لیگ یک ۱۶ تیمی می‌شود ؟

شرایط نامساعد باشگاه‌های لیگ یکی احتمالاً منجر به حذف سه تیم از این رقابت‌ها خواهد شد .

در حالی که بازی‌های فصل ۹۸-۹۷ لیگ دسته اول از حدود ۱۱ روز دیگر آغاز می‌شود ، اما درآستانه ی این مسابقات برخی تیم‌های مطرح و ریشه‌دار وضعیت نا به سامانی دارند ، طوری که نه تنها بازیکنی جذب نکردند و سرمربی مشخصی ندارند ، بلکه در بحث مدیریت و تیمداری هم از شرایط نامعلومی برخوردار هستند .

باشگاه نفت تهران که طی دو فصل اخیر با مشکلات مالی شدیدی مواجه بوده و در فصل گذشته از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرد ، به دلیل عدم تمایل وزارت نفت به تیمداری و از سوی دیگر رغبت نشان ندادن اسپانسرها برای قبول مدیریت این تیم ریشه‌دار به خاطر بدهی‌های میلیاردی ، مشخص نیست در فصل جدید لیگ دسته اول شرکت کند .

سیاه جامگان نیز اوضاع مشابهی با نفت تهران دارد ؛ با این تفاوت که فعلاً مدیریت این باشگاه مشخص است ولی سیدهاشم حسینی ، مدیرعامل باشگاه سیاه جامگان عنوان کرده در صورت عدم حمایت مالی از سوی ارگان‌های مختلف استانی حاضر به تیمداری در لیگ یک نیستند و این تیم منحل خواهد شد .

در کنار نفت تهران و سیاه جامگان که در فصل اخیر لیگ برتر به لیگ یک سقوط کردند و در آستانه ی انحلال قرار گرفته‌اند ، باشگاه خونه به خونه ی بابل نیز اوضاع مشخصی ندارد ؛ این تیم که طی دو فصل اخیر جزو مدعیان صعود به لیگ برتر بود ، حالا بیش از ۱۵ بازیکن تاثیرگذارش را از دست داده و قاسم حسن‌زاده ، مالک این باشگاه نیز اعلام کرده به هیچ عنوان حاضر به تیمداری در لیگ یک نیست .

خونه به خونه ی بابل که سودای لیگ برتری شدن را با رای کمیته ی انضباطی و تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر تخلف باشگاه نساجی در سر داشت ، با شروع لیگ برتر و نزدیک شدن به آغاز لیگ یک ، به نظر می‌رسد اگر تیمداری نکند ، برای جلوگیری از انحلال ، امتیازش را به باشگاه دیگری در بابل یا تیم شهر دیگری واگذار خواهد کرد .

به دلیل بدهی‌های زیاد و ناتوانی در تیمداری ، باشگاه‌های مطرح نفت تهران و سیاه جامگان مشهد در آستانه ی انحلال قرار دارند که در صورت حذف آن ها از لیگ یک ، بعید است تیم دیگری از سقوط کننده‌های سال گذشته به لیگ دو ، جایگزین‌شان شود ولی احتمالاً به جای خونه به خونه ، تیم دیگری در لیگ یک حضور پیدا می‌کند که در این شرایط باید پیش‌بینی کرد که فصل جدید لیگ دسته اول با ۱۶ تیم دنبال خواهد شد .

 

"ورزش سه"

 

 

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها