بلژیک با شکست انگلیس به مقام سوم رسید

تیم ملی فوتبال بلژیک با پیروزی برابر انگلیس عنوان سوم بیست و یکمین دوره ی مسابقات جام جهانی را به خود اختصاص داد . این برای نخستین بار است که بلژیک به مقام سوم جهان رسیده است .

دیدار رده بندی بیست و یکمین دوره ی رقابت های جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز شنبه در ورزشگاه سن پترزبورگ روسیه بین تیم های بلژیک و انگلیس برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر صفر بلژیک به پایان رسید . مونیر (۴) و ادن هازارد (۸۲) برای زردپوشان بلژیک گل زدند .

این دیدار به قضاوت علیرضا فغانی با کمک های محمدرضا منصوری و رضا سخندان آغاز شد که تیم باطراوت بلژیک خیلی زود به گل رسید تا قرمزپوشان انگلیس در همان دقایق اول یخ بزنند و غافلگیر شوند . 

درحالی که هنوز بازی کاملاً گرم نشده بود ، بلژیکی ها از تعلل خط دفاعی حریف استفاده کردند و توسط مونیر در دقیقه ی ۴ به گل رسیدند . انگلیسی ها که غافلگیر شده بودند دقایق بعد هم کمی تحت تاثیر بازی خوب بلژیک بودند و چند بار دیگر دروازه ی شان با خطر جدی مواجه شد . 

با این حال از دقیقه ی ۲۰ به بعد قرمزپوشان تلاش کردند با حفظ توپ نبض بازی را در اختیار بگیرند و آرام به دروازه ی حریف نزدیک شوند که یک بار می توانستند توسط هری کین به گل تساوی دست پیدا کنند اما ضربه ی این بازیکن با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت .

blank

در دقایق پایانی نیمه ی اول دو تیم بازی آرامی را در دستور کار قرار دادند و سعی بر حفظ توپ در میانه ی میدان داشتند . با این حال این بلژیک بود که حملات زهردارتری را روی دروازه ی حریف پی ریزی کرد . 

انگلیسی ها در پنج دقیقه پایانی نیمه ی اول توپ و میدان را در اختیار داشتند اما با وجود تلاشی که کردند ، نتوانستند دروازه ی حریف را با خطر جدی مواجه کنند تا در نهایت نیمه ی اول با برتری یک بر صفر زردپوشان به پایان برسد .

انگلیس نیمه ی دوم را همان طور آغاز کرد که انتظار می رفت . این تیم یک بر صفر عقب بود باید تلاش بیشتری می کرد تا نتیجه را به تساوی بکشاند . اما تیم رو به رو با دفاعی منظم و تفکرات دفاعی از پیش طراحی شده اجازه ی نفوذ به بازیکنان حریف را نداد .

blank

شاگردان ساوت گیت که برای رسیدن به گل تساوی فشار زیادی روی دروازه ی بلژیک وارد کرده بودند ، در دقیقه ی ۷۰ بهترین فرصت برای رسیدن به این خواسته را از دست دادند و درحالی که توپ به روی خط دروازه ی خالی رسیده بود ، مدافع بلژیک با تکلی عالی اجازه نداد دروازه ی تیمش باز شود .

بلژیکی ها که در ضدحملات بسیار خطرناک بودند ، در دقیقه ی ۸۲ کار انگلیس را تمام کردند . پاس عالی دی بروینه برای ادن هازارد این بازیکن فرصت طلب را راهی محوطه ی جریمه کرد و بعد از عبور از مدافع کناری اش به راحتی دروازه ی حریف را باز کرد .

در دقایق پایانی و وقت اضافه تلاش انگلیسی ها برای رسیدن به گل و کم کردن فاصله ثمری نداشت و در نهایت این تیم دوست داشتنی بلژیک بود که با شکست دادن انگلیس به عنوان سومی بیست و یکمین دوره ی رقابت های جام جهانی دست پیدا کرد . 

دیدار فینال این دوره از مسابقات ساعت ۱۹:۳۰ روز یکشنبه در ورزشگاه لوژینکی شهر مسکو بین تیم های کرواسی و فرانسه برگزار خواهد شد تا پرونده ی جام بیست و یکم با شناخت تیم قهرمان بسته شود .

 

"خبرگزاری مهر"

 

 

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها