مسیر لیورپول و بارسلونا برای رسیدن به نیمه نهایی هموار شد

تیم های لیورپول انگلیس و بارسلونای اسپانیا با برتری قاطع برابر حریفان ، مسیر خود برای رسیدن به مرحله ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را هموار کردند .

چهارشنبه شب در ادامه ی دور رفت از مرحله ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو دیدار برگزار شد و با برتری قاطع لیورپول و بارسلونا به پایان رسید .

در ورزشگاه «آنفیلد» و در جدال تمامی انگلیس بین تیم های لیورپول و منچسترسیتی ، سرخ پوشان لیورپول با نمایشی خیره کننده در 30 دقیقه ی ابتدایی به پیروزی سه بر صفر رسیدند .

شاگردان «یورگن کلوپ» در تیم لیورپول که حمایت بیش از 45 هزار تماشاگر خود را همراه خود می دیدند ، کار را طوفانی آغاز کرده و از همان ابتدا تیم منچسترسیتی که فصل درخشانی را در لیگ برتر انگلیس تجربه می کند ، به طور کامل تحت فشار قرار دادند .

بازی پرفشار و هجومی لیورپول سبب شد تا این تیم در دقیقه ی 12 با هوشیاری «محمد صلاح» ستاره ی مصری خود به گل برسد .

در دقیقه ی 20 «آلکس چمبرلین» هافبک جنگنده ی لیورپول با شوتی سنگین از پشت محوطه ی جریمه ، دومین گل سرخ پوشان را به نام خود ثبت کرد .

در دقیقه ی 31 بازی نوبت به «سادیو مانه» مهاجم سنگالی رسید تا با ضربه ی سر دروازه ی منچسترسیتی را برای سومین مرتبه باز کند تا آتش بازی میزبان در 45 دقیقه ی نخست تکمیل شود .

در دقیقه ی 52 «محمد صلاح» یکی از بهترین های فصل اخیر لیگ قهرمانان به دلیل مصدومیت جای خود را به «فاینالدوم» داد تا از بار هجومی میزبان کاسته شود .

در ادامه تلاش تیم تحت هدایت «پپ گواردیولا» برای کاهش اختلاف نتیجه داد و بازیکنان لیورپول با دفاع تیمی به خوبی از برتری ارزشمند خود محافظت کرده تا مسیر همواری برای صعود در بازی برگشت داشته باشند .

در دیگر دیدار و در ورزشگاه نیوکمپ ، بارسلونای اسپانیا در حضور بیش از 90 هزار تماشاگر خودی از آ.اس رم ایتالیا پذیرایی کرد و در نهایت 4 بر یک پیروز شد .

در نیمه ی نخست ، بازی برابری از سوی هر دو تیم ارایه شد و در دقیقه ی 38 «دانیله دروسی» هافبک کهنه کار آ.اس رم به اشتباه دروزاه ی تیم خودی را گشود تا بارسلونا نیمه ی نخست را یک بر صفر برنده شود .

رم در نیمه ی نخست عملکرد خوبی داشت و حتی چند مرتبه دروازه ی کاتالان ها را به خطر انداخت که با تعلل مهاجمان خود از رسیدن به گل بازماند .

بازیکنان رم که نمی خواستند دست خالی بمانند ، نیمه ی دوم را تهاجمی آغاز کرده و در دقیقه ی 47 فاصله ی چندانی با گل تساوی نداشتند که «دیه گو پروتی» با بی دقتی نتوانست از این فرصت طلایی ، استفاده کند .

در دقیقه ی 56 بازهم مدافعان آ.اس رم به اشتباه دروازه ی خود را گشودند و این مرتبه نوبت به «مانولاس» رسید تا با بدشناسی موجب ثبت گل دوم بارسلونا شود .

سه دقیقه پس از آن «جرارد پیکه» مدافع پیش تاخته ی بارسلونا از پاس «لوییس سوارز» استفاده کرد و گل سوم نماینده ی اسپانیا را به ثمر رساند تا کار رم را تمام کند .

«ادن ژکو» مهاجم آ.اس رم در دقیقه ی 81 موفق شد از پاس خوب «دیه گو پروتی» بهره ی لازم را برده و یکی از گل های خورده ی میهمان را جبران کند .

در دقیقه ی 87 «لوییس سوارز» اروگویه یی چهارمین گلزن بارسلونا لقب گرفت تا پایان خوبی برای نماینده ی ایالت کاتالان رقم بخورد . این نخستین گل سوارز در فصل جاری لیگ قهرمانان بود .

سه شنبه شب در دیگر دیدارهای این مرحله ، یوونتوس ایتالیا در خانه ی خود با 3 گل مغلوب رئال مادرید اسپانیا شد و سه ویا اسپانیا برابر بایرن مونیخ آلمان با حساب 2 بر یک شکست خورد .

دیدارهای دور برگشت ، روزهای سه شنبه و چهارشنبه ی هفته ی آینده برگزار می شود تا 4 تیم راه یافته به نیمه نهایی مشخص شوند .

"ایرنا"

telegram

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها