در نقد روش‌های غیرحرفه‌یی مدیران برخی باشگاه‌های فوتبال

سازمان لیگ فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ دسته اول با باشگاه‌های قانون‌شکن و بدهکار مماشات نکرده است .

هفته ی اول لیگ دسته یک امروز (سه شنبه) به پایان می‌رسد ، آن هم در حالی که دو بازی از این هفته برگزار نشد . مسابقه ی تیم های ماشین‌سازی و بادران تهران که قرار بود مسابقه ی افتتاحیه ی لیگ یک باشد به دلیل این که بازیکنان تیم ماشین‌سازی هیچ گونه کارت بازی نداشتند و این باشگاه پرونده‌یی در سازمان لیگ ثبت نکرده بوند ، انجام نشد تا پرونده ی این مسابقه به کمیته ی انضباطی فدراسیون فوتبال برای تصمیم گیری ارسال شود .

مسابقه ی دومی که در این هفته انجام نشد ، بازی نفت تهران و سیاه جامگان بود . مسابقه‌یی که به دلیل حاضر نشدن تیم نفت تهران برگزار نشد و این مرتبه با توجه به حضور تیم میهمان در ورزشگاه ، بازی ۳ بر صفر به سود سیاه جامگان اعلام شد . البته نفت در صورت تکرار این اتفاق به لیگ دسته سوم سقوط داده می‌شود و تیم دیگری هم جایگزین آن در لیگ نخواهد شد .

امروز (سه شنبه) احتمال می‌رود که تیم خونه به خونه از لیگ کناره‌گیری کند و در بازی با ملوان حاضر نشود ، در آن صورت سومین بازی هفته ی اول هم انجام نمی شود و ملوان در اولین‌ بازی‌اش در لیگ یک ؛ ۳ بر صفر پیروز اعلام شود . 

برخی نسبت به این شرایط برگزاری مسابقات در هفته ی اول معترض شده‌اند و می‌گویند بهتر بود که مسابقات دیرتر انجام می شد تا تیم‌ها خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کردند ! این حرف اصلاً صحبتی حرفه‌یی در فوتبال نیست ، زیرا این باشگاه‌ها و تیم‌های فوتبال هستند که باید خود را با تقویم مسابقات هماهنگ کنند و به استانداردهای لازم برسانند ، نه این که مسوولان برگزاری خود را با تیم‌های قانون‌شکن و بی‌توجه به مقررات هماهنگ کنند . زیرا در آن صورت ظلم به تیم‌هایی می‌شد که به موقع خود را برای حضور در رقابت‌ها آماده کرده‌اند .

عملکرد سازمان لیگ بی نقص و عیب نیست اما در این مورد که با تیم‌های قانون شکن مماشات نکرد ، مسوولان سازمان لیگ سزاوار انتقاد نیستند بلکه باید از مدیران باشگاه‌های انتقاد شود که باشگاه‌ها را با شیوه‌های مدیریتی خود به ورطه ی نابودی می‌کشانند . نفت تهران این تیم قدیمی فوتبال ایران اکنون کجاست ؟! حتی هیچ کس خود را مسوول پاسخگویی در این زمینه نمی‌داند .

باشگاه خونه به خونه نیز همواره از فینال جام حذفی فصل گذشته تا به امروز یک کار را خوب بلد بوده و آن هم اعلام انصراف است ! مدیران این تیم هر از گاهی اعلام می‌کنند که قصد تیمداری ندارند ولی هر بار از تصمیم‌شان منصرف شده‌اند . این روش مدیریتی در فوتبال حرفه‌یی زیبنده نیست .

 

"خبرگزاری فارس"

 

 

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها