رستگاری در کاردیف

جدال 2 تیم فوتبال رئال مادرید و یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا تکلیف قهرمان یکی از بزرگ‌ترین تورنمنت‌های ورزشی در جهان را روشن خواهد کرد .

شنبه شب دو تیم فوتبال رئال مادرید و یوونتوس برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند . دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی شهر کاردیف ولز در حالی برگزار می‌شود که به خاطر حادثه ی شوم تروریستی در شهر منچستر تدابیر شدید امنیتی در کاردیف ولز در نظر گرفته شده است . حتی هواداران دو آتشه ی رئال مادرید به خاطر احترام و علاقه به بوفون راضی نیستند دلخوری و ناراحتی او را در پایان این فینال بزرگ مشاهده کنند . از طرفی هواداران یوونتوس نیز شاید در خلوت خود از موفقیت احتمالی زین‌الدین زیدان خوشحال شوند . 

 

 

این فینال بزرگ تکرار فینال 1998 است ، جایی که شاید هر دو تیم مذکور همچنان مدعی قهرمانی بودند و در فهرست بهترین‌های باشگاهی جهان قرار داشتند . مادرید به دنبال دوازدهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست و یوونتوس دوست ندارد آخرین بازی جی‌جی‌بوفون با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا همراه نباشد .

پیروزی یک بر صفر رئال مادرید با درخشش زیدان در سال 1998 نمی‌تواند شبیه‌سازی فینال شنبه شب باشد . دو تیم برگ برند‌ه‌های زیادی دارند و به راحتی نمی‌شود یکی را به عنوان قهرمان قطعی لیگ قهرمانان اروپا برشمرد . در آن سال یوونتوس برای رسیدن به این بازی پایانی از 12 بازی مراحل لیگ قهرمانان به 9 پیروزی و 3 تساوی دست پیدا کرد . این در حالی بود که رئال مادرید 98 رئال باشکوهی بود و بسیاری پیش از شروع لیگ قهرمانی این تیم را پیش‌بینی می‌کردند . این نهمین فینال اروپایی یوونتوس است که البته طی ‌آن یووه در 4 بازی اخیر تن به شکست داده است . 

 

blank

 

برای بازی  امشب بازیکنانی چون خدیرا و ایگواین پیش از این برای مادرید هم بازی کردند و البته دلیلی ندارد بعد از درخشش در این بازی بزرگ اقدام به خوشحالی نکند . خدیرا یکی از مهره‌های کلیدی مادرید و ستارگان موثر در سال 2014 بود و اکنون قصد دارد مهره ی کلیدی نماینده ی تورین باشد . 

شاگردان زیدان تلاش می‌ کنند ، اولین تیمی باشند که در دو سال پیاپی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن می‌گیرند اما برای رسیدن به این مهم باید دروازه ی دروازه‌بان بزرگی چون بوفون را باز کنند . مشخصاً یووه در دفاع نسبت به مادرید قدرتمندتر و هنرمندتر است . از طرفی مادریدی‌ها دل به حملات طوفانی و ناگهانی خود بسته‌اند . خیلی از بزرگان فوتبال به کنایه گفته‌اند ، مشکل بزرگ یوونتوس نام کریستیانو رونالدو است .

از سال 2014 و فینال باشکوه آن زمان بازیکنانی چون کارواخال ، واران ، راموس ، مودریچ ، رونالدو و بنزما همچنان در رئال مادرید مانده‌اند و دوست دارند دوازدهمین جام قهرمانی اروپایی رئال مادرید را بالای سر ببرند . این بیست و نهمین فینالی است که مادریدی‌ها تجربه می‌کنند . 

پرافتخارترین باشگاه جهان به هواداران خود قول داده ، هر طور شده یک جشن خیابانی دیگر را در مادرید به آن ها هدیه دهند . 

دو تیم یوونتوس و رئال مادرید برای نوزدهمین بار در قالب بازی‌های اروپایی مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و باید دید این نوزدهمین رویارویی به سود کدام طرف به پایان خواهد رسید . 

جدال دو مربی خوش‌آتیه و محبوب نیز در این میان زیر ذره‌بین رسانه‌های ورزشی قرار گرفته است . زیدان مقابل آلگری نمایشی از دو تفکر متفاوت اما جذاب و غیرقابل پیش‌بینی است . آینده ی زیدان در مادرید بدون تردید به نتیجه ی این بازی بزرگ بستگی دارد اما آلگری حاشیه ی امنیت بیشتری خواهد داشت . مردان زیدان برای پیروزی مقابل یوونتوس هم قسم شده‌اند و البته این نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌یی برای مستحق بودن مادرید در این قهرمانی باشد . نماینده ی قدرتمند تورین نیز به قهرمانی در این بازی بزرگ می‌‌اندیشد و باور ندارد در ایستگاه پایانی این مسیر سخت تن به شکست مقابل قوهای سفید بدهد . 

 

blank

 

فلیکس بریچ داور آلمانی فینال لیگ قهرمانان اروپا در استادیوم میلینیوم شهر کاردیف کار سختی خواهد داشت ، او باید ضمن اداره ی این بازی پرستاره و بزرگ مراقب درگیری‌های قابل پیش‌بینی دو طرف نیز باشد . یوفا اعلام کرده از تکنولوژی بازبینی تصاویر استفاده خواهد کرد اما این موضوع هنوز از سوی کمیته ی داوران قطعی نشده است . 

"خبرگزاری فارس"

لین کانال تلگرام “سپید نیوز”

 

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها