صعود انگلیس به یک چهارم نهایی

تیم ملی فوتبال انگلیس موفق شد در ضربات پنالتی از سد کلمبیا بگذرد و به مرحله ی یک چهارم نهایی جام جهانی روسیه برسد .

دیدار تیم های ملی فوتبال انگلیس و کلمبیا از ساعت ۲۲:۳۰ سه شنبه شب در مرحله ی یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه در ورزشگاه اسپارتاک مسکو برگزار شد که با تساوی یک – یک در پایان ۱۲۰ دقیقه همراه بود .

هری کین (۵۷ – پنالتی) برای انگلیس و یری مینا (۹۲) برای کلمبیا گلزنی کردند .

سه شیرها در بازی با کلمبیا سعی بر انجام بازی مستقیم داشتند تا فشار زیادی را مدافعان کلمبیا تحمل کنند . اما هیچ یک از حملات آن ها منجر به گل نشد .

در این دیدار جنجالی که بازیکنان دو تیم درگیری های لفظی زیادی با یکدیگر داشتند ، رادامل فالکائو و هم تیمی هایش در کلمبیا سعی کردند با ارسال سانتر از جناحین روی دروازه ی انگلیس ایجاد خطر کنند .

تلاش بازیکنان هر دو تیم در پایان نیمه ی نخست بی نتیجه ماند تا دو تیم بدون به ثمر رساندن گلی به رختکن بروند .

در نیمه ی دوم بازهم شاگردان گرت ساوت گیت در انگلیس بودند که با حفظ فشار در عمق دفاع کلمبیا سعی داشتند به گل برسند . اما دفاع پرقدرت کلمبیا مانع از این امر شد تا این تیم بتواند در جریان بازی به گل برسد و تنها ضربه ی پنالتی هری کین در دقیقه ی ۵۷ بتواند دروازه ی دیوید اوسپینا را فتح کند .

گلی که سبب شد تا کاپیتان سه شیرها در صدر گلزنان جام قرار بگیرد .

پس ازاین گل بازی دو تیم پر برخوردتر از قبل دنبال شد تا داور بازی مجبور شود بارها به بازیکنان انگلیس و کلمبیا کارت نشان دهد .

تلاش بازیکنان کلمبیا در دقایق پایانی که حملات همه جانبه یی داشتند بالاخره در دقایق اضافی نیمه ی دوم به گل تبدیل شد تا کار به تساوی بکشد . گلی که بار دیگر توسط یری مینا مدافع بلند قامت کلمبیا برای تیمش به ثمر رسید .

تلاش های هر دو تیم در وقت های اضافه بی ثمر بود تا ضربات پنالتی تکلیف برنده را مشخص کند .

در نهایت سه شیرها موفق شدند در ضربات پنالتی سنت شکنی کنند و به پیروزی برسند . این تیم موفق شد در ضربات پنالتی ۴ بر ۳ پیروز شود تا یک قدم دیگر به قهرمانی جام بیست و یکم نزدیک تر شود .

 

"مهدی مرتضویان - خبرگزاری مهر"

 

 

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها