نورافکن : قوانین باورنکردنی برای بازیکنان سرباز گذاشته‌اند

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران از قوانینی که برای خدمت سربازی بازیکنان کشورمان وجود دارد ، انتقادکرد .

امید نورافکن که به همراه اعضای تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در تست‌های پزشکی مجموعه ی ایفمارک حاضر شده بود ، درباره ی شرایط این تیم اظهارداشت: تمرینات پُرفشاری را دنبال می‌کنیم تا استارت خیلی خوبی در لیگ برتر بزنیم . سعید دقیقی (سرمربی ملوان) هم امسال به تیم آمده است و امیدوارم در این فصل نتایج بهتری نسبت به سال گذشته بگیریم .

وی در مورد دورانی که به‌عنوان سرباز در ملوان بندرانزلی می‌گذراند ، بیان کرد : خدمت سربازی سخت‌ترین و بدترین دوره ی فوتبالی یک بازیکن است . بازیکن 15 سال تلاش می‌کند تا در 27 یا 28 سالگی به اوج فوتبال خود برسد ، اما باید دو سال به خدمت سربازی برود .

بازیکن ملوان بندرانزلی در ادامه خاطرنشان کرد : چند سال پیش ، قانونی وجود داشت که بازیکنان لیگ برتری برای سربازی از آن استفاده می‌کردند و نمی‌دانم چرا حذف شد . البته شرایط این قدر بدنیست که مجبور به تحمل آن باشیم . تلاش می‌کنیم شرایط خوبِ خودمان را حفظ کنیم و لذت ببریم .

نورافکن درباره ی اُفت بازیکنانی که به خدمت سربازی می‌روند ، عنوان کرد : فکر نمی‌کنم اُفت بازیکنان سرباز در ملوان اتفاق افتاده باشد . این مساله به بازیکن مربوط است و من تمرکزم را روی ارایه ی عملکردی خوب می‌گذارم . ملوان در استان گیلان بسیار پُرطرفدار است و تلاش می‌کنیم این دوران را خیلی خوب بگذرانیم .

وی در مورد معافیت تحصیلی که بازیکنان فوتبال از آن استفاده می‌کنند ، گفت : امکان انجام این کار وجود نداشت . هر دانشجو می‌تواند دو بار انصراف بدهد تا خدمت سربازی بازیکنان لیگ برتری تا 28 سالگی و بازیکنان ملی‌پوش تا 30 سالگی به تعویق بیفتد .

بازیکن تیم ملی ایران با بیان این که بر مبنای محاسبات خود می‌توانست تا 30 سالگی به فوتبال خود در سپاهان ادامه بدهد ، تصریح کرد : قانون تغییرکرد و این اتفاق ، ضرر زیادی به بازیکنان واردمی‌کند . برای بازیکنانی که در لیگ برتر بازی می‌کنند ، قوانین زیادی گذاشته‌اند که بعضی از آن ها من‌درآوردی بوده و باورکردنی نیست . بازیکنان و فوتبال ایران از این مساله ضررمی‌کنند .

نورافکن درباره ی تمدید قرارداد خود با باشگاه سپاهان اصفهان و این که آیا دنبال کسری خدمت خواهدبود یا خیر ، اظهارداشت : با سپاهان قرارداد دارم و هنگامی که این دوره به پایان رسید ، باید مجدداً مذاکره کنیم . کسری خدمت مساله‌یی محرمانه است و بهتر است عنوان نشود .

وی در این مورد که برای دیدار تیم ملی ایران نمی‌تواند از کشور خارج شود ، خاطرنشان کرد : قاعدتاً نمی‌توانیم از کشور خارج شویم . فدراسیون فوتبال باید این موضوع را دنبال کند و من هم تمام تمرکزم را روی تمرینات گذاشته‌ام .

بازیکن ملوان بندرانزلی در این باره که به نظر می‌رسد از دوران اوج خود دور شده است ، بیان کرد : نمی‌شود در گذشته زندگی کرد . باید تلاش کنیم بهترین شرایط را در زمان حال داشته باشیم و از فرصتی که به ما داده شده است ، به نحوی شایسته استفاده کنیم .

نورافکن در پاسخ به این پرسش که آیا انگیزه ی دوران جوانی را دارد یا خیر ، عنوان کرد : خیر . من دیگر 19 ساله نیستم و اوایل فوتبال خودم را سپری نمی‌کنم . الان 28 ساله هستم و انگیزه دارم .

وی در مورد احتمال برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان خارج از تهران تصریح کرد : نه به اندازه ی تهران ، اما اصفهان ورزشگاه خوبی دارد که این استادیوم الان از تهران هم بهتر است . اطمینان دارم اگر تیم ملی در اصفهان با قرقیزستان بازی کند ، ورزشگاه حتماً پُرمی‌شود که امتیاز مثبتی برای تیم ملی و فدراسیون فوتبال خواهدبود .

بازیکن ملوان بندرانزلی درباره ی پیوستن رامین رضاییان به استقلال گفت : رضاییان دوست نزدیک من است و داخل و خارج زمین ، یک بازیکن فوق‌العاده بزرگ محسوب می‌شود . او یک زندگی حرفه‌یی دارد و باید یاد بگیریم که به تصمیم هر بازیکن احترام بگذاریم . اطمینان دارم رضاییان امسال بهترین عملکرد را خواهدداشت .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها