اقتدار از دست رفته ی داوری !

کی می‌خواهیم یک بازی را نیمه‌تمام اعلام کنیم و یک گزارش محکم برای کمیته ی انضباطی بفرستیم ؟ شاید اگر کمیته ی انضباطی یک‌بار برای همیشه یک رای قاطع بدهد ، دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم .

بازی ملوان و سپیدرود از سری رقابت‌های جام حذفی ، حواشی زیادی داشت . سوال این است که چه چیزهایی اقتدار داور را زیر سوال می‌برد ؟ فحاشی یک موضوع است یا سنگ‌پرانی‌هایی که تمامی ندارد اما وقتی کمک‌داور مسابقه مصدوم می‌شود و حتی بعد از درمان نیروهای امدادی باز هم نای ایستادن ندارد ، پس کی می‌خواهیم یک بازی را نیمه‌تمام اعلام کنیم و یک گزارش محکم برای کمیته ی انضباطی بفرستیم ؟ شاید اگر کمیته ی انضباطی یک‌بار برای همیشه یک رای قاطع بدهد ، دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم .

جالب این که در دقیقه ی 90 این اتفاقات رخ داد و داور می‌خواست بازی را نیمه‌تمام بگذارد اما چون سه دقیقه وقت‌اضافه گرفته بود ، مدام می‌گفتند فقط سه دقیقه مانده و بازی را تمام کن ! بحث ما این است که بازی هم تمام شد . چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد ؟ قانونگذار با صراحت قوانینی را تایید کرده اما چرا از آن استفاده نمی‌کنیم ؟ پس اقتدار داوری کجاست ؟ دیگر چه باید می‌شد ، مثلا اگر داور بی هوش می‌شد آن‌وقت داور چهارم را می‌آوردند ! وقتی خودمان احترام نمی‌گذاریم ، از هوادار انتظار داریم . کمک‌داور ، بازیکن یا مربی نبود که داور آن را نبیند . معتقدم باید از یکجا کار را درست کرد ضمن این که بحثم ملوان و انزلی نیست ، کل کشور را می‌گویم . مگر چشم یک سرباز درنیامد یا مگر هوادار استقلال در فینال جام حذفی نابینا نشد ! این همه راحت گذشتیم ، یک‌بار نگذریم و با یک رای قاطعانه حساب کار را به دست خیلی‌ها بدهیم .

زمان شاه‌حسینی را به یاد دارید ؟ در آن زمان بازیکنان جرات فحاشی به داور را نداشتند ، چون او آرایی صادر می‌کرد که جلوی این کار را می‌گرفت اما الان چه طور ؟ ضمن این که وقتی خودمان به خودمان رحم نمی‌کنیم ، دیگر از چه کسی انتظار داریم . سوال بعدی این که ، این اتفاقات بدتر بود یا اتفاقات دیدار اول نساجی در لیگ برتر ، به خاطر این که پای همسایه‌ها از دیوار خانه‌شان بیرون زده بود ، بازی را متوقف کردند و حتی تهدید به تعطیلی شد اما اینجا … یک‌بار یک بازی ناتمام بماند‌ ، دیگر شرایط از الان بدتر نمی‌شود . مثلاً الان بازی تمام شد همه‌چیز خوب شد ؟!

 

"نوید مظفری / فرهیختگان - نقل از : آی اسپورت"

 

 

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها