قلعه‌نویی : مردم فوتبال هجومی را می‌پسندند

سرمربی تیم ملی فوتبال با اشاره به این که نگرش وی فوتبال تهاجمی است ، گفت : من نمی‌توانم نگرشم را تغییربدهم ، چون مردم فوتبال هجومی را دوست دارند .

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی برابر قرقیزستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ گفت : مربی جدید قرقیزستان از فوتبال این کشور شناخت کامل دارد . در تیم‌های پایه ی این کشور مربی گری کرده و تیم بسیار سخت کوش و دونده‌یی است که لایه‌های دفاعی را به خوبی انجام می‌دهد .

وی اضافه کرد : خوشبختانه شرایط اردویی خیلی خوبی داریم و فکرمی‌کنم یکی از بهترین‌ اردوهایی بوده که ما برگزارکردیم . بچه‌ها با انگیزه ی بالا تمرین‌ می‌کنند . هر لیستی که اعلام بشود یک سری انتقادات دارد . سعی کردیم جوان‌گرایی را انجام دهیم تا در آینده پشتوانه ی تیم ملی باشند . تغییرات باید با شیب ملایم باشد تا هم نتیجه‌گرا باشد و هم آن جوانان آسیب نبینند . اگر با تغییرات نتیجه نگیریم اولین کسانی که ضررمی‌کنند ، جوانان هستند . ما با آنالیز کامل این لیست را انتخاب کردیم و ساعت‌ها وقت گذاشتیم . از قبل لیگ کار خود را شروع کردیم . در هر بازی بازیکنان رصد می‌شدند .

وی ادامه داد : ممکن است اشتباه هم داشته باشیم اما درب تیم ملی روی همه باز است . برای من سن یک عدد است . بعضی جوانان را بها می‌دهیم تا جایگزی‌های خوبی باشند . بازی خوب و نتیجه ی خوب و در کنارش جوانگرایی باید باشد . اگر نتیجه نگیریم همان‌هایی که انتقادمی‌کردند که چرا جوانگرایی نمی‌کنید ، می‌گویند چرا نتیجه نگرفتید ! پس ما کار خودمان را می‌کنیم . انتقادات را می‌پذیریم چون باعث پیشرفت ما خواهدشد . آن‌هایی که از ما انتقاد می‌کنند برخی‌شان مشاور ما هستند .

قلعه‌نویی اضافه کرد : سیستم فوتبال بازی نمی‌کند بلکه نفر است که فوتبال بازی می‌کند . این نگرش کادرفنی است که چه مُدلی فوتبال بازی کنند . نگرش من فوتبال تهاجمی است . تیم‌های من آمار گلزنی خوبی داشتند . سیستم ما شناور و هجومی است ، هرچند که ضرر هم کردیم و بازی فردا هم به این شکل است . من نمی‌توانم نگرشم را تغییربدهم چون مردم فوتبال هجومی را دوست دارند . به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم . بازیکنان به این مهم رسیدند که باید یک بازی هجومی و تماشاگرپسند انجام دهند . ما مهدی طارمی را آزادگذاشتیم که در تمام نقاط زمین حرکت کند و کنار او یک مهاجم هدف قرارمی‌دهیم . مدل‌های مختلفی که مشخص کردیم تا بازیکنان بدانند از آن‌ها چه می‌خواهیم . در مرحله ی گذشته ۲ بازی ما تشریفاتی شد که نشان از پیشرفت است .

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود : جام ملت‌های آسیا نشان داد که تیم‌های حاضر در تورنومنت کافا ضعیف نبودند . اگر بازیکنان همه ی وجود خود را در زمین نگذارند با آن‌ها برخورد خواهم کرد . به دنبال این هستیم که دل‌ مردم را شاد کنیم . آقای علی دایی ، در بازی ایران و بحرین مصدوم شد و اولین نفر من بالای سر او رفتم و دیدم که او ۷۰ دقیقه با مصدومیت بازی کرد . بازیکنان من نیز با انگیزه کارمی‌کنند .

وی درباره ی میزبانی در اصفهان گفت : در بعضی مسایل کم لطفی شد . می‌توانستیم در مکان بهتری بازی کنیم . از مسوولان ذوب‌آهن و فدراسیون تشکرمی‌کنم که فولادشهر را آماده کردند . تیم ملی باعث خیرشد تا فولاد شهر بازسازی شود . خواهش می‌کنم مراقب زمین فولادشهر باشند تا بشود از آن استفاده کرد . زمین چمن هم یک تاریخ مصرف دارد و باید مراقب آن بود . استان‌های دیگر با ما همکاری نکردند .

قلعه نویی ادامه داد : برخی بازیکنان علاوه بر فنی بودن ، وزنه هستند و مدیر داخل زمین هستند که به نوعی بازوی کادرفنی در زمین هستند . ما از مهدی طارمی چیزی نمی‌خواهیم جز این که خودش باشد . من از بازیکنانم می‌خواهم که دونده باشند . جو بسیار خوب و صمیمی در تیم حاکم است . سعی می‌کنم در چارچوب اصولی خود ، یک جو معرفتی را ایجادکنیم .

وی بیان کرد : در ایران همه چیز ایده‌آل نیست . مهم این است که با شرایط سخت کار خود را جلوببریم . با سختی‌ها باید کار را جلوببریم . در این ۲۰ روز با خیلی‌ها تماس گرفتیم در صورتی که وظیفه ی سرمربی تیم ملی نیست . به هر صورت برای شادی دل مردم باید کارکرد . مسوولان فدراسیون همه ی تلاش خود را کردند . مجموعه ی مدیریت تلاش خود را می‌کند و ما نیز همه ی توان خود را می‌گذاریم . کادرفنی چند ماه است دستمزد نگرفتند اما مهم نیست . مردم مهم هستند که باید دل‌شان شاد شود . در شرایطی که مردم مشکلات دارند ، درست نیست که ما به فکر پول خودمان باشیم .

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در اولین بازی خود در مرحله ی سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ فردا (۱۵ شهریور) از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها