آتش‌بس مایلی‌کهن به کی‌روش !

محمد مایلی کهن ، از آخرین بازمانده‌های فوتبال در دهه ی 1350 است ؛ او به عنوان یکی از مهم ترین چهره‌های تاریخ این رشته ی ورزشی در ایران رسماً سرمربی ملوان شد .

مایلی کهن با سابقه ی طولانی در عرصه ی بازیگری ، مربی گری خود را از اواخر دهه ی 1360 آغاز کرده و یکی دو سال دیگر سی سالگی حضور در کسوت مربی گری را جشن خواهد گرفت . او کار خود را به عنوان مربی خیره کننده آغاز کرده و تیم ملی فوتسال را به مقام چهارم جهان رسانده و پس از آن تیمی تاریخ‌ساز را در رده ی ملی شکل داده که بی شک از بهترین‌های عمر همه ی ماست . مایلی البته آن قدر بالای سر این تیم نبود که میوه ی جسارت اش در تغییرات را بچیند ، اما همواره از آن دوره ی تاریخی به عنوان نقطه ی عطف زندگی مربی گری یاد کرده است . نقطه ی عطفی که البته پس از آن هرگز تکرار نشده است ، اگرچه مایلی کهن یکی دوبار دیگر تا مرز مربی گری تیم ملی پیش رفته اما با خلق آتشین ، این هدیه را پس فرستاده است .

مایلی کهن در دوران مربی گری، با تیم‌های مختلفی کار کرده اما با وجود علاقه ی قلبی به ملوان هرگز در این تیم به فعالیت نپرداخته بود . او در جنوب (فولاد) ، در شمال غرب (شهرداری تبریز) ، در مرکز (گهر دورود، در پایتخت (سایپا ، پیکان) و البته در صبای قم فعالیت کرده و حالا در شمال ایران به دنبال یک فصل تازه است ، آن هم در شرایطی که ملوان پس از سال‌ها به دسته  ی پایین‌تر سقوط کرده و مردم در انتظار صعود سریع تیم شان اند ، تیمی که برای صعود با تیم‌هایی مثل خونه به خونه  ، راه آهن ، نفت مسجدسلیمان ، بادران ، نساجی ، مس کرمان ، فجر سپاسی ، گل گهر سیرجان و … نبردی سخت و طولانی در پیش خواهد داشت .

مایلی کهن که در دو سه سال گذشته بیشترین فعالیت خود را روی مصاحبه‌های تند علیه سرمربی تیم ملی متمرکز کرده است ، دوباره در چرخه ی باشگاهی ایران قرار گرفته و البته فرصت بیشتری برای خبرنگاران فراهم است تا نظر او را درباره ی مسایل مختلف بپرسند اما فراتر از تیترهای جنجالی ، حالا او نگاه سنگین و توقع یکسره مردمی را دارد که حضور ملوان در لیگ دسته اول را برنمی تابند . پس این هافبک سابق پرسپولیس باید به روزهایی برگردد که بهترین کرنرهای فوتبال ایران را روی دروازه ی حریفان می‌فرستاد ؛ زمانی که تمرکز او هنوز معطوف به  فوتبال بود … شاید حضور مایلی کهن در ملوان فرصتی دوباره برای این سرمربی باتجربه باشد تا باز به هم به جمع مربیان پیروز بازگردد و البته شانسی برای کی روش تا منتقد درجه اول خود را آن قدر مشغول به کار ببینید که فرصت به مصاحبه و نقد و نظر نرسد .

انزلیچی‌ها ، که حالا با نام این سرمربی کارکشته خو می‌گیرند ، فعلاً منتظر اولین اقدامات مایلی کهن هستند . ساخت یک تیم جوان تر ، کشف چند پدیده و البته بازگشت خون به فوتبال شهری که دهه ی شصتی‌ها همیشه عادت داشتند آن را پای فینال و قهرمانی ببینند .

"ورزش سه"

 

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها