نشست بی‌فایده برای سربازان تیم ملی ؛ ملوان مقصدنهایی جلالی شد ؟

نشست‌ مسوولان فدراسیون فوتبال برای تعویق خدمت سربازی ملی‌پوشان سرباز به نتیجه ی خاصی نرسید .
تیم ملی فوتبال ایران قرار است از ۱۵ شهریور بازی‌های خود در مرحله ی سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره ی آسیا را با دیدار خانگی مقابل قرقیزستان در گروه A که ازبکستان ، قطر ، کره شمالی و امارات نیز در آن حضوردارند ، آغاز کند .
با این وجود مشکل سال‌های اخیر تیم ملی یعنی مشمول بودن برخی بازیکنان به خدمت مقدس سربازی ، نگرانی‌هایی را برای کادرفنی و خود بازیکنان ایجاد کرده است .
سال گذشته دستورالعملی از سوی ستادکل نیروهای مسلح ، مبنی بر لغو قانون معافیت موقت ورزشکاران قهرمان منتشر و اعلام شد بازیکنان فوتبالی که تا پیش از این به واسطه ی این قانون معافیت موقت دریافت کرده بودند ، از این به بعد مشمول حساب شده و باید هرچه زودتر در این خصوص تعیین تکلیف کنند .
با این وجود بسیاری از ملی‌پوشان کشورمان همچنان از معافیت تحصیلی برخودارهستند اما برخی بازیکنان مثل سیدمجید حسینی ، اللهیار صیادمنش ، علی قلی‌زاده ، ابوالفضل جلالی ، سامان قدوس و امید نورافکن در حال حاضر نمی‌توانند از این معافیت استفاده کرده و مشمول محسوب می‌شوند .
برهمین اساس مهدی تاج ریاست فدراسیون امروز همراه با مهدی محمدنبی ، نایب اول خود و مدیر تیم ملی امروز نشستی را با مسوولان سازمان نظام وظیفه ی عمومی و ستادکل نیروهای مسلح برگزارکردند و خواستار تعویق مجدد اعزام به خدمت سربازان حاضر در اردوهای تیم ملی بزرگسالان شدند .
با این حال قوانین ستادکل نیروهای مسلح باعث شد خروجی جلسه ی امروز چندان برای بازیکنان مشمول ، امیدبخش نباشد و فعلاً اتفاق خاصی در این زمینه رخ ندهد .
بازیکنان ملی پوش مشمول تنها تا پایان خرداد ۱۴۰۳ می‌توانستند از قانون مربوط به حضور سرباز ملی پوش استفاده کنند که این قانون دیگر وجودندارد و باید در نزدیک ترین زمان ممکن خود را به عنوان بازیکن مشمول به نظام وظیفه معرفی کنند .
هرچند نفرات لژیونر مثل حسینی ، قلی‌زاده ، قدوس و صیادمنش بعید است فعلاً خود را برای گذراندن دوره ی خدمت مقدس سربازی معرفی کنند اما بازیکنانی مثل جلالی و نورافکن باید این دوره را پشت سر بگذرانند .
به این ترتیب امید نورافکن که اکنون در تمرینات ملوان شرکت می‌کند ، فصل آینده نیز باید برای این تیم به میدان برود و ابوالفضل جلالی نیز به احتمال فراوان با جدایی از استقلال راهی انزلی خواهدشد .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها