درودگر : خریداران باشگاه‌های فوتبال بدهکاران بزرگ بانکی هستند

عضو هیات رییسه ی فوتبال گفت : ۹۹ درصد از کسانی که امروز در عرصه ی خصوصی سازی به ورزش پا می‌گذارند ، بدهکاران بزرگ بانکی هستند که از ورود به ورزش اهدافی غیرورزشی دارند .

صادق درودگر مدیر عامل سابق تیم ملوان بندرانزلی و عضو هیات رییسه ی فوتبال درگفت و گو با رادیو درباره ی خصوصی سازی ورزش اظهار کرد : برای خصوصی سازی به اراده ی ملی نیازمندیم که من فکر می کنم وجود ندارد . من چندین بار طرح خصوصی سازی را ارایه داده ام اما کسی توجهی نکرد . در سند راهبردی نظام اقتصادی و اجتماعی 1404 جمهوری اسلامی ایران آمده است که در سال 89 باید تمام باشگاه ها به بخش خصوصی واگذارمی شد اما این اتفاق رخ نداد ، کسی هم اعتراضی نکرد . چرا دولت در بخش صنعت همه چیز را خصوصی کرده است اما حاضر نشد باشگاه های فوتبال زیان ده را به دست مردم بسپارد .

او افزود : 99 درصد از کسانی که امروز در عرصه ی خصوصی سازی به ورزش پا می گذارند ، بدهکاران بزرگ بانکی هستند که از ورود به ورزش اهدافی غیرورزشی دارند . سرمایه گذار عاقل از آن جا که ورزش سود دهی ندارد ، در این بخش سرمایه گذاری نمی کند .

درودگر ادامه داد : دو اصل مهم کپی رایت و تی وی رایت که بزرگ ترین منبع درآمد باشگاه ها هستند ، در نظام جامع باشگاه داری لحاظ نشده است . در دنیا نظام باشگاه داری تعریف شده است و دولت باید تنها آن را حمایت و نظارت کند تا در جهت فعالیت های اقتصادی و سلامتی مردم قدم بردارند . امروز به دلیل نبود امکانات ورزشی مردم به سرطان ، افسردگی و دیابت دچار هستند . درقانون اساسی بهداشت و آموزش رایگان اعلام شده است اما کسی توجهی نمی کند .

مدیر عامل سابق تیم ملوان بندرانزلی خاطر نشان کرد : باید به باشگاه داری به شکل یک صنعت نگاه کرد . صندوق توسعه ی ملی باید برنامه های باشگاه ها را مطالعه کند و بعد از بررسی آن به باشگاه ها کمک مالی کند . نظام جامع باشگاه داری باید مشکل سربازی را حل کند ، فرآیند مالیات را تسهیل ببخشد ، حق پخش تلویزیونی را فراهم کند و موجب افزایش درآمد کانون های هواداری شود .

 

"باشگاه خبرنگاران جوان"

telegram

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها