ایتالیا حضور در جام جهانی را از دست داد

دیدار برگشت تیم های ملی فوتبال ایتالیا و سوئد در مرحله ی برگشت رقابت های پلی آف جام جهانی با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا ایتالیا در میان بهت همگان حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست بدهد .

حساس ترین بازی مرحله ی برگشت رقابت های پلی آف جام جهانی را دوشنبه شب تیم های ملی ایتالیا و سوئد در ورزشگاه سن سیرو برگزار کردند که در پایان به تساوی بدون گل دست یافتند . با این نتیجه ایتالیا از حضور در جام جهانی بازماند .

نیمه ی نخست این بازی با چندین اتفاق مهم همراه شد اما توپی از خط دروازه ها نگذشت . در اوایل این نیمه ایتالیایی ها معتقد به خطای پنالتی مدافع سوئد بودند که داور چنین باوری نداشت و در پی اعتراض های فراوان بازیکنان میزبان به کیه لینی اخطار داد .

چند دقیقه بعد توپ در محوطه ی جریمه ی ایتالیا به دستان دارمیان برخورد کرد و این بار داور برای سوئد پنالتی نگرفت . ایتالیا که تشویق فراوان هوادارانش را به دنبال داشت در دقیقه ی ۲۸ روی ضربه ی کاندورا خطرساز شد و در دقیقه ی ۴۰ بهترین موقعیت را توسط ایموبیله از دست داد تا نیمه ی نخست با تساوی خاتمه یابد .

ایتالیا نیمه ی دوم را با حملات فراوان آغاز کرد . در دقیقه ی ۵۳ فلورنزی روی پاس دارمیان با ضربه ی آکروباتیک خود دروازه ی سوئد را به شدت تهدید کرد اما ضربه ی او از کنار دروازه به بیرون رفت .

فشار حملات ایتالیایی ها هر لحظه افزایش می یافت . در دقیقه ی ۶۶ تیر دروازه مانع رفتن توپ به درون دروازه ی سوئد شد . ایتالیایی ها توپ ها را یکی پس از دیگری به روی دروازه ی حریف فرستادند اما مدافعان پر تعداد سوئدی مانع از گلزنی میزبان شدند .

در دقیقه ی ۸۶ بهترین فرصت ایتالیا برای گلزنی به دست آمد . ضربه ی محکم الشراوی را اولسن با واکنشی دیدنی دفع کرد تا دروازه ی سوئد بسته بماند .

ایتالیا در لحظات پر التهات پایانی فشار را بیشتر کرد اما سوئد یازده نفره دفاع کرد تا بازی با تساوی خاتمه یابد و فاجعه ی بزرگ فوتبال ایتالیا با تفکرات ونتورا تحقق یابد .

سوئد که بازی رفت را یک بر صفر برده بود ، به جام جهانی صعود کرد و ایتالیا از راه یابی به جام جهانی بازماند تا بزرگ ترین شوک به فوتبال جهان وارد شود .

"خبرگزاری مهر"

telegram

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها