پیشرفت معکوس فوتبال ایران در لیگ دسته اول

رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور از هفته d سوم گذشت و اکسین تنها تیم حاضر در این مسابقات است که صددرصد امتیازات را گرفته است . یک تیم هم به طور کلی از رقابت ها حذف شد .

رقابت های لیگ دسته اول کشور بی سر و صدا آغاز شد و اخبار آن در حاشیه ی خبرهای لیگ برتر و بازی های آسیایی کم تر مورد توجه قرار گرفت تا کمی‌ها و کاستی‌هایش کم تر به چشم آید . بعد از نظم نسبی که در سال های گذشته بر این مسابقات حاکم شده بود ، بار دیگر شاهدیم که این مسابقات در فصل جاری با حداقل نظم و حداکثر حاشیه پیش می‌رود .

سوختن نفت در آتش بی‌تدبیری
نفت تهران تیمی بود که نتوانست به این مسابقات برسد تا اولین تیم سقوط کننده از لیگ یک در فصل جدید باشد . نفت که فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشت و به لیگ یک سقوط کرد ، به دلیل دو بار عدم حضور در مسابقات و با توجه به قوانین انضباطی ، از لیگ دسته اول یکراست راهی لیگ دسته سوم کشور شد .

بازی های انجام نشده
در سه هفته ی نخست رقابت ها دیدارهایی بود که به دلیل حاضر نشدن حریفان انجام نشد و از جمله ی آن ها می‌توان به دیدار بادران مقابل نود ارومیه ، شاهین بوشهر مقابل شهرداری تبریز ، خونه به خونه مقابل ملوان و دیدارهایی که یک سوی آن نفت تهران حضور داشت ، اشاره کرد .

اکسین جدی ترین مدعی صعود
اکسین البرز مسابقات این فصل را با توپی پر آغاز کرد . اکسینی‌ها که مربی کارنامه داری در لیگ یک به اسم فراز کمالوند را در اختیار دارند ، تیمی مملو از بازیکنان سرشناس لیگ برتر و لیگ یک را جمع کرده‌اند تا بستر صعود به لیگ برتر را فراهم کنند . 

حضور بازیکنانی همچون مهرداد لشنی ، داود نوشی صوفیانی ، مرتضی اسدی ، فرزاد حاتمی ، محمد ابراهیمی ، مجتبی شیری ، مهرداد رضایی و … کار این تیم را برای صعود به لیگ برتر تسهیل می‌کند . اکسین تنها تیم حاضر در این مسابقات است که همه ی بازی های خود را برده تا در پایان هفته ی سوم با ۹ امتیاز به تنهایی در صدر جدول حضور داشته باشد .

جمع مربیان سرشناس در لیگ یک
به جز فراز کمالوند ، حضور چند مربی سرشناس دیگر که در لیگ دسته اول دارای کارنامه هستند هم باعث جذابیت این رقابت ها شده است . وینگو بگوویچ ، نادر دست نشان ، اکبر میثاقیان ، داود مهابادی ، مهدی پاشازاده ، ابراهیم طالبی ، مجید صالح ، علی سامره و فرهاد کاظمی از جمله مربیان سرشناسی هستند که در رقابت های این فصل دسته اول حضور دارند .

عجیب ترین تیم مسابقات
در رقابت های این فصل لیگ دسته اول تیم انتقالی هم داشتیم . تیمی که در حال حاضر با نام نود ارومیه در رقابت ها حضور دارد و در رده ی انتهایی جدول قرار گرفته است ، فصل را با نام ماشین سازی آغاز کرد و بعد از آن به گسترش فولاد تغییر نام داد . این تیم سپس  به طور کلی از تبریز به ارومیه منتقل شد و با نام نود ارومیه در رقابت ها شرکت می کند . 

همین تیم با دو شکست پرگل و با ۱۰ گل خورده و بدون گل زده و بدون امتیاز در رده ی پایانی جدول قرار دارد و چنین به نظر می‌رسد  گزینه‌یی  برای سقوط به لیگ دسته دوم باشد . 

blank

تیم‌های بدون امتیاز
در کنار نود ارومیه ، شهرداری ماهشهر هم دیگر تیم بدون امتیاز مسابقات است . این تیم هم در دو بازی که به میدان رفت ، موفق به گلزنی نشده است . شهرداری تبریز و سیاه جامگان هم دیگر تیم‌های بدون امتیاز جدول هستند تا در پایان هفته ی سوم ، جمع چهار تیم صفر امتیازی در جدول را تشکیل داده باشند .  

امتیاز منفی
در رقابت های این فصل لیگ دسته اول تیم‌هایی هم داریم که فصل را با امتیاز منفی آغاز کردند . ملوان با ۶ و سیاه جامگان با ۳ امتیاز منفی فصل را آغاز کردند تا در لیگ دسته اول همه جور اتفاق را شاهد باشیم .

کم تر از حد انتظار
در هفته‌های آغازین مسابقات تیم‌های بادران ، شهرداری ماهشهر و خونه به خونه که از آن ها انتظار حضور در جمع مدعیان می‌رود ، نتایجی کم تر از حد انتظار گرفته و در رده‌های پایینی جدول حضور دارند و جمع امتیازات این سه تیم در پایان هفته ی سوم حتی به ۳ امتیاز هم نمی رسد . البته بادران یک دیدار عقب افتاده دارد که به احتمال زیاد با رای کمیته ی انضباطی نتیجه ی این بازی ۳ بر صفر به سود آن ها اعلام خواهد شد . 

 

"علی خلف _ خبرگزاری مهر"

 

 

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها