فوتبال ایرانی و لیگ یک جذابش

تا آغاز لیگ دسته اول فوتبال کشورمان زمان زیادی باقی نمانده . به راستی پر بی راه نیست این جمله که فوتبال ایران به هوادار و هوادار به لیگ یکش می نازد و شاید در این بین تنها لیگ یک باز باید بود و فهمید که هواداران دقیقاً از چه چیزی سخن می گویند .

فوتبالی که تا همین دو سه سال گذشته با همه ی جذابیتش و انصافاً در کمال شگفتی حتی در مسابقات حساس سرخابی های پایتخت نیز یارای کشاندن تماشاگران را به ورزشگاه نداشت ، امروز و شاید در سخت ترین وضعیت معیشتی ملت ایران حتی با گرانی در بلیط فروشی ، لیگ یک به کنار که تا لیگ دو فوتبال ایران نیز در ورزشگاه ها تماشاگر دارد !

از چوکای تالشی که از قدیمی ترین باشگاه های تاریخ فوتبال ایران است تا سردار بوکان ، داماش گیلان ، پاس همدان و استقلال اهوازی که در هر شرایطی در لیگ دو فوتبال کشور حضور دارند ، امروز دارای هواخواهانی هستند که در شهر های شان فوتبال را زندگی کرده و نفس خواهند کشید و شاید در لیگ برتر فوتبال ایران نیز بسیاری از باشگاه ها از چنین موهبت خارق العاده یی بی بهره باشند .

چه حس و حالی دارند هوادارانی که با تیم های شان از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده و شاید جالب باشد یاد آوری این مهم که بر خلاف سال های گذشته باشگاه های لیگ یکی در لیگ برتر هرگز نقش آسانسور را ایفا نکرده و در ادامه نیز یحتمل چنین نقشی بازی نخواهند کرد .

خوشا به حال لیگ برتری که در فصل جدید شاهد حضور پر رنگ تماشاگران پر شور قایمشهری و مسجد سلیمانی خواهد بود و این یعنی صادرات باشگاه لیگ یکی و هوادارانش به لیگ برتری که شاید برای پیشرفت به تغییر و تحولات ماهیتی و جدیدی نیاز دارد .

اما بر می گردیم به لیگ یک خودمان که تا شروعش نفس هواداران بی شماری در سینه حبس و برای دیدن آن ثانیه شماری می کنند .

اکسین کهکشانی و کم تماشاگر که با کمالوند جوان سودای صعود به لیگ برتر را در سر دارد ، همزمان از فشار و حمایت تماشاگران در این راه دراز بی بهره خواهد بود .

چه حس و حالی دارد تماشای نمایش زیبای حرکات دستان طرفداران فوتبال بابل و شنیدن شعارهای بعضاً ناسیونالیستی مردم شهر بهار نارنج اگر حاج قاسم هوای خرید و فروش نکند و امتیاز خونه به خونه از این شهر خارج نشود .

بوشهر را بگو که با شاهینش با مربی قهرمان فصل گذشته ی رقابت ها بر فراز آسمان لیگ یک پرواز کرده و خاطرات گذشته ی شان را در اذهان تداعی می کنند .

از دیار حافظ ایل قشقایی و باشگاه پرهوادارش به لیگ یک خواهند آمد و فجرسپاسی نیز سربازانش را با حمایت هواداران خون گرمش روانه ی کارزار لیگ یک خواهد کرد .

انزلی چی ها با ملوانان شان به میانه ی میدان خواهند آمد و یک فصل دیگر فوتبال را بهانه یی دوست داشتنی برای زندگانی خود خواهند کرد .

صنعتی های استان کرمان که با سه نماینده در لیگ یک فوتبال ایران حاضر هستند ، هواداران رشته ی فوتبال را بیش از پیش به پیگیری اخبار این لیگ کنجکاو خواهند کرد .

اراکی ها با آلومینیوم و خرمشهری ها با اروند امید زیادی به صعود به لیگ برتر دارند و ماهشهری ها با شهرداری شان امید نتایجی آبرومند و تهرانی ها نیز با نفت ، بادران و پرسپولیس پاکدشت تازه وارد کما فی السابق به مانند غریبه یی آشنا رفتار خواهند کرد .

تبریزی ها ناامید تر از گذشته و در حالی که زنوزی مالک سه گانه ی باشگاه های تبریزی ردای مالکیت باشگاه تراکتور سازی را به تن کرده و از دیگر تیم ها غافل شده است ، هیچ چشم انداز روشنی از لیگ پیش رو طبعاً نخواهند داشت .

اما خروجی این لیگ در نهایت هر آن چه که باشد ، فارغ از مباحث فنی آن تبلور شکوه و غرور یک شهر …

 

"ورزش سه"

 

 

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها