جنگ ستارگان ماتادور‌ها و خروس‌ها در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴

در مرحله ی نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و فرانسه به مصاف هم می‌روند .

در نخستین بازی مرحله ی نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و فرانسه با قضاوت اسلاوکو وینچیچ اسلوونیایی در ورزشگاه آلیانز آرنای شهر مونیخ به مصاف هم می‌روند .

اسپانیا در مرحله ی یک هشتم نهایی در حالی موفق شد آلمان را با نتیجه ی ۲ بر یک شکست دهد که هیچ گاه نتوانسته بود در مسابقات جام جهانی یا یورو میزبان را شکست دهد که در نهایت آن ها توانستند از این ناکامی تاریخی عبورکنند .

البته پیروزی مقابل ژرمن ها برای ماتادور همراه با تلفات نیز بود . چهار بازیکنی که نمی‌توانند کشورشان را مقابل فرانسوی‌ها همراهی کنند عبارتند از : پدری به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه ی زانو ، لونورماند و موراتا به دلیل دو اخطاره شدن و کارواخال به دلیل دریافت کارت قرمز . باید منتظرماند تا ببینیم لوییز دلافوئنته سرمربی اسپانیا چه تدابیری برای جایگزینی این بازیکنان در نظر گرفته است .

ماتادور‌ها در این مسابقات بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشته اند و از دید بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال آن‌ها بخت اصلی قهرمانی در این مسابقات به شمار می‌روند .

فرانسوی‌ها که پیش از یورو ۲۰۲۴ یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی به شمار می‌ رفتند بازی‌های چندانی خوبی از به نمایش نگذاشته اند و دیدیه دشان سرمربی خروس‌ها به شدت تحت فشار از سوی رسانه‌های داخلی و کارشناسان قراردارد .  

آن‌ها در مرحله ی یک هشتم نهایی مقابل پرتغال به تساوی بدون گل رسیدند و در نهایت در ضربات پنالتی توانستند با نتیجه ی ۵ بر ۳ از سد یاران رونالدو بگذرند .

۲ تیم اسپانیا و فرانسه تاکنون ۳۶ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم اسپانیا ۱۶ و سهم فرانسه ۱۳ پیروزی بوده است . ۷ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است . ماتادور‌ها در این بازی ها ۶۴ بار دروازه ی فرانسه را بازکرده اند و در مقابل ۳۹ بار دروازه ی خود را باز شده دیده اند .

با وجود برتری اسپانیا در مجموع تقابل‌های تاریخ ۲ تیم ، آمار فرانسه در ادوار مسابقات یورو بهتر بوده است . آن‌ها ۴ بار در این مسابقات به مصاف هم رفته‌اند که سهم فرانسه ۲ و سهم اسپانیا یک پیروزی بوده و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است .

اسپانیا در حالی که در یورو ۱۹۸۴ میزبان بودند ، در فینال مقابل فرانسه با ۲ گل مغلوب شد تا ماتادور‌ها از قهرمانی در خانه ناکام بمانند تا این شکست تلخ برای همیشه در ذهن هواداران ماتادورها ثبت شود .

اسپانیا برای ششمین بار به نیمه‌نهایی یورو راه یافته است . تنها آلمان با ۸ صعود ، رکورد بهتری از ماتادور‌ها دارد . آن‌ها فقط در یورو ۲۰۲۰ در نیمه نهایی مغلوب ایتالیا شدند و در موارد قبلی موفق شده اند به فینال برسند که ۳ قهرمانی و یک نایب قرمانی را به ثبت رسانده اند .

اسپانیا در ۱۷ بازی اخیر خود در تمامی مسابقات ۱۴ پیروزی ۲ تساوی و تنها یک شکست در کارنامه اش ثبت شده است .

فرانسه در ۴ مسابقات قبلی یورو و جام جهانی ۳ بار به فینال رسیده است . خروس‌ها تنها در یورو ۲۰۲۰ موفق به صعود به فینال نهایی نشدند . تیم دیدیه دشان در فینال یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۲۲ مغلوب پرتغال شد ، اما در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ ، کرواسی را شکست داد .

فرانسوی‌ها در ۱۳ بازی اخیر خود در تمامی مسابقات ۷ پیروزی ، ۵ تساوی و تنها یک شکست در کارنامه شان ثبت شده است .

از نکات آماری عجیب فرانسوی‌ها در مسابقات یورو ۲۰۲۴ این که آن‌ها در ۳ بازی با ۲ گل به خودی و یک ضربه ی پنالتی به گل رسیده اند ، همچنین امید گلزنی اول آن‌ها یعنی کیلیان امباپه در ۸ بازی اخیرش در یورو فقط موفق به گلزنی در یک بازی شده است .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها