند و من شرمنده ی آن ها و مردم هستم .

خدا را شکر در مسابقه‌یی که خودمان سخت کردیم ، پیروز شدیم
سرمربی تیم ملی ایران همچنین در نشست خبری بعد از بازی بیان کرد : خدا را شکر می‌کنم در مسابقه‌یی که خودمان سخت کردیم ، پیروز شدیم . این دیدار پیش از این که گل بخوریم و پنالتی سوریه اتفاق بیفتد ، یکی از بهترین بازی‌های ما بود و باید چهار یا پنج گل می‌زدیم . سوریه تنها یک گل در مرحله ی گروهی خورده بود ، اما می‌توانستیم چهار یا پنج گل تا دقیقه ی 70 بزنیم .

از یکی دو بازیکن ناراحتم ، آن ها باعث فشار به تیم شدند
«از یکی دو بازیکن که باعث شدند این قدر به ما فشار وارد شود ، ناراحت هستم » . وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد : از تمام اعضای تیم تشکر می‌کنم که وقتی 10 نفره شدیم ، بازی بسیار خوبی ارایه کردند . آن ها به‌ویژه در 30 دقیقه ی اضافه بسیار منظم بازی کردند و خدا را شکر در ضربات پنالتی پیروز شدیم .

فوتبال در حال تنبیه ما بود
سرمربی تیم ملی ایران در ادامه ی انتقادات خود نسبت به چند ملی‌پوش گفت : فوتبال در حال تنبیه ما بود و دو یا سه نفر بودند که داشتند ما را تنبیه می‌کردند . تا فردا خوشحالی می‌کنیم و پس از آن به دیدار با ژاپن می‌اندیشیم . زمان کمی برای ریکاوری داریم . ساعت برگزاری مسابقه هم در زمانی است که آن ها به بازی در آن عادت دارند و ما نداریم .

داوران ما را با کوچک‌ترین حرکتی ، سختگیرانه جریمه می‌کنند
وی درباره ی اخطارهای متعدد بازیکنان تیم ملی ایران تصریح کرد : به‌جز اخراج طارمی ، کارت زرد بازیکنان بیشتر جنبه ی فنی دارد . البته او نباید اخطار اول را دریافت می‌کرد . در چهار بازی گذشته نگاه خوبی روی تیم ملی ایران وجود ندارد . (داوران) ما را با کوچک‌ترین حرکتی ، سختگیرانه جریمه می‌کنند و از اتفاق مشابه ی آن برای بازیکن حریف می‌گذرند . امیدوارم در این مساله بازنگری شود .

چهار یا پنج بازیکن بدون حضور در تمرین 3 روز گذشته با تمام وجود بازی کردند
سرمربی تیم ملی ایران با بیان این که شاگردانش با تمام وجود تلاش می‌کنند ، عنوان کرد : اجازه بدهید تا فردا ریکاوری کنیم . تیم ژاپن نسبت به مرحله ی گروهی تیمی متفاوت است و فردا دیدارهای این تیم را می‌بینیم . با توجه به مشکلاتی که در اردوی تیم ملی بود ، چهار یا پنج بازیکن ما بدون این که در سه روز گذشته تمرین کرده باشند ، با تمام وجود بازی کردند .

بازی کردن خلیل‌زاده و قدوس بزرگ ترین پیروزی برای ما بود
قلعه‌نویی در ادامه اظهارداشت : سامان قدوس ، شجاع خلیل‌زاده و امید ابراهیمی بدون تمرین به زمین آمدند که این مساله بزرگ ترین پیروزی برای ما بود . آن ها حال رفتن به رختکن را هم نداشتند . مقابل ژاپن می‌توانیم بهتر از این بازی کنیم . قبل از دریافت گل یکی از بازی‌های خوب تیم ملی زمان مسوولیت من را ارایه کردیم .

روی بازیکنان ما فشار وجود دارد که به‌خاطر نگاه سختگیرانه ی داوران به ایران است
وی با اشاره به از دست رفتن موقعیت‌های گلزنی ایران تصریح کرد : روی بازیکنان ما فشاروجوددارد که به‌خاطر نگاه سختگیرانه ی داوران به ایران است . تا فردا ریکاوری و استراحت می‌کنیم و پس از آن می‌بینیم خدا چه می‌خواهد .

داور نباید اخطار اول را به طارمی می‌داد
سرمربی تیم ملی ایران درباره ی باز شدن دروازه ی این تیم خاطرنشان کرد : تاکنون سه گل خورده‌ایم که دو گلِ آن پنالتی بود و از بدشانسی بیرانوند به ثمر رسید . او در دو بازی می‌توانست کلین‌شیت کند . در صحنه‌یی که اخطار اول به طارمی داده شد ، داور می‌توانست به سود ما پنالتی بگیرد ؛ او حداقل نباید اخطار می‌داد . با این حال صحنه ی مشابه را برای سوریه پنالتی گرفتند .

گاهی می‌توانیم دفاعی بازی کنیم ، اما این نوع بازی را دوست ندارم
قلعه‌نویی با بیان این که تفاوت قضاوت داوران نسبت به تیم‌ها خارج از اختیار اوست ، یادآورشد : اگر مسوولان فدراسیون اعتراضی دارند ، انجام بدهند . فوتبال هجومی همین هزینه‌ها را دارد . بعد از گل اول می‌توانستیم سه گل بزنیم ، اما یک توپ از وسط زمین رفت و تبدیل به گل (سوریه) شد . گاهی می‌توانیم دفاعی بازی کنیم ، اما این نوع بازی را دوست ندارم .

به بازیکنان گفته بودم فکر کنید اولین موقعیت شما در دیدارهای مهم ، آخرین موقعیت‌تان است
وی درباره ی این که ایران فرصت‌های گلزنی کم تری مقابل ژاپن به دست می‌آورد ، تصریح کرد : به بازیکنان گفته بودم که فکر کنید اولین موقعیت شما در دیدارهای مهم ، آخرین موقعیت شماست . حل این مساله نیاز به گذشت زمان دارد . تیم ملی به مدت 10 سال با مدل دیگری بازی می‌کرد و این‌قدر موقعیت نصیب آن ها نمی‌شد ، اما حالا این فرصت‌ها نصیب بازیکنان می‌شود .

فوتبال مانند بسکتبال نیست که هر موقعیتی تبدیل به گل شود
سرمربی تیم ملی ایران باز هم ناراحتی خود را از چند ملی‌پوش بروز داد و گفت : این ایراد به دو یا سه بازیکن برمی‌گردد که از دست آن ها ناراحت هستم . خدا را شکر با همه ی مشکلات صعودکردیم . فوتبال مانند بسکتبال نیست که هر موقعیتی تبدیل به گل شود . امروز فرصت‌های زیادی از دست دادیم و نمی‌توان از عملکرد دروازه‌بان سوریه گذشت .

تیم ملی متعلق به مردم است چه قلعه‌نویی باشد یا نباشد
قلعه‌نویی در ادامه بیان کرد : از شما خبرنگاران و همه ی دوستانی که از تیم ملی حمایت می‌کنند ، تشکر می‌کنم . تیم ملی متعلق به مردم است و فوتبال میان مردم محبوبیت دارد ؛ چه قلعه‌نویی باشد یا نباشد . امیدوارم برنامه‌ریزی خوبی در فوتبال داشته باشیم و مردم را خوشحال کنیم .

در وقت‌های اضافه کوچک‌ترین فرصتی به سوریه ندادیم
وی در مورد چینش پنالتی‌زنان ایران عنوان کرد : ما علی قلی‌زاده را از زمین بیرون آوردیم و مهدی ترابی را که پنالتی‌زن و بازیکنی خوب است ، به زمین آوردیم . ما برنامه‌ریزی داشتیم و بیرانوند ، دو دروازه‌بان خوب دیگر و پنالتی‌زنان خوبی داشتیم . در وقت‌های اضافه کوچک‌ترین فرصتی به سوریه ندادیم .

وقتی بیرانوند در دروازه است بازیکنان راحت‌تر پنالتی می‌زنند
سرمربی تیم ملی ایران در پایان اظهارداشت : پنالتی‌زنان ما تقریباً مشخص بودند که در میان آن ها ، طارمی اخراج شده بود و ترابی را جایگزین کردیم . وقتی بیرانوند در دروازه حضور دارد ، بازیکنان اعتمادبه‌نفس خوبی دارند و راحت‌تر پنالتی می‌زنند . آن ها در این شرایط می‌دانند بیرانوند سهمیه ی مهار یکی دو پنالتی را دارد !

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها