پورغلامی : اخراج عزت‌اللهی کار را بسیار سخت کرد

سرمربی فوتبال جوانان ایران ، گفت : ایران با وجود این که کره‌یی‌ها با شکل بازی خود بازیکنان ما را سوپرایز کردند ، توانست عملکرد خوبی داشته باشد .

فرهاد پورغلامی در مورد تساوی بدون گل تیم ملی ایران و کره جنوبی در دیداری از مرحله ی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه ، گفت :‌ بازی خیلی فیزیکی و درگیرانه‌یی بود . هر دو تیم عملکرد خوبی ارایه کردند . تیم ملی برنامه ی پرس از جلو را در نظر داشت . کره جنوبی در زمان حضور اشتیلیکه انتقال توپ از دفاع به خط هافبک را با پاس‌های کوتاه انجام می‌داد اما در این مسابقه دیدیم آن ها این کار را نمی‌کردند . اعضای کره جنوبی  چون می‌دانستند پرس ایران قوی است و این ارتباط را قطع می‌کند ، پاس‌های بلند به مهاجم یا هافبک‌های کناری انتقال توپ را انجام می‌دادند تا از پرس خط اول ایران آزاد شوند . آن ها توانستند این کار را انجام دهند . بعد از ارسال توپ بلند به کناره‌ها از آنجا بازی کوتاه را‌‌ آغاز می‌کردند . 

وی افزود : در 20 دقیقه ی ابتدایی ایران تحت فشار کره بود اما تیم بسیار هوشمندانه کار کرد . این که کارلوس کی‌روش گفت ، در این بازی تاکتیک‌های مختلفی را به نمایش گذاشتیم ، یکی از آن ها همین بود که وقتی ایران دید در انتقال توپ از دفاع به هافبک بر خلاف مسابقه ی قبل عمل می‌کند ، درگیری فیزیکی را در میانه ی میدان بیشتر کرد . در آنجا بازیکنان در نبردهای یک در مقابل یک خوشبختانه خوب کار کردند و حتی با وجود اخراج سعید عزت‌اللهی به کره‌یی ها فرصتی داده نشد . کره‌یی ها در 10 دقیقه ی پایانی بازی با آوردن یک مهاجم قدبلند به زمین فشار بیشتری از این ناحیه ی وارد کردند اما راه به جایی نبردند . در کل اخراج عزت‌اللهی کار را بسیار سخت کرد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد ، ایران می‌توانست حملات بیشتری انجام دهد . ایران با وجود این که کره‌یی‌ها با شکل بازی خود بازیکنان ما را سوپرایز کردند ، توانست عملکرد خوبی داشته باشد .

کارشناس فوتبال ایران ، یادآور شد : یک بازی خوب و شجاعانه را از سوی تیم دیدیم . خوشبختانه آمار عدم دریافت گل تیم ملی دست نخورده باقی ماند . امیدواریم بتوانیم در دیدار مقابل سوریه هم موفق شویم . بازیکنان ما با مسوولیت بالا بازی کردند . در خط حمله بسیار خوب بودیم و چند موقعیت بالای 60 درصد در محوطه ی جریمه ی حریف ایجاد کردیم . کره‌یی‌ها هم در بخش  دفاع تیمی بسیار خوب بودند . در کل کسب تساوی در ورزشگاه خانگی حریف نتیجه ی خوبی بود .

پورغلامی در مورد دیدار پایانی تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه ، خاطرنشان کرد :‌ بازی با سوریه می‌تواند اختتامیه ی خوبی برای مقدماتی جام جهانی باشد . برد در این بازی از لحاظ روحی برای کی‌روش و هواداران تیم ملی بسیار خوب است . این اختتامیه با پیروزی در بازی آخر می‌تواند خوشحالی مردم را چند برابر کند .

"خبرگزاری فارس"

telegram

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها