روز تلخ ورزشگاه پیرِ انزلی

شاگردان علی کریمی با کسب برتری مقابل ملوان بندرانزلی علاوه بر صعود به مرحله ی بعدی جام حذفی طلسم 33 ساله را شکستند .

از ساعت 16:30 امروز تیم سپیدرود رشت در چهارچوب رقابت‌های جام حذفی در انزلی مقابل ملوان قرار گرفت و با تک گل محمد غلامی که از روی نقطه ی پنالتی در دقیقه ی 56 به دست آمد ، رقیب دیرینه ی خود را شکست داد و به مرحله ی یک هشتم مسابقات راه یافت .

این دیدار از ابتدا بسیاری داغ و تماشایی شروع شد به طوری که تا دقیقه ی 9 ، سه موقعیت بر روی دروازه‌ها ایجاد شد و اما در ادامه هر دو تیم با محافظه کاری به کار خود ادامه دادند و بازی بیشتر در میانه ی میدان جریان داشت . اما در دقیقه ی 43 با خطای میثم تهیدست بر روی بازیکن ملوان و خشم طرفداران این تیم جنجال تازه‌یی در بازی رخ داد . انزلی‌چی‌ها که بسیار عصبانی بودند با پرتاب سنگ ، سر بازیکن سپیدرود را شکستند و خراش کوچکی بر روی دست حسین زرگر ایجاد کردند و همین اتفاق باعث شد علی کریمی تنها یک دقیقه مانده به پایان نیمه ی اول ، تیمش را از زمین مسابقه بیرون بکشد . در نهایت هم با تاخیر 15 دقیقه نیمه ی اول ادامه پیدا کرد .

با شروع نیمه ی دوم ملوانی‌ها که دوست داشتند پیروزی شیرینی را در خانه به دست آورند ، حملات زیادی را بر روی دروازه ی سپیدرود انجام دادند که سرانجامی نداشت . اما در ادامه پوریا غلامی با اشتباه بچگانه ی خود توپ را در اختیار محمد غلامی گذاشت و این مهاجم با تجربه هم توانست یک ضربه ی پنالتی به دست آورد . در نهایت هم خودش این ضربه ی پنالتی را به گل تبدیل کرد تا تک گل مسابقه این گونه رقم بخورد .
پس از دریافت گل شاگردان پورغلامی که دوست نداشتند از مسابقات حذف شوند ، حملات زیادی را بر روی دروازه ی سپیدرود انجام دادند که همه ی آن‌ها با درخشش ملکی و خط دفاع سپیدرود دفع شد و تیم رشتی به پیروزی شیرینی مقابل حریف دیرینه خود دست یافت .

مرحله ی یک شانزدهم نهایی جام حذفی ، ساعت : 16:30 ، تاریخ : 23/6/97

ورزشگاه : تختی انزلی
داور : حسین زرگر
کمک‌ها : تورج عیوض‌محمدی ، علی دودانگه ، وحید صالحی
ناظر : زاهد بحرینی

کارت زرد :

میلاد کمندانی (دقیقه ی 41)
میثم تهیدست (دقیقه ی 45)
بابک مرادی (دقیقه ی 76)

ملوان بندرانزلی :

حجت صدقی ، سعید سالارزاده ، امیرمهدی باغملکی ، وحید حیدریه ، پوریا غلامی ، محمد پوررحمت‌الله (70 – شهاب زندی) ، میلاد کمندانی ، حافظ یعقوبی (88 – میلاد احمدی) ، یزدان عباسیان ، محمد حسین‌پور و بابک مرادی
سرمربی : فرهاد پورغلامی

سپیدرود رشت :

کوروش ملکی ، میثم تهیدست ، میلاد شیخ سلیمانی ، میلاد قربان زاده ، امین جوادی مقدم ، علی عزتی ، محمدرضا مهدوی ، حسین ابراهیمی (72 – یعقوب کریمی) ، پویا نزهتی (70 – حسین شنانی) ، مهرداد بایرامی و محمد غلامی (95 – امین منوچهری)
سرمربی : علی کریمی

شرح گل : (سپیدرود 1-0 ملوان)
دقیقه ی 56 : با اشتباه پوریا غلامی ، محمد غلامی صاحب موقعیتی درون محوطه ی جریمه ی ملوان شد و در ادامه با خطای حجت صدقی متوقف شد که پنالتی عجیبی برای شاگردان کریمی به دست آمد و محمد غلامی پشت این توپ ایستاد و با ضربه‌یی دقیق گل اول را برای سپیدرود به ارمغان آورد .

دقایق حساس :
دقیقه ی 3 : شوت خطرناک یزدان عباسیان را کوروش ملکی به کرنر فرستاد .
دقیقه ی 5 : سپیدرود توسط حسین ابراهیمی از سمت راست زمین صاحب موقعیتی شد که توپ توسط مدافعان ملوان به کرنر فرستاده شد .
دقیقه ی 9 : محمد نزهتی از پشت محوطه ی جریمه شوت سنگینی را به سمت دروازه شلیک کرد که در اختیار حجت صدقی قرار گرفت .
دقیقه ی 22 : سپیدرودی‌ها از سمت راست زمین صاحب ضربه ی کرنر شدند و در ادامه موقعیتی برای میلاد شیخ‌سلیمانی ، مدافع پیش تاخته ی ملوان به دست آمد که ضربه ی پای چپ این بازیکن از کنار دروازه به شکل خطرناکی بیرون رفت .
دقیقه ی 47 : شوت خطرناک پوریا غلامی از پشت محوطه ی جریمه در اختیار دروازه‌بان تیم سپیدرود قرار گرفت .
دقیقه ی 52 : بابک مرادی در پشت محوطه ی سپیدرود رشت صاحب فرصتی برای شوت زنی شد که ضربه ی سنگین این بازیکن در اختیار کوروش ملکی قرار گرفت .
دقیقه ی 60 : بابک مرادی از سمت راست دفاع سپیدرود نفوذی را به محوطه ی جریمه انجام و با ارسال پاس میلاد کمندانی را صاحب موقعیتی کرد که شوت این بازیکن از محوطه ی شش قدم را کوروش ملکی به کرنر فرستاد .
دقیقه ی 64 : ضربه ی سر خطرناک بازیکنان ملوان از داخل محوطه ی جریمه را کوروش ملکی به نوک انگشتان خود به کرنر فرستاد .
دقیقه ی 74 : میلاد کمندانی با اشتباه مدافعان سپیدرود با کوروش ملکی تک به تک شد که شوت این بازیکن با بی دقتی از بالای دروازه ی کوروش ملکی بیرون رفت .

حاشیه :

*تعداد زیادی از هواداران تیم سپیدرود رشت با 10 دستگاه اتوبوس تهیه شده توسط باشگاه خود را به انزلی رسانده و شاگردان کریمی را تشویق کردند .
*طرفداران هر دو تیم به شدت علیه یکدیگر شعار داده و الفاظی را علیه یکدیگر به کار بردند .
*طرفداران هر دو تیم به هنگام ورود بازیکنان تیم شان به شدت آن‌ها را مورد تشویق خود قراردادند .
*قبل از شروع مسابقه فرهاد پورغلامی به رسم مهمان نوازی به سمت علی کریمی رفت و دسته گلی به وی تقدیم کرد .
*نیمه ی اول مسابقه این دو تیم به دلیل پرتاب سنگ از سوی هواداران ملوان و آسیب دیدن سر بازیکن سپیدرود و هم‌چنین داور مسابقه ناتمام ماند .
* محمد غلامی بعد از گشودن دروازه ی ملوان به واسطه ی حضور چند ساله‌اش در این تیم هیچ خوشحالی‌یی را انجام نداد .
* هواداران تیم با تشویق پژمان نوری به عملکرد تیم خود اعتراض کردند .

اتفاق ویژه :

سپیدرود رشت توانست با کسب برتری مقابل ملوان انتقام باخت سال گذشته در جام حذفی را از این تیم بگیرد و این گونه لحظات شیرینی را برای هواداران خود رقم بزند .

بهترین بازیکن :

کوروش ملکی (سپیدرود رشت) : دروازه‌بان کردستانی تیم سپیدرود بعد از سه بازی نیمکت نشینی به ترکیب اصلی بازگشت و توانست با یک نمایش خوب دروازه‌اش را مقابل ملوان بسته نگه دارد . این بازیکن به خصوص در نیمه ی دوم مسابقه سه موقعیت خوب ملوان را دفع کرد تا سهم عمده‌یی در کسب این پیروزی شیرین داشته باشد .

 

"ورزش سه" 

 

 

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها