منچستریونایتد فاتح لیگ اروپا شد

منچستریونایتد با پیروزی 2-0 مقابل آژاکس ، قهرمان رقابت های این فصل لیگ اروپا شد و سهمیه ی فصل بعد چمپیونزلیگ را نیز به دست آورد .

شاگردان ژوزه مورینیو در هر نیمه یک بار دروازه ی حریف را باز کردند تا به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند و برای اولین بار فاتح لیگ اروپا شوند . این قهرمانی آقای خاص را به هدفش یعنی رسیدن به سهمیه ی لیگ قهرمانان نیز رساند .

منچستریونایتد بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی موقعیت های خوبی روی دروازه ی حریف به وجود آورد اما کم دقتی بازیکنان این تیم در زدن ضربات نهایی باعث شد تا دروازه ی آژاکس بسته بماند .

برتری یونایتدها ادامه داشت اما این آژاکس بود که می توانست در دقیقه ی 15 به گل برسد اما سرخیو رومرو با یک جاگیری مناسب ، ضربه ی برتراند ترائوره را مهار کرد .

 

سرانجام در دقیقه ی 18 بود که قفل دروازه ها باز شد و منچستریونایتد به آن چه از ابتدای بازی استحقاقش را داشت ، رسید . روی حرکت خوب مروان فلینی و پاس در عرض او ، این پل پوگبا بود که پشت محوطه ی جریمه ی آژاکس صاحب موقعیت شد و با یک شوت تماشایی که در بین راه به مدافع حریف هم برخورد کرد ، گل اول بازی را به ثمر رساند .

 

 

 

 

بازیکنان آژاکس تلاش کردند تا بلافاصله گل خورده را پاسخ بدهند اما این منچستریونایتد بود که می توانست در دقیقه ی 24 به گل دوم برسد . روی یک نفوذ عالی ، آنتونیو والنسیا تقریباً با دروازه بان حریف تک به تک شد اما ضربه ی او را اونانا دفع کرد .

 

در ادامه بازی متعادل شد و بازیکنان آژاکس هم با پرسینگ از جلوی زمین ، در تلاش بودند تا تیم حریف را تحت فشار بگذارند اما در نهایت توپ دیگری در نیمه ی اول از خط دروازه ها عبور نکرد و منچستریونایتد با برتری 1-0 به رختکن رفت .

 

نیمه ی دوم را آژاکس هجومی تر آغاز کرد اما این منچستریونایتد بود که در دقیقه ی 48 به گل رسید . روی یک ضربه ی کرنر از سمت چپ دروازه ی آژاکس بود که ضربه ی سر کریس اسمالینگ در مقابل دروازه به هنریک میخیتاریان رسید و او هم با ضربه ی تماشایی ، حساب کار را 2-0 کرد .

 

blank

 

تیم آژاکس که چیزی برای از دست دادن نداشت ، بعد از این گل پیش کشید و در مقابل یونایتدها در تلاش بودند که روی ضدحملات به گل بعدی برسند .

 

در دقیقه ی 65 مروان فلینی می توانست ارسال پل پوگبا را تبدیل به گل کند اما ضربه ی سر او را اونانا مهار کرد .

 

حملات آژاکس ادامه داشت اما دفاع فشرده و منسجم یونایتدها مانع از رسیدن آن ها به گل می شد . در دقیقه ی 87 ، چیزی نمانده بود که جسی لینگارد روی یک فرار تماشایی ، در موقعیت تک به تک ، گل سوم را برای منچستریونایتد به ثمر برساند اما مدافعان و دروازه بان آژاکس هر طوری که بود او را متوقف کردند .

 

تلاش تیم هلندی برای رسیدن به گل ثمری نداشت و در نهایت بازی با همان نتیجه ی 2-0 به سود منچستریونایتد به پایان رسید و این تیم فاتح رقابت های لیگ اروپا شد .

"ورزش سه"

لینک خبر در کانال تلگرام “سپید نیوز”

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها