نتایج فوتبال آسیا در انتخابی جام‌جهانی

در نخستین دیدارهای مرحله ی سوم رقابت‌های فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا ۹ دیدار برگزارشد که طی آن تیم‌های ژاپن ، عربستان ، کره جنوبی و استرالیا به نتایج عجیبی رسیدند .

 نخستین روز از رقابت‌های مرحله ی سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره ی آسیا روز پنجشنبه ۱۵ شهریور با برگزاری ۹ دیدار پیگیری شد که در مهم ترین مسابقه ، تیم ملی فوتبال کشورمان با نتیجه ی یک بر صفر از سد قرقیزستان گذشت .

گروه A

در گروه A این رقابت‌ها تیم‌های ایران و ازبکستان موفق شدند گام نخست را با برتری آغازکنند اما تیم ملی قطر که در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا به عنوان قهرمانی رسیده بود با نتیجه ی ۳ بر یک مغلوب امارات شد .

* ازبکستان : یک – کره شمالی : صفر
* ایران : یک – قرقیزستان : صفر
* قطر : یک – امارات : 3

در جدول رده بندی این گروه ، تیم‌های امارات ، ایران و ازبکستان با ۳ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قراردارند . کره شمالی ، قرقیزستان و قطر هم بدون امتیاز چهارم تا ششم هستند .

گروه B

گروه B شاهد یک شگفتی بزرگ بود و تیم ملی کره جنوبی در خانه با نتیجه ی تساوی بدون گل برابر فلسطین متوقف شد . اردن هم در حالی که تا آخرین ثانیه‌های بازی از کویت پیش بود با نتیجه ی یک به یک کار خود را به پایان رساند و عراق با یک گل از سد عمان گذشت .

* عراق : یک – عمان : صفر
* اردن : یک – کویت : یک
* کره جنوبی : صفر – فلسطین : صفر

در این گروه عراق با سه امتیاز صدرنشین است . اردن ، کویت ، کره جنوبی و فلسطین یک امتیازی هستند و عمان بدون امتیاز در رده ی ششم قراردارد .

گروه C

در گروه مرگ رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۳ نتیجه ی عجیب رقم خورد . عربستان در خانه به سختی برابر اندونزی به کسب یک امتیاز اکتفاکرد . استرالیا در خانه مغلوب بحرین شد و ژاپن با ۷ گل چین را در هم کوبید .

* استرالیا : صفر – بحرین : یک
* ژاپن : ۷ – چین : صفر
* عربستان : یک – اندونزی : یک

در این گروه ژاپن و بحرین ۳ امتیازی هستند . عربستان و اندونزی با یک امتیاز در رده ی سوم و چهارم قراردارند و استرالیا و چین بدون امتیاز پنجم و ششم هستند .

“میثم احمدی”

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها