آخرین وضعیت تیم های “لیگ یکی” از زبان مسوول برگزاری این رقابت‌ها

مسوول برگزاری رقابت‌های لیگ یک می‌گوید ، در صورتی که نفت تهران در دو بازی لیگ دسته یک حضور پیدا نکند ، از لیگ دسته یک حذف می‌شود و به دو رده پایین‌تر سقوط می‌کند .

رقابت‌های لیگ دسته یک از روز ۲۰ مرداد آغاز خواهد شد . فریبرز محمودزاده درباره ی وضعیت کلی تیم‌های برای حضور در این رقابت‌ها اظهار کرد : با توجه به مکاتباتی که با باشگاه‌ها داشتیم ، خیلی از باشگاه‌ها ورزشگاه‌های‌شان را به سازمان لیگ معرفی کردند . من خودم به شخصه به کرمان رفتم و ورزشگاه‌های این استان را دیدم . ورزشگاه شهر کرمان آماده است و ورزشگاه مس رفسنجان هم به هفته ی دوم می‌رسد . یک سری از باشگاه‌ها هم هنوز پاسخ ما را ندادند .

مسوول برگزاری رقابت‌های لیگ دسته یک درباره ی آخرین وضعیت سه باشگاه نفت ، خونه به خونه و سیاه‌جامگان که با مشکلات مالکیتی دست و پنجه نرم می‌کنند ، توضیح داد : در این روزها بحث‌هایی راجع به سه باشگاه نفت ، خونه به خونه و سیاه‌جامگان وجود دارد که ما هفته ی گذشته با این سه باشگاه نامه نگاری کردیم . خوشبختانه باشگاه سیاه‌جامگان و خونه به خونه اعلام حضور کردند و تنها تقاضای تغییر یکی دو روزه ی مسابقات را دارند که به آمادگی نسبی برسند . سازمان لیگ هم در حال بررسی درخواست این دو باشگاه است .

او افزود : باشگاه نفت تهران ، ابهام بزرگ رقابت‌های لیگ یک است . ما حدود یک ماه پیش کلاس نقل و انتقالات و مراسم قرعه‌کشی لیگ دسته یک را برگزار کردیم که مسوولان این باشگاه در هیچ کدام از این دو مراسم حضور نداشتند . باشگاه نفت پاسخ نامه‌های حقوقی ما را نداند اما امروز (دوشنبه) دوباره مکاتبه ی حقوقی با نفتی‌ها داشتیم . ان‌شاالله با مساعدت هیات فوتبال استان تهران و اداره ی کل ورزش و جوانان استان تهران مشکل این باشگاه حل شود . اگر مشکل حضور نفت حل نشود ، ابهام بزرگی در چند روز مانده به آغاز لیگ دسته یک به وجود می‌آید .

محمودزاده ادامه داد : فرصت پاسخ به مکاتبه ی قبلی شنبه (دیروز) بود . در مکاتباتی که امروز با باشگاه نفت داشتیم ، تا چهارشنبه به این تیم فرصت دادیم تا تکلیف خودشان را روشن کنند و در سازمان لیگ تشکیل پرونده دهند . با توجه به آیین نامه ی نقل و انتقالات ، نفت تهران می‌تواند تا روز بازی هم تشکیل پرونده بدهد اما اگر در روز بازی اول‌شان هم حاضر نشوند ، این بازی ۳ بر صفر به سود حریف اعلام می‌شود .

مسوول برگزاری رقابت‌های لیگ دسته یک در پاسخ به این سوال که اقدام سازمان لیگ در صورت انصراف نفت از لیگ یک چیست ؟ گفت : درصورتی که نفت انصراف کتبی بدهد ، ما تشکیل جلسه می‌دهیم و راجع به آن تصمیم‌گیری می‌کنیم اما اگر انصراف ندهد ، طبق قوانین نقل و انتقالات باید تا روز بازی صبر کنیم . اگر نفت در دو مسابقه شرکت نکند ، از دور مسابقات کنار می‌رود و به دو رده پایین‌تر سقوط می‌کند . این قانون مختص نفت نیست و هر باشگاهی در دو مسابقه از رقابت‌های لیگ چه متوالی و چه متناوب حضور پیدا نکند ، از دور مسابقات حذف می‌شود و به دو رده پایین‌تر سقوط می‌کند . در حال حاضر باتوجه به این که نفت تهران به صورت کتبی از رقابت‌های لیگ دسته یک انصراف نداده است ، نمی‌توانیم راجع به آن اظهار نظر کنیم .

او در ادامه درباره ی آخرین وضعیت تیم فوتبال شهرداری تبریز که دیروز خبر انحلال آن از سوی مسوولان شهرداری منتشر شد ، توضیح داد : دیروز (شنبه) جلسه‌یی بین شورای شهر ، شهرداری و مسوولان سیاسی و اجتماعی تبریز برگزار شده که در این جلسه درباره ی حضور شهرداری‌ها در ورزش اختلاف نظر وجود داشته است . من درباره ی این موضوع با آقای ششگلانی صحبت کردم که او موضوع انحلال شهرداری تبریز را قویا تکذیب کرد . ششگلانی اعلام کرد که شهرداری تبریز در رقابت‌های لیگ یک شرکت خواهد کرد . هم‌چنین هنوز مکاتبه ی رسمی راجع به انحلال باشگاه شهرداری تبریز با سازمان لیگ انجام نشده است و با توجه به مذاکراتی که داشتیم آن‌ها گفتند که مشکلی برای حضور در رقابت‌های لیگ یک ندارند . با این حال برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با مسوولان تبریز صحبت کنید .

رییس کمیته ی نقل و انتقالات سازمان لیگ در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کارت بازی مسعود شجاعی و اشکان دژاگه برای تراکتورسازی صادر شده است ، اظهار کرد : هنوز مدارک این دو بازیکن برای کمیته ی نقل و انتقالات ارسال نشده و به تبع کارت بازی این دو بازیکن صادر نشده است .

"ایسنا"

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها