رونالدو در سال آخر قرارداد ؛ انتخاب دُشوار

کاپیتان النصر آخرین ماه‌های قرارداد خود با این باشگاه را سپری می‌کند .

قرارداد فعلی کریستیانو رونالدو با النصر تابستان آینده به پایان می‌رسد و او باید برای ادامه ی دوران حرفه‌یی خود تصمیم‌گیری کند . برنده ی ۵ توپ طلای فوتبال جهان در آستانه ی ۴۰ سالگی قصدی برای خداحافظی ندارد و اعلام کرده تا وقتی ظرفیت بازی و درخشش را در خود ببیند به بازی در زمین‌های فوتبال ادامه خواهدداد .

blank

ورود به سال آخر قرارداد به معنای آغاز مذاکره بر سر تمدید است . رونالدو همگام با ستارگان زیادی مانند لیونل مسی ، محمد صلاح و کوین دی‌بروینه وارد ۱۲ ماه پایانی قرارداد فعلی خود می‌شود و باید دید در سال منتهی به جام جهانی ۲۰۲۶ برای چه تیمی توپ خواهدزد . رونالدو زمستان پیش رو جشن تولد ۴۰ سالگی خود را پشت سر خواهدگذاشت و حالا که از مرز آمار حیرت‌انگیز ۹۰۰ گل ملی و باشگاهی در دوران حرفه‌یی خود عبورکرده از عزمی جزم برای چهار رقمی کردن تعداد گل‌هایش به عنوان نخستین بازیکن در تاریخ فوتبال سخن می‌گوید . آمادگی فیزیکی رونالدو همواره زبانزد بوده و النصر احتمالاً مشتاقانه از تمدید قرارداد فعلی با فوق‌ستاره ی سابق رئال مادرید و منچستریونایتد استقبال می‌کند . ادامه ی حضور در پایتخت عربستان محتمل‌ترین اتفاق برای آینده ی حرفه‌یی رونالدو است ؛ هرچند بعضی از رسانه‌های ورزشی از احتمال بازگشت دراماتیک او به باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی اسپورتینگ لیسبون سخن می‌گویند . از سوی دیگر لیگ MLS آمریکا هم طبق معمول یکی از گزینه‌های مطرح‌شده در رسانه‌هاست . باشگاه‌های آمریکایی مسلماً از نظر سطح دستمزد پیشنهادی به النصر نمی‌رسند اما پیشنهادهای جانبی مانند خرید سهام یا باشگاهداری می‌تواند راه رونالدو را هم مانند دیوید بکام و لیونل مسی به ایالت‌های میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ کج کند .

blank

رونالدو تاکنون اظهارنظر قطعی و علنی خاصی در مورد آینده ی فوتبالی خود نداشته اما تلویحاً اعلام کرده به احتمال زیاد کفش‌هایش را در لیگ عربستان خواهدآویخت . او در پاییز ۲۰۲۲ و در نخستین ماه‌های حضور اریک تن‌هاخ روی نیمکت منچستریونایتد از جمع شیاطین سرخ جداشد و در اتفاقی غیرمنتظره با امضای یک قرارداد سنگین عازم ریاض شد تا پیراهن النصر را در مجاورت صحراها و شنزارهای طلایی‌رنگ شبه جزیره ی عربی به تن کند . رونالدو به تعبیر خودش پیشگام چهره‌های نامدار متعدد فراوانی شد که با پیشنهادهای وسوسه‌انگیز باشگاه‌های لیگ سعودی (به خصوص ۴ باشگاه النصر ، الهلال ، الاهلی و الاتحاد که مستقیماً زیر نظر صندوق سرمایه‌گذاری حاکمیتی عربستان اداره می‌شوند) قید ادامه ی بازی در فوتبال اروپا را زدند و لقای لیگ حرفه‌یی سعودی را ترجیح دادند . رونالدو در مصاحبه‌هایش (نوعی جنبه ی تبلیغی برای شاهزادگان و حاکمان عربستان) ! از سطح فنی بالای لیگ این کشور گفته و از حضور در مرزهای این کشور و رقابت بر سر جام‌های داخلی و قاره‌یی به تمام معنا لذت می‌برد . رونالدو انگلیس را با یک گل زده در ۱۰ مسابقه ی فصل آخر حضور خود در منچستر یونایتد ترک کرد اما در نیمه ی دوم فصل ۲۳-۲۰۲۲ در ۱۶ مسابقه برای النصر ۱۴ گل و ۲ پاس گل به نام خود به ثبت رساند . او فصل گذشته با به ثمر رساندن ۵۰ گل در ۵۱ مسابقه سطح آمادگی بالای خود را به رخ کشید و ۶ بار در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دروازه ی حریفان را گشود . 

blank

رونالدو تابستان امسال در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا تورنمنت موفقی را پشت سر نگذاشت و بدون گل زده به همراه تیم ملی پرتغال از مرحله ی یک‌چهارم نهایی یورو کناررفت . او با این حال با آغاز فصل جدید بار دیگر پشت رگبار قرارگرفته و در هر ۲ مسابقه ی نخست تیم ملی کشورش در فصل جدید رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا موفق به گلزنی شد تا ضمن تثبیت ۶ امتیاز ارزشمند سلسائو به آمار حیرت‌آور ۱۳۲ گل ملی دست پیداکند . بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با وجود دور شدن از فضای فوتبال باشگاهی قاره ی سبز ، ذره‌یی از محبوبیت خود را از دست نداده و همزمان با شکستن رکوردهای مربوط به تعداد مخاطب در شبکه‌های اجتماعی در زمین فوتبال می‌درخشد . باید دید او تابستان آینده از بین ادامه ی حضور در النصر ، بازگشت به اسپورتینگ و زنده کردن خاطرات کودکی یا سفر به آن‌سوی اقیانوس اطلس و رقابت با لیونل مسی در لیگ MLS ایالات متحده کدام مسیر را برای ‌خود انتخاب می‌کند . النصر از ساعت ۲۱:۳۰ جمعه این هفته در چارچوب هفته ی سوم لیگ حرفه‌یی سعودی در ورزشگاه اول پارک دانشگاه ملک سعود میزبان الاهلی است . رونالدو در حال حاضر ۹۹ گل با رکورد تاریخی ۱۰۰۰ گل زده در سطح اول فوتبال ملی و باشگاهی جهان فاصله دارد و شمارش معکوس برای این دستاورد بزرگ از هم‌ اکنون آغاز شده است . 

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها