فرانسه فینالیست جام بیست و یکم شد

نخستین فینالیست بیست و یکمین دوره ی رقابت های فوتبال جام جهانی درحالی مشخص شد که تیم فرانسه توانست برابر پدیده ی این دوره از مسابقات به پیروزی دست پیدا کند .

دیدار تیم های ملی فوتبال فرانسه و بلژیک از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه در مرحله ی نیمه نهایی جام جهانی روسیه در ورزشگاه سنت پترزبورگ برگزار شد که با پیروزی یک بر صفر فرانسه همراه بود . ساموئل اومتیتی (۵۱) برای فرانسه گلزنی کرد .

بازیکنان بلژیک در ۱۰ دقیقه ی ابتدایی بازی ، تسلط کامل بر توپ و میدان داشتند . ادن هازارد که در این بازی بازوبند کاپیتانی بلژیک را بر بازو بسته بود با پاس های مروان فلینی و دی بروین ، نفوذهای زیادی به محوطه ی جریمه ی فرانسه داشت اما دفاع مستحکم قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ مانع از این شد که او و هم تیمی هایش در بلژیک به گل برسند .

در ادامه شاگردان آبی پوش دیدیه دشام در تیم ملی فرانسه موفق شدند با پاسکاری های دقیق خود راه نفوذ به دروازه ی کورتوا در بلژیک را پیدا کنند و موقعیت هایی را توسط کیلیان امباپه و گریزمان ایجاد کنند . اما دفاع منطقی و مستحکم بلژیک مانع از گلزنی خروس ها شد تا این دیدار در نیمه ی نخست گلی را به همراه نداشته باشد .

نیمه ی دوم در حالی آغاز شد که فرانسه نبض میدان را در اختیار گرفت . این تیم در همان دقایق نخست فشار زیادی روی دروازه ی حریف خود ایجاد کند . حملاتی که سبب شد تا خروس ها در دقیقه ی ۵۱ صاحب کرنر شوند . کرنری که آنتونی گریزمان زد تا اومتیتی با یک ضربه ی سر ، تور دروازه ی بلژیک را به لرزه درآورد .

پس از این گل بازیکنان بلژیک سراسیمه تر از قبل به فکر جبران نتیجه بودند . از این رو تعداد پاس های اشتباه آن ها افزایش پیدا کرد تا هنرنمایی امباپه و گریزمان باعث شود فرانسه چند موقعیت گلزنی دیگر را هم به دست آورد اما هیچ یک از آن ها تبدیل به گل نشد .

سرمربی بلژیک پس از پی بردن به اشتباهات تیمش تغییراتی را ایجاد کرد تا بتواند نتیجه را جبران کند . تعویض های مارتینز باعث شد تا بلژیک موقعیت های بیشتری را روی دروازه ی بلژیک ایجاد کند اما هیچ یک از آن ها تبدیل به گل نشد تا خروس ها خودشان را برای حضور در فینال مسکو معرفی کنند .

بلژیک در حالی از صعود به فینال از ماند که توانسته بود تیم هایی نظیر انگلیس ، برزیل و ژاپن را شکست دهد و خود را به عنوان پدیده ی جام معرفی کند .

دیگر دیدار مرحله ی نیمه نهایی ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه شب بین تیم های انگلیس و کرواسی برگزار می شود .

 

"خبرگزاری مهر"

 

 

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها