یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان

داماش به‌عنوان یک تیم محبوب بین هواداران این شهر ، روزهای سخت و عجیبی را دنبال می‌کند .

فوتبال گیلان همواره دچار مشکلات بزرگی بوده که شرایط را علیه تیم‌های آن که هرکدام به نوبه ی خود از محبوبیت ویژه‌یی برخورداربوده‌اند ، شکل داده است . ملوان ، داماش ، سپیدرود ، چوکا و … هر کدام به‌عنوان هویت یک بخش از جامعه در این استان ، با اتفاقاتی در طول تاریخ مواجه بوده‌اند که علی‌رغم اقبال ویژه ی هواداری با شرایط سخت در لیگ کار را دنبال کرده‌اند .

در این فصل برخلاف ملوان بندرانزلی که توانسته شرایط مطلوبی را دنبال کند ، دیگر تیم‌های این استان با چالش بزرگی مواجه بوده‌اند . هرچند درباره ی ملوان نیز در طول تاریخ این موضوع قابل پیش‌بینی خواهدبود که در آینده احتمالاً به مشکلات سریالی که با آن درگیر بوده ، مواجه شود .

اکنون اما بحث در خصوص داماش گیلان است ؛ تیمی که در ابتدای فصل با مشکلات بزرگی مواجه شد که اکنون در هفته‌های پایانی سرنوشتش را با خطر بزرگ سقوط همراه کرده است . نکته ی امیدوارکننده اما همان تعصب همیشگی هواداران خاص این تیم است . هوادارانی که در تمامی سطوح و لیگ‌ها ، از سطح پایین تا برتر ، همواره وظیفه ی هواداری خود را روی سکوها به بهترین شکل به نتیجه رسانده‌اند .

روز گذشته نیز داماش در شرایطی به یک پیروزی دراماتیک و طلایی رسید که قطعاً ردپای هواداران در آن پُررنگ است . هوادارانی که حتی این روزها که داماش در قعرجدول گزینه ی اصلی سقوط محسوب می‌شود ، وفادارانه تمام سکوهای قابل بهره‌برداری را به خود اختصاص داده و ۹۰ دقیقه بدون سکوت ، حامی تیم خود بودند .

2017766

داماشی‌ها که به تازگی به لیگ یک صعودکرده‌اند و با توجه به خاطرات شیرین حضور در لیگ برتر ، رویاپردازی‌شان بازگشت به سطح اول فوتبال ایران است ، نمی‌خواهند باردیگر مُهر سقوط روی نام تیم‌شان بخورد . علی‌رغم تمامی مشکلات عمده که مهم‌ترین آن ها بی‌توجهی مدیران استانی و تامین منابع مناسب است ، هواداران و بازیکنان این تیم اما با وفاداری و تعصب خاص خود با تلاش زیاد در صدد دستیابی به امتیازات بقا هستند . روز گذشته آن ها بعد از مدت‌ها مقابل تیم پُرتلاش شهر راز شیراز در ثانیه ی پایانی به حق خود و سه امتیاز رسیدند اما مسلماً کار پیچیده و دشواری برای رسیدن به هدف نهایی بقا پیش رو دارند . جایی که باید یک شهر پشت آن ها باشد و باید دید در این هفته‌های سرنوشت‌ساز این اتفاق رقم خواهدخورد یا خیر .

2017763

📷عکس : علی رفعتی

نوشته‌های تازه

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

بایگانی‌ها