پیروزی استقلال مقابل صبای قم

تیم فوتبال استقلال در هفته ی بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال برابر تیم صبای قم به پیروزی رسید تا در روز قهرمانی پرسپولیس رده ی دوم جدول را از تراکتورسازی پس بگیرد .

در آخرین دیدار از هفته ی بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۹ امروز شنبه تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم صبای قم رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ی ۲ بر یک به سود استقلال تمام شد .

امید ابراهیمی در دقایق ۱۹ (از روی نقطه ی پنالتی) و ۸۸  برای استقلال گلزنی کرد . کیوان امرایی هم در دقیقه ی ۲۸ گل صبا را به ثمر رساند .

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال برای این بازی تغییرات زیادی را در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود . سیدمهدی رحمتی ، خسرو حیدری ، هرایر مگویان (۸۰ – یعقوب کریمی) ، پادوانی ، رابسون جانواریو ، امید ابراهیمی ، امید نورافکن (۵۹ – مجتبی حقدوست) ، فرشید اسماعیلی ، جابر انصاری ، کاوه رضایی و بهنام برزای (۷۴ -علی قربانی) ۱۱ بازیکن اصلی استقلال در این بازی بودند تا این تیم نسبت به آخرین مسابقه ی خود ۶ تغییر را تجربه کند .

استقلال با استفاده از امتیاز میزبانی کارش را هجومی آغاز کرد و توانست در ۲۰ دقیقه ی ابتدای به گل برسد . حنیف عمران زاده مدافع تیم صبا در دقیقه ی ۱۸ به خاطر خطای هند عجیب در محوطه ی جریمه یک پنالتی به استقلال هدیه داد و امید ابراهیمی در دقیقه ی ۱۹ این پنالتی را برای آبی پوشان تبدیل به گل کرد .

در ادامه بازیکنان تیم صبا حملاتی برای جبران نتیجه ترتیب دادند که این حملات در دقیقه ی ۲۸ به ثمر رسید . کیوان امرایی روی اشتباه امید نورافکن و رابسون جانورایو توپ را از بازیکنان استقلال گرفت و وارد دروازه ی آبی پوشان کرد .

استقلال در دقیقه ی ۳۸ دو موقعیت خوب گلزنی پی درپی به دست آورد ولی این فرصت ها توسط حنیف عمران زاده و محسن فروزان بازیکنان صبا دفع شد . همچنین بازیکنان صبا در دقایق پایانی نیمه ی نخست می توانستند توسط جهانبخش یک گل دیگر بزنند که این فرصت هم از دست رفت تا نیمه ی اول با همان تساوی یک به یک تمام شود .

در نیمه ی دوم این بازیکنان صبا بودند که حملات بیشتری برای به ثمر رساندن گل دوم ترتیب دادند و برای دقایقی استقلال را تحت تاثیر قرار دادند . با این حال اتفاق ویژه ی این نیمه در دقیقه ی ۶۲ رخ داد و حنیف عمران زاده با مرتکب شدن خطا روی کاوه رضایی با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد . به این ترتیب تیم صمد مرفاوی دقایق باقیمانده را ۱۰ نفره بازی کرد .

همین موضوع باعث شد تا استقلال جریان بازی را در دست بگیرد و فشار حملاتش را روی دروازه ی حریف بیشتر کند . منصوریان که با قهرمانی پرسپولیس به دنبال کسب جایگاه دوم جدول است ، از دقیقه ی ۶۰ دست به تعویض زد و با حضور حقدوست ؛ قربانی و کریمی به زمین قصد داشت نتیجه را به نفع استقلال برگرداند .

تلاش بازیکنان استقلال سرانجام در دقیقه ی ۸۸ جواب داد و شوت سنگین امید ابراهیمی بعد از برخورد با مدافع صبا وارد دروازه ی این تیم شد تا آبی پوشان به پیروزی برسند و بازی با نتیجه ی ۲ بر یک به اتمام برسد .

با این برد استقلال ۵۱ امتیازی شد و رده ی دوم جدول را از تراکتورسازی پس گرفت . در حالی که پرسپولیس امروز به عنوان قهرمانی لیگ رسید ؛ رقابت برای کسب عنوان نایب قهرمانی بین تراکتورسازی و استقلال تا پایان لیگ ادامه خواهد داشت .

"خبرگزاری مهر"

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها