تحقیر یوونتوس در کاردیف

تیم فوتبال رئال مادرید با پیروزی چهار بر یک مقابل یوونتوس برای دوازدهمین مرتبه فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد تا نخستین تیمی لقب بگیرد که برای دو فصل متوالی در این رویداد مهم به عنوان نخست رسیده است .

دیدار نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا ، شنبه شب در ورزشگاه «میلینیوم» شهر کاردیف ولز بین نمایندگان اسپانیا و ایتالیا برگزار شد و در پایان رئال مادرید سزاوارانه به پیروزی چهار بر یک رسید تا برای دوازدهمین مرتبه قهرمان این رویداد شود .
با این اوصاف رئال مادرید با سرمربی گری «زین الدین زیدان» برای دومین فصل متوالی قهرمان شد و نخستین تیمی لقب گرفت که دو سال پشت سر هم جام قهرمانی را از آن خود کرده است .
یوونتوس نیز که تنها دو مرتبه فاح لیگ قهرمانان اروپا شده است ، بازهم در فینال شکست خورد تا حسرت قهرمانی اش به 21 سال افزایش پیدا کند .
این تیم که نهمین حضورش در فینال را تجربه می کرد ، تنها در سال های 1985 و 1996 به قهرمانی این مسابقات رسیده است .
این دیدار در حالی آغاز به کار کرد که رئال مادرید به قهرمانی لالیگای اسپانیا رسیده است و یوونتوس نیز در لیگ و جام حذفی ایتالیا ، عنوان نخست را از آن خود کرد .
یوونتوس با حفط توپ و ارایه ی بازی با حوصله شروع خوبی داشت و در دقایق ابتدایی با شوت های از راه دور هیگواین و پیانیچ ایجاد موقعیت کرد و نشان داد که ترسی از مدافع عنوان قهرمانی ندارد .
با این حال کهکشانی های مادرید در دقیقه ی بیستم به خواسته ی خود رسیدند و «کریستیانو رونالدو» پس از همکاری با «دنی کارواخال» و ضربه یی دقیق گل نخست این دیدار حساس را برای تیمش به ثمر رساند .
با این اوصاف ، رونالدو توانست پانصدمین گل تاریخ رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کند .
یوونتوس که نمی خواست بازهم در فینال لیگ قهرمانان ناکام باشد با حرکات «الکس ساندرو» از جناح چپ حملات متعددی را طراحی کرد و در دقیقه ی 27 ارسال این بازیکن به «ماریو ماندژوکیچ» رسید تا مهاجم اهل کرواسی تیم یوونتوس با ضربه یی آکروباتیک یکی از زیباترین گل های فصل اخیر فوتبال اروپا را به ثمر رسانده و کار را به تساوی بکشاند .
در سایر دقایق نیمه ی نخست توپ بیشتر در میانه ی میدان در جریان بود و در نهایت دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن رفتند .
در آغاز نیمه ی دوم ، رئال مادرید با عملکرد مناسب هافبک های خود شروع بهتری داشت و یوونتوس را به عقب راند .
رئال مادرید مزد برتری خود را گرفت و در دقیقه ی 60 شوت از راه دور «کاسمیرو» بعد از برخورد به مدافعان یوونتوس به گل دوم نماینده ی اسپانیا تبدیل شد .
در دقیقه ی 63 ارسال «لوکا مودریچ» در دهانه ی دروازه یوونتوس به رونالدو رسید تا بهترین بازیکن جهان گل دوم خود و سوم رئال را به ثمر رسانده و کهکشانی ها را در آستانه ی قهرمانی قرار دهد .
یوونتوسی ها که توان مقابله با رئال را در نیمه ی دوم نداشتند ، روی به بازی خشن آوردند و در دقیقه ی 80 «خوان کوادرادو» که به عنوان بزیکن تعویضی به میدان آمده بود ، با دریافت دومین کارت زرد ، اخراج شد .
در دقیقه ی 90 ، «مارسلو» با حرکتی تماشایی توپ را به «آسنسیو» رساند تا این هافبک جوان و تعویضی چهارمین گل کهکشانی های مادرید را به ثمر برساند .
در نهایت سوت داور آلمانی به نشان برتری چهار بر یک رئال مادرید به صدا درآمد تا این تیم فصل درخشانی را با فتح لیگ قهرمانان اروپا و لالیگای اسپانیا برای هوادارانش رقم بزند .
* ترکیب رئال مادرید :
کیلور ناواس ، دنی کارواخال ، سرخیو راموس ، رفائل واران ، کریستیانو رونالدو ، تونی کروس (آلوارو موراتا) ، کریم بنزما (گرت بیل) ، مارسلو ، کاسمیرو ، لوکا مودریچ و ایسکو (آسنسیو) .
* ترکیب یوونتوس :
لوییجی بوفون ، بونوچی ، کیه لینی ، برزاگلی (خوان کوادرادو) ، آلکس ساندرو ، میرالیم پیانیچ (مارکیسیو) ، سامی خدیرا ، پائلو دیبالا (لمینا) ، ماریو ماندژوکیچ ، دنی آوز و گونزالو هیگواین .

"ایرنا"

telegram

0 replies on “تحقیر یوونتوس در کاردیف”

  • blank
    mehranneusha
    14 خرداد 1396 at 10:26 ق.ظ

    قوی سپید اسپانیا ..!

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها