جدول دور حذفی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه + عکس

با اتمام مرحله ی گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ، ۱۶ تیم صعود کننده به دور حذفی این رقابت‌ها مشخص شد که تیم انگلیس راه آسان‌تری نسبت به مدعیان دیگر جام‌جهانی برای رسیدن به مرحله ی نیمه‌نهایی این رقابت‌ها دارد .

مرحله ی گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه دیشب (پنجشنبه) با برگزاری دو دیدار از گروه G به اتمام رسید . پس از برگزاری بازی‌های گروهی ،‌ ۱۶ تیم اروگوئه ، روسیه ، اسپانیا ، پرتغال ، فرانسه ، دانمارک ، کرواسی ،‌ آرژانتین ، برزیل ، سوییس ، سوئد ، مکزیک ، بلژیک ، انگلیس ، کلمبیا و ژاپن به مرحله ی یک هشتم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی صعود کردند . به این ترتیب برنامه ی مرحله ی حذفی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه به شرح زیر است :

فرانسه – آرژانتین ، شنبه ۹ تیر ، ساعت ۱۸:۳۰

اروگوئه – پرتغال ، شنبه ۹ تیر ، ساعت ۲۲:۳۰

اسپانیا – روسیه ، یکشنبه ۱۰ تیر ، ساعت ۱۸:۳۰

کرواسی – دانمارک ، یکشنبه ۱۰ تیر ، ساعت ۲۲:۳۰

برزیل – مکزیک ، دوشنبه ۱۱ تیر ، ساعت ۱۸:۳۰

بلژیک – ژاپن ، دوشنبه ۱۱ تیر ، ساعت ۲۲:۳۰

سوئد – سوییس ، سه‌شنبه ۱۲ تیر ، ساعت ۱۸:۳۰

کلمبیا – انگلیس ، سه شنبه ۱۲ تیر ، ساعت ۲۲:۳۰

با توجه به جدول حذفی رقابت‌های جام‌جهانی ، سمت بالای جدول برای تیم‌های مدعی قهرمانی در جام‌جهانی بر وفق مرادتر است . خصوصاً برای انگلیس که تا مرحله ی نیمه ‌نهایی با مدعیان جام بازی ندارد و تنها در مرحله ی نیمه‌نهایی ممکن است به مصاف اسپانیا برود . اسپانیا هم در مرحله ی یک هشتم نهایی ، آسان‌ترین قرعه را دارد و باید به مصاف روسیه برود . البته درصورت صعود اسپانیا به مرحله ی یک چهارم نهایی ، این تیم احتمالاً باید به مصاف کرواسی برود که یکی از آماده‌ترین تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸  است .

اما در سمت پایین جدول حذفی رقابت‌های جام‌جهانی ، تیم‌های مدعی زیادی مانند پرتغال ، فرانسه ، آرژانتین ، برزیل و بلژیک حضور دارند . بدین ترتیب بازی‌های جذاب‌تری در این سمت جدول می‌توان شاهد بود . جدول بازی‌ها در این سمت به شکلی است که شاید بلژیک از صدرنشینی در گروه G رقابت‌های جام‌جهانی و شکست دادن انگلیس پشیمان شود . دلیل این اتفاق ، رویارویی احتمالی این دو تیم در مرحله ی یک چهارم نهایی است . بلژیک در صورتی که به عنوان تیم‌ دوم صعود می‌کرد راه آسان‌تری پیش رو داشت و باید ابتدا به مصاف کلمبیا می‌رفت و در صورت پیروزی مقابل این تیم ، در مرحله ی یک چهارم نهایی با برنده ی دیدار سوئد و سوییس دیدار می‌کرد .

با تمامی این اوصاف ، می‌توان پیش‌بینی کرد که از سمت بالای جدول مرحله ی حذفی جام‌جهانی تیم‌های اسپانیا و انگلیس به مرحله ی نیمه‌نهایی برسند . البته ممکن است کرواسی نمایش بی‌نقصش در مرحله ی گروهی را در این مرحله هم ادامه دهد و با پیروزی مقابل اسپانیا در مرحله ی یک چهارم نهایی ، ضمن ایجاد دومین شگفتی جام‌جهانی ، به مرحله ی نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برسد .

با این که یک سمت جدول تا حد زیادی قابل پیش‌بینی است اما سمت دیگر آن با حضور پنج تیم مدعی قهرمانی در جام‌جهانی اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان راجع به آن نظر داد .

"ایسنا"

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها