مایلی کهن : نتایج ملوان در تاریخ این باشگاه بی‌نظیر است

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت : سرمربی گری در تیم ملی را با یک بیانیه رها کردم و عطای کار را به لقایش بخشیدم .

روز چهارشنبه دربی حساس سپیدرود و ملوان در لیگ دسته اول برگزار می‌شود . دو تیمی که در رده ی اول و دوم  جدول هستند و هواداران متعصب زیادی هم دارند . 

با محمد مایلی‌کهن سرمربی تیم ملوان که نتایج درخشانی در این فصل گرفته ، گفت‌وگویی در مورد این بازی و همچنین بیانیه‌های کی‌روش به شرح زیر انجام دادیم . 

فارس : چهارشنبه با سپیدرود بازی دارید ، در مورد این مسابقه صحبت می‌کنید ؟ 

با اتفاقاتی که این روزها افتاده دل و دماغی برای ما ایرانی‌ها باقی نمانده است . حادثه ی غم‌بار ساختمان پلاسکو و جان باختن شماری از هموطنان عزیزمان و ماموران وظیفه‌شناس آتش‌نشانی همه ی ما را داغدار کرده است . به خانواده‌های آن ها تسلیت می‌گویم . امیدوارم روح این عزیزان با ایمه ی اطهار محشور شود . غم بسیار بزرگی را جامعه ما دیده است . ضمن این که در هفته ی گذشته هم کاظم سیدعلیخانی و حبیب زرین دار فانی را وداع گفتند . آن ها هم از همبازیان خودم بودند . فرزند دکتر احمد دنیامالی رییس هیات‌مدیره ی باشگاه ملوان هم از دنیا رفت . به ایشان هم تسلیت می‌گویم . 

فارس : به هر حال اتفاقات غم‌باری بود اما در مورد بازی هم صحبت کنید . 

من تمام تلاشم را کرده‌ام که همواره مسابقه ی دو تیم ملوان و سپیدرود جوانمردانه و خوب برگزار شود . دو تیم در بازی رفت هم مردانه تلاش کردند و هر دو تیم هم متعلق به یک استان هستند . باید بازی جوانمردانه و به دور از مسایل غیراخلاقی باشد . این مسابقه هم می‌‌گذرد اما هر مسابقه باید برتر از مسابقه ی دیگر باشیم . در بازی رفت تلاش کردیم در فضایی کاملاً فوتبالی با هم رقابت کنیم و به شهادت همگان جو ورزشگاه نسبت به گذشته بسیار بسیار خوب شده بود . در همه جای دنیا فوتبال یک رقابت جوانمردانه است .

فارس : ظاهراً یکی از تمرینات تیم را به دلیل کری‌خوانی هواداران تان برای سپیدرود تعطیل کردید . 

سعی من همیشه بر این بوده که به حریف و داور احترام بگذاریم . شاید برخی از دوستان خوش شان نیاید و دوست داشته باشند با تضعیف داور نتیجه بگیرند اما من همواره از این قضایا دوری کردم . من می‌گویم باید در زمین مسابقه حریف را شکست بدهیم . به دور از مسایل غیرورزشی و غیراخلاقی . نباید دنبال مسایل حاشیه‌یی باشیم . 

فارس : در دور برگشت رقابت‌ها صددرصد امتیازات را گرفته‌اید و سه پیروزی دارید . از نتایج تیم ملوان که راضی هستید .

این نتایج به لطف خداوند و تلاش بازیکنان و حمایت هواداران به دست آمده است . نتایجی که دراین فصل ملوان گرفته ، در تاریخ باشگاه بی‌سابقه بوده است . همه اذعان دارند که لیگ یک به مراتب دشوارتر از لیگ برتر است . خوشبختانه و به لطف خداوند و تلاش همه ی عزیزان در بازی‌های خانگی این فصل ملوان تاکنون باختی نداشته و 8 برد و سه مساوی کسب کرده‌ایم . 

فارس : این نتایج درخشان حاصل کار شما در ملوان است . چند درصد می‌توان ملوان را لیگ برتری دانست ؟

فوتبال یک کار گروهی است و ما در این کار گروهی موفق شده‌ایم و توانسته‌ایم نتایج بی‌نظیر برای ملوان بگیریم . هنوز خیلی زود است که خود را لیگ برتری بدانیم . 14 بازی دیگر باقی مانده و 42 امتیاز دیگر رد و بدل می‌شود ، پس راه طولانی در پیش داریم . 

فارس : قرار است بازیکن سرباز بگیرید ؟

توانایی این را نداریم . بازیکنان شاخص معمولاً جذب تیم‌های دیگر می‌شوند . تیم‌هایی که هم توانایی‌شان بیشتر است و هم نفوذشان . از شرایط کنونی تیم هم راضی هستیم . ما یک تیم یک دل و یک دست داریم . بعید می‌دانم بازیکن سرباز شاخصی جذب کنیم . 

فارس : شایعه ی حضور آرش برهانی در ملوان مطرح شده است . 

من آرش برهانی را خیلی دوست دارم . خودم در معرفی او به فوتبال ایران نقش داشتم . زمانی که سرمربی تیم امید ایران بودم ، به او میدان دادم . با این حال به نظر من آرش باید در لیگ برتر بازی کند . 

فارس : شما پدر بیانیه‌نویسی فوتبال ایران هستید و زمانی که سرمربی تیم ملی بودید ، بیانیه می‌نوشتید . اکنون کی‌روش بیانیه‌های تندی می‌نویسد . نظر شما در این مورد چیست ؟

من کاپ را به کی‌روش دادم . یک بیانیه نوشتم و با همان بیانیه سرمربی گری تیم ملی را رها کردم و آن را بوسیدم و کنار گذاشتم و از تیم ملی کنار رفتم . ایشان مدام بیانیه می‌دهد و آب هم از آب تکان نمی‌خورد . انگار هیچ مرجعی بالاتر از او در فوتبال ما نیست . هر طور دلش می‌خواهد ، می‌تازاند . کسی هم نمی‌تواند بگوید بالای چشمش ابروست .

فارس : کی‌روش مدعی است که برانکو چشمش به دنبال صندلی تیم ملی ایران است . 

چه اشکالی دارد برانکو سرمربی تیم ملی شود و جای کی‌روش را بگیرد . او که می‌گوید همه جا خواهان دارد و پول بهتری هم به او می‌دهند . خب بگذارد برانکو جانشینش شود . کی‌روش سالی یک ماه در ایران حضور دارد و 12 ماه حقوقش را می‌گیرد و جزو 5 مربی گران دنیا هم هست . 

فارس : با شرایطی که در فوتبال ملی ما حاکم شده ، فکر می‌کنید بتوانیم از پس دو بازی حساس با چین و قطر بربیاییم . 

ایشان به خودشان اجازه نمی‌دهند تا حتی مسابقات لیگ برتر را تماشا کنند . بعد می‌گویند اگر اتفاقی بیفتد تقصیر برانکو و سایرین است . آیا کی‌روش خودش وقت می‌گذارد ؟ او چرا ما را با چین مقایسه می‌کند ؟ از چه زمانی فوتبال چین برای ما مهم شده است ؟ چرا ما را با ژاپن مقایسه نمی‌کند ؟ آیا ژاپن هم اردویی بلندمدت می‌گذارد ؟ بر فرض ما بخواهیم اردوی بلندمدت بگذاریم آیا تیم ملی می‌تواند لژیونرهایش را در اختیار بگیرد ؟ جای تاسف دارد که کی‌روش خودش را بالاترین مرجع فوتبال ما می‌داند و کسی هم نیست که او را سر جایش بنشاند . حیطه ی وظایفش را به او گوشزد کند . این خیلی بد است . در امارات هم کی‌روش را 6 ماه بیشتر تحمل نکردند . 

فارس : فکر می‌کنید با این شرایط کی‌روش بتواند همکاری‌اش را با تیم ملی ادامه دهد ؟

مقصر کی‌روش نیست . مقصر متولیان فوتبال هستند که چنین شرایطی پیش آمده است . 

"خبرگزاری فارس"

 

0 replies on “مایلی کهن : نتایج ملوان در تاریخ این باشگاه بی‌نظیر است”

  • blank
    mehranneusha
    4 بهمن 1395 at 1:23 ق.ظ

    آقا مایلی ، خودتم که سرمربی ملی بودی ، دایم لیگ رو تعطیل می کردی و بازیکنا رو جمع می کردی تو اردو !!
    متاسفانه باشگاه ها روی بازیکنان به طور اساسی کار نمی کنن که همین باعث ميشه کی روش دوباره کاری کنه … چنان چه خودشم گفت که فوتبالیست های ایران ، فقط در پول گرفتن حرفه ایند …!
    ضمناً جو گیر نشو … اونجا لیگ یکه نه لیگ برتر ! خیلی هم عالی نتیجه نگرفتی ، فقط خوب بوده و نميشه ملوان رو احتمالاً صعود کننده دونست ، به ويژه با بازی های بسیار سختی که در پیش داریم !
    پس فقط سرت به کار خودت باشه که ملوانو بیاری بالا ، همین !

  • blank
    محسن
    4 بهمن 1395 at 4:25 ب.ظ

    خدا امي آخر و عاقبت ختم به خير بوكونه ! حالا ليگ برتر نشوييم ، امي مربي اَن همه ادعا داره ، اگر ايشالله بيشيم بوجور ، خدايه بندگي نوكونه !
    عزيز جان ترا چي به كي روش ؟
    او بنده خدا ترا چي شناسه ! سي سال پيش هر كي خو پِر جا قهر بوكوده بو ، خواسته خو سر بنه بهمن خان سر ! در حاليكي بهمن خان اصلاً اوشانه نشناخته ! هتو او ادمان خواستيد خوشان مطرح بكنيد ! هسا داستان امي مربي ادمه بياد هو ادمان تاوده !
    مشتي ، پهلوان تي سر تاود بيجير تي كار بوكونه ! كل كل توهين به رشتي بده ! ( كي واقعاً هم توهين بده ) اما كل كل و توهين به سرمربي تيم ملي كه بگفته دوست و دشمن جزو ١٠ مربي بزرگ جهانه و فرگوسن اوجور انه جان تعريف و تقدير كونه ؛ خوبه ؟!!!
    استاد بزرگوار اخلاق ؛ انصاف بالاترين ارزش و صفت انساني و اخلاقيه !

    • blank
      mehranneusha
      5 بهمن 1395 at 12:10 ق.ظ

      ايول … آقا محسن …
      آ برار قربان … لذت ببردم از شمه جواب زیبا به مایلی پر ادعا !

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها